Man kan hålla på att kasta youtubelänkar på varandra fram och tillbaka men tror inte det leder till så mycket mer än konflikter.
Maximon: svarar på ditt inlägg som du skrev tidigare, har glömt att kolla den här tråden på ett tag. Vad dom försöker säg i Zeitgeist är ju att alla religioner och troer grundar sig i samma sak: Vi (människan) vill hitta en trygghet och beroende på var man föds så lär vi oss olika saker. Skulle du fötts i Iran skulle du säkert varit troende muslim istället för kristen. Genom tron så blir många lyckligare och lever längre osv för att man har "en högre makt" man ber och tror på som gör att man mår bättre (evolutionära anledningar). Men tron skapar ju också mycket konflikter och det är den dom vill ha bort genom Zeitgeist. Genom att alla är snälla och hjälper varann utan krig och konflikter så, tror jag iaf, att den här världen kommer mycket längre och dessutom är mycket trevligare och bo i på vägen dit.
Sen undrar jag en sak: alla i USA, av ledarna som vill bilda NWO är ju kristna och säger hela tiden "god bless america" osv? Är dom bara en mantel för att försöka få dom kristna på sin sida eller vad?
Vad är din lösning, maximon, på världens problem och så? Att börja tro och sedan förhoppningsvis hamna i himlen? Tänk om du har fel då och slösat hela ditt liv på att tro på nånting som inte ens finns? Gått runt och oroat dig över att djävulen kommer att "halshugga er" osv. Det är iaf inget jag vågar chansa på. Kanske hamnar jag i helvetet när jag dör, av vilken anledning vet jag inte men att tro att dom från Venus Project är här för att försämra världen och sprida satan omkring sig har jag svårt att förstå. Sen är jag, precis som du, emot den NWO som håller på att formas, av frimurare (är inte det en kristen organisation?) bankfamiljer, oljemiljardärer och storföretagsägare (mao dom 6 000 rikaste personerna på detta klot som vill åt mer makt)
Citat:
Ursprungligen postat av Redyellowblue
Men lilla du.
Om det finns fakta fel i första delen, vad tror du sannolikheten att de har fakta fel i de andra två?
Den är ganska stor va? Annars kan du ta reda på det själv och inte mindless gå på allt som sägs.
Kolla upp faktan de säger om WTC, sedan går du in i Konspirations-delen för WTC och kollar när de briljanta vakthundarna debunkar "faktan".
Och viola, har du upptäckt att zeitgeist ljuger, och du har fått lära dig använda källkritik, vilket det lärs ut att man ska använda i filmen. (Nu vet jag inte om de faktiskt säger att folk ska tänka själv i filmen, jag har bara hört det ryktesvägen)
fattar inte vad du menar här du får gärna posta en länk till den filmen / sidan what ever för skulle vilja se en dementering av HUR TVÅ SKYSKRAPA KAN FALLA RAKT NER I MARKEN UTAN ATT LÄMNA EN ENDA BALK KVAR, bara damm? Det har aldrig nåååågonsin hänt i världshistorien, förutom vid controlled demolition.