2008-09-06, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eliajas
Är "Esoteric Agenda" av samma personer som gjort Zeitgeist?
Tyckte EA var bättre än Zeit.
Båda 2 får en iaf all vilja lära sig mer.

Rekommenderar Alan Watts http://www.cuttingthroughthematrix.com om du vill lära dig mer om det mesta, finns hundratals om inte tusentals radioprogram och monologer att ladda ned i textform eller .mp3, han har några böcker till salu dessutom som skall vara bra.
Citera
2008-09-06, 13:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Rekommenderar Alan Watts http://www.cuttingthroughthematrix.com om du vill lära dig mer om det mesta, finns hundratals om inte tusentals radioprogram och monologer att ladda ned i textform eller .mp3, han har några böcker till salu dessutom som skall vara bra.
Jag har hört att många säger att det påstås att det finns ett rykte att Alan Watts är kusin med Karl Rove.
Citera
2008-09-06, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag har hört att många säger att det påstås att det finns ett rykte att Alan Watts är kusin med Karl Rove.

Det finns två olika personer med liknande namn Alan Watts och Alan Watt, för den delen så finns del väl flera med samma eller liknande namn, borde kanske varit tydligare, tipsade om Alan Watt och inte Alan Watts, de är två helt olika personer och har inte mer gemensamnt än sina liknande namn vad jag vet.
Citera
2008-09-06, 19:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det finns två olika personer med liknande namn Alan Watts och Alan Watt, för den delen så finns del väl flera med samma eller liknande namn, borde kanske varit tydligare, tipsade om Alan Watt och inte Alan Watts, de är två helt olika personer och har inte mer gemensamnt än sina liknande namn vad jag vet.
Enligt många finns det bevis för att vissa påstått att det är samma person.
Citera
2008-09-06, 21:02
Bannlyst
Citat:
Enligt många finns det bevis för att vissa påstått att det är samma person.

Okej, tycker att du är litet löjlig, är i alla fall inte samma person för de som vill veta mera om Alan Watt, hans hemsida är: http://www.cuttingthroughthematrix.com
Citera
2008-09-06, 21:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Okej, tycker att du är litet löjlig, är i alla fall inte samma person för de som vill veta mera om Alan Watt, hans hemsida är: http://www.cuttingthroughthematrix.com
Gillade du inte att se dig själv i spegeln? Det är så du skriver dina inlägg, varför är det löjligt när jag gör likadant som du gör?
(Jag hittade bara på att det skulle finnas en Alan Watts som var släkt med Karl Rove. )
Citera
2008-09-06, 23:37
Medlem
Pads avatar
Citat:
Gillade du inte att se dig själv i spegeln? Det är så du skriver dina inlägg, varför är det löjligt när jag gör likadant som du gör?
(Jag hittade bara på att det skulle finnas en Alan Watts som var släkt med Karl Rove. )

Ironi är så bortkastat på vissa...
Citera
2008-09-07, 20:22
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

0.08. Viss spridning av upphovsrättskyddat material är förbjudet

Det är inte tillåtet att efterfråga eller publicera direktlänkar som ger tillgång till upphovsrättskyddade filer och material som exempelvis musik, filmer och datorprogram utan upphovsmannens tillstånd.

Det gäller torrentlänkar på Piratebay också.

Inlägg raderat.

/mod
Citera
2008-09-15, 20:08
Medlem
at3ists avatar
Har kollat igenom hela Zeitgeist och det är ju intressant och skrämmande, men sen funderar man ju också på VAD eller HUR MYCKET av det som är sant. Finns det någon lista eller liknande, där någon går igenom allt som är sant i dokumentären och vad som är falskt?
Citera
2008-09-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Har kollat igenom hela Zeitgeist och det är ju intressant och skrämmande, men sen funderar man ju också på VAD eller HUR MYCKET av det som är sant. Finns det någon lista eller liknande, där någon går igenom allt som är sant i dokumentären och vad som är falskt?

Alla dessa listor är alltid antingen emot eller för. Har aldrig sett någon som är för vissa deler och mot vissa.
Citera
2008-09-16, 02:52
Medlem
at3ists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrColon
Alla dessa listor är alltid antingen emot eller för. Har aldrig sett någon som är för vissa deler och mot vissa.

Synd.

Skulle vara kul att se en seriös lista där det står "xxxxx ÄR sant", "xxxxx ÄR falskt", utan att personerna som skrivit det valt sida.
Citera
2008-09-17, 21:03
Medlem
Mattemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Synd.

Skulle vara kul att se en seriös lista där det står "xxxxx ÄR sant", "xxxxx ÄR falskt", utan att personerna som skrivit det valt sida.

Och hur vet man då att den som gör listan talar sanning? Det är ingen konspirationsteori om man VET med säkerhet om något är sant eller inte. Det enda vi som tittare kan göra är att välja mellan att tro eller att inte tro på vad filmen säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in