Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Slutsatser som baserar sig på de observationer man gjort. Gissningar ja, men kvalificerade gissningar. Det är inte så att man gissar att sparven kommer förvandlas till en husmäklare i west virginia.
Min favoritfågel i sammanhanget är dock pingvinen. Antarktis har ju inte alltid funnits där det ligger nu och förr i tiden var det varmt. Menar du då att pingvinerna då befanns sig i värmen och bara chillade? Eller de kanske tom simmade runt i vattnet runt sydpolen för att vänta på att antarktis ska flyta in om ett antal miljoner år? Eller var de först flygande för att sedan anpassa sig stegvis till ett liv i ett kallt klimat och vatten? Eller förnekar du att kontinenterna rör sig överhuvudtaget eftersom jorden bara funnits i 6000 år och gud satte pingvinen på antarktis från första början...
Min favoritfågel i sammanhanget är dock pingvinen. Antarktis har ju inte alltid funnits där det ligger nu och förr i tiden var det varmt. Menar du då att pingvinerna då befanns sig i värmen och bara chillade? Eller de kanske tom simmade runt i vattnet runt sydpolen för att vänta på att antarktis ska flyta in om ett antal miljoner år? Eller var de först flygande för att sedan anpassa sig stegvis till ett liv i ett kallt klimat och vatten? Eller förnekar du att kontinenterna rör sig överhuvudtaget eftersom jorden bara funnits i 6000 år och gud satte pingvinen på antarktis från första början...
Jorden har funnits mycket längre än 6.000 år var har du fått det ifrån? Jorden kan ha funnits i miljontals år. Det står inte när Gud skapade jorden, bara att han skapade himlarna och jorden i "begynnelsen". När han börjar "skapelsen" på "första dagen" så är jorden redan skapad. Det första Gud gör på första skapelsedagen är INTE att skapa jorden, titta efter själv.

Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Tack för att du håller med mig i att godtyckliga skrifter inte är att tro på.
Det håller jag helt och hållet med om, därför skall man hålla sig till Bibeln.
Ha en bra dag SMA