2008-09-18, 01:42
Medlem
expanders avatar
Lite intressant det dom tar upp i sista delen av filmen om bankväsendet där centralbanken köper upp de mindre bankerna.
Vilka lånade centralbanken ut pengar till ("köpte upp")igår? En av försäkringsjättarna. Centralbanken "köper upp" AIG just under parollen för att rädda finansmarknaden(något som i och för sig är helt sant också), vilket får en att fundera på hur denna privatägda centralbank ändå på något sätt gör sig själv oumbärlig för hela finansvärlden.
Det är skrämmande faktiskt.
Citera
2008-09-18, 22:08
Medlem
Mullrets avatar
MoneyTalks

Att USA i alla lägen skulle ha rent mjöl i påsen tror jag noll på. Finns många smutsiga operationer. För den vetgiriga så föreslår jag boken;

"En Amerikansk myt" James Ellroy

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=2550

Som ZeitGeist men i mindre format.... Mer trovärdig
Senast redigerad av Mullret 2008-09-18 kl. 22:09. Anledning: fel länk
Citera
2008-09-19, 00:25
Medlem
Kuvolskis avatar
Förstod nog inte riktigt det där med att vi är i fiskarnas tidsålder nu osv., och om man har kommit på allt det där och vet att vi kommer byta tidsålder snart så borde man väll kunna räkna ut vad som kommer hända också, alltså att det kommer en ny "frälsare"?
Citera
2008-09-22, 20:32
Medlem
TheBloodyNines avatar
Hej alla, såg Zeitgeist i förrgår och tycker den är ritkigt tänkvärd och framförallt viktig. Oavsett vad som är sant eller inte så får den folk att inse hur naiva och lättlurade vi kan vara som människor.

Sen är ljudet sjukt bra designat, man fångas direkt av mystiska viben och den "smarta" argumententationen.
Citera
2008-09-23, 07:55
Medlem
TheBloodyNines avatar
Btw så är det väl alla religioners stora strävan, att i slutändan bli världsomspännande...
Citera
2008-09-25, 14:27
Medlem
TheBloodyNines avatar
Någon som har någon länk till en video eller komplett manus till det tal av JFK som det citeras en bit från i filmen.

Tack.
Citera
2008-09-25, 16:04
Medlem
Det läskigaste med det hela var ju när dom kom till slutet, med chippen!

Känns som att alla borde se den här filmen bara för att inse vad som kommer hända om vi går med på det hela!

ALLA våra rättigheter tas ifrån oss, då kan man lika gärna ta livet av sig

Säg NEJ till ett sådant chip när förslaget kommer, snälla?
Citera
2008-09-25, 16:15
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Det läskigaste med det hela var ju när dom kom till slutet, med chippen!

Känns som att alla borde se den här filmen bara för att inse vad som kommer hända om vi går med på det hela!

ALLA våra rättigheter tas ifrån oss, då kan man lika gärna ta livet av sig

Säg NEJ till ett sådant chip när förslaget kommer, snälla?

Jo. Alla integritetskränkningar, oavsett hur små, är steg i fel riktning. Precis som FRA lagen... Hoppas den dödas när sossarna tar makten igen.
Citera
2008-09-25, 23:51
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Jo. Alla integritetskränkningar, oavsett hur små, är steg i fel riktning. Precis som FRA lagen... Hoppas den dödas när sossarna tar makten igen.

Hoppas ja, men om jag inte minns fel så var det sossarna som lade fram lagförslaget från början och nu fiskar efter röster genom att låtsas vara mot den.
Citera
2008-09-27, 00:38
Medlem
Citat:

vad spelar det för roll om fra lagen dödas här i sverige. vi är ändå en sådan liten del av världen.

den här filmen var en ögonöppnare för mig. jag fick en jobbig känsla i magen, mådde nästan dåligt - över hur naiva vi är. jag tycker nästan synd om samhället i usa, hur missledda de egentligen är och att så många vägrar inse sanningen. Ja, just nu ser jag denna film som sanningen, den sanning - som förhoppningsvis aldrig kommer att överbevisas
Citera
2008-09-27, 00:41
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Hej alla, såg Zeitgeist i förrgår och tycker den är ritkigt tänkvärd och framförallt viktig. Oavsett vad som är sant eller inte så får den folk att inse hur naiva och lättlurade vi kan vara som människor.

Sen är ljudet sjukt bra designat, man fångas direkt av mystiska viben och den "smarta" argumententationen.
om inte annat var det här en ögonöppnare för mig, hur lättlurad du är
Citera
2008-09-28, 17:27
Medlem
at3ists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Hoppas ja, men om jag inte minns fel så var det sossarna som lade fram lagförslaget från början och nu fiskar efter röster genom att låtsas vara mot den.

Ja det var Bodström och en annan gubbe, om jag har rätt?

Men sen blev det ju tyst om det hela, så de lade tydligen fram sådant förslag men hade inga planer på att låta det träda i kraft så att säga?. Fast man vet ju aldrig ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in