2010-05-28, 18:33
Medlem
hejsantests avatar
Vad är det som inte stämmer med zeitgiest egentligen? Kort och gott vad är det som inte stämmer? Orkar inte läsa igenom alla trådar/kolla alla filmer.

Några frågor

1. Filmen visar ju att de tio butorden och historien om moses finns i flera andra religioner?
2. Just med detta om fiskens tid.
3. Dom visar ju massa av citat från bibeln jämter böcker(se tid 30:35 i filmen nedan)
4. Alla stjärntecken stämmer ju med det som står i bibeln.
5. Syndafloden
6. Moses(31:32 i filmen nedan)
7. Joseph och jesus(35:15 i filmen nedan)

http://video.google.com/videoplay?docid=-7362450282309249591&hl=en#

Vad är det egentligen som inte stämmer?
Citera
2010-05-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Vad är det som inte stämmer med zeitgiest egentligen? Kort och gott vad är det som inte stämmer? Orkar inte läsa igenom alla trådar/kolla alla filmer.

Några frågor

1. Filmen visar ju att de tio butorden och historien om moses finns i flera andra religioner?
3. Dom visar ju massa av citat från bibeln jämter böcker(se tid 30:35 i filmen nedan)
5. Syndafloden

http://video.google.com/videoplay?docid=-7362450282309249591&hl=en#

Vad är det egentligen som inte stämmer?

Kolla igenom bara denna i så fall. Tror alla svar finns i bara den filmen..

http://www.youtube.com/watch?v=GKlWWEViURo&feature=PlayList&p=580C6730DC9 9712F&index=0&playnext=1
Citera
2010-05-28, 20:01
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Kolla igenom bara denna i så fall. Tror alla svar finns i bara den filmen..

http://www.youtube.com/watch?v=GKlWWEViURo&feature=PlayList&p=580C6730DC9 9712F&index=0&playnext=1

svarar inte på alla sju frågor
Citera
2010-05-28, 23:08
Medlem
Citat:
5. Syndafloden

1. Visa exakt vart de står uppstaplat 10 budord från gud till människorna.
2. Spola till 6.00 http://www.youtube.com/watch?v=qq023-v_aS8&feature=related
3. kolla de första 5 delarna.
4. spola till 2.47 http://www.youtube.com/watch?v=qq023-v_aS8&feature=related
5. De är precis den som bibeln pratar om. 4600 år sedan. Låter perfekt.
6. Inget som är dokumenterad innan moses tid.
7. spola till 4.15. http://www.youtube.com/watch?v=dU3FoQPmGBc&feature=related
Citera
2010-05-30, 18:34
Medlem
Citat:
svarar inte på alla sju frågor

nu blev du tyst..
Citera
2010-05-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
nu blev du tyst..

Klart han blev. Han är ju på den "goda" sidan, AV DOM ONDA . Zeitgeist är pure NWO propaganda.

Snackar lite om att satanism är något fint enligt dom, och att man måste få bort NWO. Hur ska man få bort dom? Jo göra EXAKT som dom vill enligt sina egna memoarer.
Citera
2010-05-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Klart han blev. Han är ju på den "goda" sidan, AV DOM ONDA . Zeitgeist är pure NWO propaganda.

Snackar lite om att satanism är något fint enligt dom, och att man måste få bort NWO. Hur ska man få bort dom? Jo göra EXAKT som dom vill enligt sina egna memoarer.

Haha.. i agree.

Vi tänker inte ha en världsregerig!!! Vi hatar frimurarna! Så jag tänker stödja en film med bara ideér och propaganda från frimurarna själva. Som vill ha en världsregering under "the venus project". De låter som en bra ide istället.

Och jag skulle aldrig hålla på med satanism och ta kontakt med demoner. Men new age låter fint och där e de accepterat att kanalisera med assended masters och aliens. Skitsamma att de säger samma sak som demoner gör. De viktiga är att jag framstår som "the good guy"
Cuz i AM the the good guy.
Citera
2010-07-29, 23:11
Medlem
lukerobitailles avatar
Man kan hålla på att kasta youtubelänkar på varandra fram och tillbaka men tror inte det leder till så mycket mer än konflikter.

Maximon: svarar på ditt inlägg som du skrev tidigare, har glömt att kolla den här tråden på ett tag. Vad dom försöker säg i Zeitgeist är ju att alla religioner och troer grundar sig i samma sak: Vi (människan) vill hitta en trygghet och beroende på var man föds så lär vi oss olika saker. Skulle du fötts i Iran skulle du säkert varit troende muslim istället för kristen. Genom tron så blir många lyckligare och lever längre osv för att man har "en högre makt" man ber och tror på som gör att man mår bättre (evolutionära anledningar). Men tron skapar ju också mycket konflikter och det är den dom vill ha bort genom Zeitgeist. Genom att alla är snälla och hjälper varann utan krig och konflikter så, tror jag iaf, att den här världen kommer mycket längre och dessutom är mycket trevligare och bo i på vägen dit.

Sen undrar jag en sak: alla i USA, av ledarna som vill bilda NWO är ju kristna och säger hela tiden "god bless america" osv? Är dom bara en mantel för att försöka få dom kristna på sin sida eller vad?

Vad är din lösning, maximon, på världens problem och så? Att börja tro och sedan förhoppningsvis hamna i himlen? Tänk om du har fel då och slösat hela ditt liv på att tro på nånting som inte ens finns? Gått runt och oroat dig över att djävulen kommer att "halshugga er" osv. Det är iaf inget jag vågar chansa på. Kanske hamnar jag i helvetet när jag dör, av vilken anledning vet jag inte men att tro att dom från Venus Project är här för att försämra världen och sprida satan omkring sig har jag svårt att förstå. Sen är jag, precis som du, emot den NWO som håller på att formas, av frimurare (är inte det en kristen organisation?) bankfamiljer, oljemiljardärer och storföretagsägare (mao dom 6 000 rikaste personerna på detta klot som vill åt mer makt)

Citat:
Ursprungligen postat av Redyellowblue
Men lilla du.
Om det finns fakta fel i första delen, vad tror du sannolikheten att de har fakta fel i de andra två?
Den är ganska stor va? Annars kan du ta reda på det själv och inte mindless gå på allt som sägs.
Kolla upp faktan de säger om WTC, sedan går du in i Konspirations-delen för WTC och kollar när de briljanta vakthundarna debunkar "faktan".
Och viola, har du upptäckt att zeitgeist ljuger, och du har fått lära dig använda källkritik, vilket det lärs ut att man ska använda i filmen. (Nu vet jag inte om de faktiskt säger att folk ska tänka själv i filmen, jag har bara hört det ryktesvägen)

fattar inte vad du menar här du får gärna posta en länk till den filmen / sidan what ever för skulle vilja se en dementering av HUR TVÅ SKYSKRAPA KAN FALLA RAKT NER I MARKEN UTAN ATT LÄMNA EN ENDA BALK KVAR, bara damm? Det har aldrig nåååågonsin hänt i världshistorien, förutom vid controlled demolition.
Citera
2010-07-30, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukerobitaille
Maximon: svarar på ditt inlägg som du skrev tidigare, har glömt att kolla den här tråden på ett tag. Vad dom försöker säg i Zeitgeist är ju att alla religioner och troer grundar sig i samma sak: Vi (människan) vill hitta en trygghet och beroende på var man föds så lär vi oss olika saker. Skulle du fötts i Iran skulle du säkert varit troende muslim istället för kristen. Genom tron så blir många lyckligare och lever längre osv för att man har "en högre makt" man ber och tror på som gör att man mår bättre (evolutionära anledningar). Men tron skapar ju också mycket konflikter och det är den dom vill ha bort genom Zeitgeist. Genom att alla är snälla och hjälper varann utan krig och konflikter så, tror jag iaf, att den här världen kommer mycket längre och dessutom är mycket trevligare och bo i på vägen dit.

Sen undrar jag en sak: alla i USA, av ledarna som vill bilda NWO är ju kristna och säger hela tiden "god bless america" osv? Är dom bara en mantel för att försöka få dom kristna på sin sida eller vad?

Vad är din lösning, maximon, på världens problem och så? Att börja tro och sedan förhoppningsvis hamna i himlen? Tänk om du har fel då och slösat hela ditt liv på att tro på nånting som inte ens finns? Gått runt och oroat dig över att djävulen kommer att "halshugga er" osv. Det är iaf inget jag vågar chansa på. Kanske hamnar jag i helvetet när jag dör, av vilken anledning vet jag inte men att tro att dom från Venus Project är här för att försämra världen och sprida satan omkring sig har jag svårt att förstå. Sen är jag, precis som du, emot den NWO som håller på att formas, av frimurare (är inte det en kristen organisation?) bankfamiljer, oljemiljardärer och storföretagsägare (mao dom 6 000 rikaste personerna på detta klot som vill åt mer makt)

Nja. Den säger att kristendomen kommer från astrologi och historierna är tagna av äldre religioner från förr.

Jag va ateist i 22 år och inte döpt eller ens konfirmerad så jag har inte "ärvt" min tro.

Nästan alla människor tror på en högre makt. De ligger i oss naturligt att känna de..

jesus uppmanade att hjälpa alla och aldrig va dum mot nån även dom som förföljer dig.

De har sin gud lucifer eftersom de är vad frimurare tror på. De kan omöjligt vara kristna eftersom de flesta deltar i bohimian grove. Och du har helt rätt när du säger att de är en mantel för att få med de kristna då usa fortfarande är "kristet"

Va du gör är din sak. De är redan en del av "planen". Då gud redan vet hur allt kommer utspela sig och har skrivit de i uppenbarelseboken. De viktigaste är enligt mig och gud är att du förbereder dig på 2 sätt. 1 acceptera jesus som din frälsare och gör din faders vilja. 2 förbered dig på den stora lögnen som kommer tillsammans med antikristus. Då de redan står att hela världen kommer följa honom och älska honom. Oavsett om de är imam madih från koranen. Eller fadern från mormonerna. Eller lucifer från frimurarna.

Frimurarna är 100% emot kristendomen. och de kan du läsa i deras egna böker.

Vad de gäller om jag skulle ha fel så skulle jag hänvisa till denhär videon..

http://www.youtube.com/watch?v=Ukq_9M60L_0

MVH // Max
Citera
2010-07-30, 10:31
Medlem
lukerobitailles avatar
Har väl missförstått det med frimurarordern, läste på wikipedia att den svenska frimurarordern har nån typ av koppling till kristendomen, dvs, många frimurare måste mao vara kristna. Och vad är den här grejer med att alla är satansdyrkare? Vilka är egentligen kristna i din mening? Det kan ju inte vara många eftersom nästan hela USA är kristna och många stöder Obama, som stöder NWO?

Syftet med att "debunkra" religionerna i Zeitgeist är att religioner skapar konflikter och för att skapa utopiat Venus project kan man inte ha varken konflikter eller hirarkier på något sätt. Det är ju därför dom försöker få folk att inte tro på det som står i alla dessa religösa skrifter världen över.

Okej, du föddes inte till kristen. Vad var det som fick dig att ändra dig från att vara atheist, för din syn på kristendomen är den värsta jag har hört...

Tror du på ödet? För enligt dig verkar ju allt vara förutbestämt enligt bibeln. Vad spelar det då för roll vad du tror på och gör, allt är ju förutbestämt?
Citera
2010-07-30, 15:48
Bannlyst
Citat:
Har väl missförstått det med frimurarordern, läste på wikipedia att den svenska frimurarordern har nån typ av koppling till kristendomen, dvs, många frimurare måste mao vara kristna. Och vad är den här grejer med att alla är satansdyrkare? Vilka är egentligen kristna i din mening? Det kan ju inte vara många eftersom nästan hela USA är kristna och många stöder Obama, som stöder NWO?

Syftet med att "debunkra" religionerna i Zeitgeist är att religioner skapar konflikter och för att skapa utopiat Venus project kan man inte ha varken konflikter eller hirarkier på något sätt. Det är ju därför dom försöker få folk att inte tro på det som står i alla dessa religösa skrifter världen över.

Okej, du föddes inte till kristen. Vad var det som fick dig att ändra dig från att vara atheist, för din syn på kristendomen är den värsta jag har hört...

Tror du på ödet? För enligt dig verkar ju allt vara förutbestämt enligt bibeln. Vad spelar det då för roll vad du tror på och gör, allt är ju förutbestämt?
Du kan läsa mer om frimurarna här:
http://joakimwendell.blogspot.com/2010/05/konspirationens-gra-eminenser-1.html
Citera
2010-07-30, 22:01
Medlem
Redyellowblues avatar
Citat:
fattar inte vad du menar här du får gärna posta en länk till den filmen / sidan what ever för skulle vilja se en dementering av HUR TVÅ SKYSKRAPA KAN FALLA RAKT NER I MARKEN UTAN ATT LÄMNA EN ENDA BALK KVAR, bara damm? Det har aldrig nåååågonsin hänt i världshistorien, förutom vid controlled demolition.

https://www.flashback.org/f287

Där är vakthundarna väldigt duktiga på att förklara.
Om du nu ens är villig att ta till dig information.

Sedan fanns det kvar balkar,i botten på WTC:
Eller du kanske inte menande WTC?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in