Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Xcore:
En kort fråga...
Du säger att bara människan har sex för skojs skull... med få undantag.
Samtidigt är du en sån som skiljer människan från djuren, right?
Vad har dessa djur fått sexlusten ifrån? Vad har de för nytta av den?
De flesta djur har tydlig, periodisk ägglossning, sk brunst.
Människan har dold ägglossning. Bästa sättet att veta att man impregnerat en människohona är därför att ha sex. Så ofta som möjligt. Därav vårt libido.
Givetvis har sex blivit delvis psykologiskt. Det är en följd av att vi utvecklat intelligensen.
Sen blir det inte så lite tragiskt när du, som hämtat dina åsikter från en 2000 år gammal bok, tycker det är härligt när Hubbard tänker själv.
Stämmer bra det, jag anser att man får skilja på människa och djur.
Frågan är väl först hur länge de djuren haft sex för nöjes skull medan resten av djurvärlden har den enbart för fortplantning. Nån logisk orsak finns det säkert, som till allt annat.
Men vad jag kan förstå............
Evolution handlar egentligen inte om överlevnad? Utan enbart om att föra vidare de "bästa" egenskaperna, hur fel och destruktiva de än är? Så, vad i evolutionen plockar ut en egenskap som "bäst"? Naturen själv? Det har jag svårt att tro därför att naturen strävar alltid efter överlevnad.
Vidare, om egenskapen inte har något direkt med överlevnad att göra, förs den vidare ändå? I så fall varför?
Musik, konst odyl måste vi haft under lång lång tid inom oss därför att det är inget man plötsligt bara utvecklar, däremot får vi nya sätt att uttrycka dem på. Som jag redan sa i mitt första inlägg, människan har sååå mycket som egentligen inte har med överlevnad alls att göra.
Hur överdimensionerade vi egentligen är kan du se på vårt handlande.
Vi har under kort tid lagt hela planeten under oss och förslavat varje tänkbart motstånd. Uppfunnit diverse förintelsevapen. Byggt upp enorma städer och maskiner till allting, uppfunnit datorn, försökt tämja naturkrafterna, tagit oss till månen, studerat avlägsna galaxer genom Hubble teleskåpet. Men trots vår intelligens så har vi handlat utan att egentligen tänka, alls. Kort sagt, vi har använt vår intelligens fel.
Vi skapar våra egna ideologier om vad som är rätt och orätt, och hur människan skall leva, helt olikt alla andra varelser på planeten, vi är de enda som lever mot den istället för med den till exempel. Sen kallar vi det för teknisk utveckling.
Fyller i mer sen, för jag har några frågor till jag gärna vill ta upp.