2008-12-11, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kan du utveckla och bifoga lite källor på de tidigare astronomiska system med 20 tecken.
Är det zodiaken du pratar om öht?
20 tecken som skapas av stjärnor i rymden, draken är ett av dessa tecken som "ringlar" sig runt solen. Pegasus, tuppen/gamen hör även hit. Några omvandlades delvis till nya tecken men inte alla. Jag skall se om jag kan hitta någon länk till detta hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag tycker det är trist att del 1 av del 1 är så överdiskuterad.
Det beror troligen på att denna del är där lögnerna är mest uppenbara.
Citera
2008-12-11, 14:55
Medlem
Fox Mulders avatar
Det som jag reagerade mest på när jag såg filmen var nästan infon om "Ameron" den nya valutan. Att det var såpass okänt att en ny valuta var på gång samt att det fanns en nordamerikansk union.
Citera
2008-12-11, 18:00
Medlem
Strawliess avatar
20 astrologiska tecken baserar sig ju dock inte på verkligheten, utan månvarven är ju (avrundat) ca. 12 per solvarv, så det verkar rimligt.

Sen är det ju ganska troligt att del 1 överdiskuteras för att religion är en känslig fråga.
Citera
2008-12-11, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strawlies
20 astrologiska tecken baserar sig ju dock inte på verkligheten, utan månvarven är ju (avrundat) ca. 12 per solvarv, så det verkar rimligt.

Sen är det ju ganska troligt att del 1 överdiskuteras för att religion är en känslig fråga.
Nej du! Allt har sin bas i matematik. Om du noterar germanska spårk så kan man misstänka att vi någon gång haft en bas på tolv; ett, två, tre ... elva tolv treton fjorton (fyr-ton) femton.

Andra kulturer har haft sina egna baser: Maya indianerna har t ex haft 20 och 5! Bysantium/babylon(?) har använt 60.

När du påstår att 20 astrologiska tecken inte baseras på verkligheten så är frågan om det finns någon som helst "verklighet" i astrologi till att börja med. Jag kan använda hur många olika tecken jag vill i min egen astrologi.
Citera
2008-12-12, 13:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Ett problem med jesus teorin är att det i de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!

Citat:
20 tecken som skapas av stjärnor i rymden, draken är ett av dessa tecken som "ringlar" sig runt solen. Pegasus, tuppen/gamen hör även hit. Några omvandlades delvis till nya tecken men inte alla. Jag skall se om jag kan hitta någon länk till detta hemma.Det beror troligen på att denna del är där lögnerna är mest uppenbara.

Citat:
När du påstår att 20 astrologiska tecken inte baseras på verkligheten så är frågan om det finns någon som helst "verklighet" i astrologi till att börja med. Jag kan använda hur många olika tecken jag vill i min egen astrologi.

Nu får du allt ta och förklara hur detta problemet med zeitgeistfilmens jesusteori går imot det du skriver om "tidigare astrologiska system med 20 stjärntecken.
Citera
2008-12-12, 18:27
Bannlyst
Citat:
Nu får du allt ta och förklara hur detta problemet med zeitgeistfilmens jesusteori går imot det du skriver om "tidigare astrologiska system med 20 stjärntecken.
De tolv lärjungarna skall alla representera stjärntecken i astrotheology religionen/rörelsen. Jag visar att det finns tidigare (och fortfarande utövade) system där det finns 20 tecken. Mycket faller om det skall vara universiellt med 12 och det visar sig finnas de som har 20!

Du måste dock läsa på lite mer om vad astrotheology är för att komma i kontakt med detta. Kortfattat så är det en teori om att olika tidsåldrar har olika karaktärer och att den tidigare världsordningen måste förstöras i samband med att vi går in i en ny tidsålder.
Citera
2008-12-12, 18:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
De tolv lärjungarna skall alla representera stjärntecken i astrotheology religionen/rörelsen. Jag visar att det finns tidigare (och fortfarande utövade) system där det finns 20 tecken. Mycket faller om det skall vara universiellt med 12 och det visar sig finnas de som har 20!

Du måste dock läsa på lite mer om vad astrotheology är för att komma i kontakt med detta. Kortfattat så är det en teori om att olika tidsåldrar har olika karaktärer och att den tidigare världsordningen måste förstöras i samband med att vi går in i en ny tidsålder.

Så enligt "astrotheology" representerar lärjungarna de 12 stjärntecken.
Men jag skall alltså läsa på om astrotheology för att komma i kontakt med system där det finns 20 tecken. Känns lite förvirrande.
Förklara du istället vad det är du menar, vilka "system" är det du pratar om? än så länge så har du ju inte "visat" på någonting, vad jag har sett, kanske du nämnt detta någon annanstans.

Ja just det länkar vore fint om man då vill läsa om det du hänvisar till.
Citera
2008-12-12, 20:00
Bannlyst
Citat:
Så enligt "astrotheology" representerar lärjungarna de 12 stjärntecken.
Men jag skall alltså läsa på om astrotheology för att komma i kontakt med system där det finns 20 tecken. Känns lite förvirrande.
Förklara du istället vad det är du menar, vilka "system" är det du pratar om? än så länge så har du ju inte "visat" på någonting, vad jag har sett, kanske du nämnt detta någon annanstans.

Ja just det länkar vore fint om man då vill läsa om det du hänvisar till.
Astrotheology är det som Jordan Maxwell, David Icke och Michael Tsarion surrar om. Det finns filmer på YouTube där de har föredrag som DU kan få söka reda på då jag ser det som min roll att lära dig vad du själv borde försöka lära dig om du ser Zeitgeist som något seriöst.
Citera
2008-12-13, 00:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Astrotheology är det som Jordan Maxwell, David Icke och Michael Tsarion surrar om. Det finns filmer på YouTube där de har föredrag som DU kan få söka reda på då jag ser det som min roll att lära dig vad du själv borde försöka lära dig om du ser Zeitgeist som något seriöst.

Vad är ditt problem med jesusteorin i zeitgeistfilmen?
Det har du inte lyckats så bra med att förklara, oavsett vad man tycker om Zeitgeist killarnas belägg för sitt material så presenterar de sin jesusteori vs zodiaken på ett förklarigt sätt tillskillnad från vad du försöker ha sagt med citat "att det i de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!" slutcitat.
Istället för att svara på det så slingrar du in dig i ett obegripligt resonemang. Ivarjefall för mig, om nån annan förstår vad Frågande Fredde vill ha sagt med dessa 20 tecken så vänligen översätt det till något man kan förstå.
Citera
2008-12-13, 09:51
Bannlyst
Citat:
Vad är ditt problem med jesusteorin i zeitgeistfilmen?
Det har du inte lyckats så bra med att förklara, oavsett vad man tycker om Zeitgeist killarnas belägg för sitt material så presenterar de sin jesusteori vs zodiaken på ett förklarigt sätt tillskillnad från vad du försöker ha sagt med citat "att det i de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!" slutcitat.
Istället för att svara på det så slingrar du in dig i ett obegripligt resonemang. Ivarjefall för mig, om nån annan förstår vad Frågande Fredde vill ha sagt med dessa 20 tecken så vänligen översätt det till något man kan förstå.
Problemet är att den ör fel som i att den inte är rätt. De påstår en massa trams som inte är sant, hänvisar till andra profeter och gudar där det visar sig att det finsn de som föts av stenar, de som har sju äldre syskon osv vilka kopplas ihop med jungfrufödseln. Korsfästningen är även rätt så unik för kristendomen även om det påstås vara vitt förekommande. Kopplingen till egyptisk mytologi är i stora drag obefintlig. Här har du ett klipp ur en längre produkton som avslöjar tramset http://www.youtube.com/watch?v=2Fr3Etam50o
Citera
2008-12-13, 12:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Problemet är att den ör fel som i att den inte är rätt. De påstår en massa trams som inte är sant, hänvisar till andra profeter och gudar där det visar sig att det finsn de som föts av stenar, de som har sju äldre syskon osv vilka kopplas ihop med jungfrufödseln. Korsfästningen är även rätt så unik för kristendomen även om det påstås vara vitt förekommande. Kopplingen till egyptisk mytologi är i stora drag obefintlig. Här har du ett klipp ur en längre produkton som avslöjar tramset http://www.youtube.com/watch?v=2Fr3Etam50o

Väntar fortfarande på en förklaring till dessa 20 tecken.
Det finns större luckor i ditt resonerande än i Zeitgeist filmen änsålänge tyvärr.
Du undviker medvetet att komma med någon förklaring utan drar upp nya saker hela tiden.
Citera
2008-12-13, 17:25
Bannlyst
Citat:
Väntar fortfarande på en förklaring till dessa 20 tecken.
Det finns större luckor i ditt resonerande än i Zeitgeist filmen änsålänge tyvärr.
Du undviker medvetet att komma med någon förklaring utan drar upp nya saker hela tiden.
Vad är det du vill att jag skall presentera gällande de 20 stjärntecknen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in