2007-09-03, 12:23
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Låt oss vända lite på frågan...........

Hur kan du helt säkert veta att Antarktis varit varmt?

Det kan du inte. Det är svårt att kunna fastställa temperaturer längre tillbaks, man vet inte ens med säkerhet om vi hade en global varm medeltid eller inte. Dessutom får du tänka på att förhållandena var väldigt annorlunda på jorden långt tillbaks, de resultat man får fram genom isborrmätningar till exempel kanske inte alls återspeglar hur det egentligen var eftersom vi försöker få fram en bild som vi TROR har hänt och som har relevans med den jord vi ser idag.

Vad som påverkat djur mest av allt är antagligen vi själva, tyvärr.

Precis!

Och det enda som egentligen hänt är att pingvinerna har ändrat storlek och anpassat sig till klimatförändringar...men likförbenat har vi att göra med pingviner...från en stor pingvin till en liten pingvin, osv...men vad är slutresultatet?

Just det, PINGVINER!

Evolution någon?
Citera
2007-09-03, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Kan du inte skilja mellan individer och släkten? Jag misstänker att du inte ens har greppat hur fortplantning fungerar, för enligt din teori så kan dina föräldrar omöjligt vara dina föräldrar då du inte är en perfekt kopia av någon av dom.Icke falsifierbart. Så behändigt.Buuh! Skicka iväg den till Paranormala fenomen, ockultism och ufologi.

Tja, det är knappast jag som bestämt att Gud inte har någon början eller slut. Anser du själv att det finns någon början på allt?

I så fall vilken?
Citera
2007-09-03, 12:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Tja, det är knappast jag som bestämt att Gud inte har någon början eller slut. Anser du själv att det finns någon början på allt?

I så fall vilken?
Vet du vad? I en byrålåda så har jag ett fossilerat drakägg. Nej, jag tänker inte visa upp det för dig. Men i en byrålåda så har jag ett fossilerat drakägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Naturvetenskap är mycket enkelt. Kan det inte mätas, observeras eller analyseras så är det inte naturvetenskap och hör därmed inte hemma här (denna tråd givetvis undantagen).
Buuh! (Mobben vädrar blod. Deras store moderator har visat sig vara svag. De viftar ilsket med grafräknare, pennfodral, laserpekare och diodficklampor. De vrålar efter rättvisa och kräver att Quantilho skall brännas på ett bål av rutiga kollegieblock.)
Citera
2007-09-03, 12:28
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Precis!

Och det enda som egentligen hänt är att pingvinerna har ändrat storlek och anpassat sig till klimatförändringar...men likförbenat har vi att göra med pingviner...från en stor pingvin till en liten pingvin, osv...men vad är slutresultatet?

Just det, PINGVINER!

Evolution någon?

Och varifrån kom den första pingvinen då? Ploppade den bara fram ur tomma luften eller?

kreationism någon?

Citat:
Buuh! (Mobben vädrar blod. Deras store moderator har visat sig vara svag. De viftar ilsket med grafräknare, pennfodral, laserpekare och diodficklampor. De vrålar efter rättvisa och kräver att Quantilho skall brännas på ett bål av rutiga kollegieblock.)

Genom att ha kvar den här tråden där kreationister och annat får härja fritt och skämma ut sig så ökar vi ju snarare stödet för evolutionen och andra vetenskapliga teorier då alla får en chans att se hur enfaldiga den andra sidan är samt deras bristande logik, struktur och teorier.
Citera
2007-09-03, 12:32
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Vi har den kosmiska mikrovågsbakgrundsstålningen, den ursprungliga mängden helium och väte i universum samt universums expansion som stödjande bevis för BB. Att du sedan tycker det är IQ-befriat är bara en åsit och beror nog mest på att du inte är tillräckligt utbildad för att förstå vad det hela handlar om.
Ingen av teorierna, om de nu ens kan kallas vetenskapliga då de inkluderar en rad omätbara eller icke-väldefinierade ting, du försöker lägga fram förklarar dessa tre och du undviker ju frekvent dessa punkter vilket snarare leder till debattsabotage då du kritiserar en teori utan att kunna lägga fram en motsvarande som kan förklara samma saker lika bra eller bättre.
Så BB är den enda teori som kan förklara de observerade händelserna i verkligheten och därför är det den bästa förklaringen i dagsläget. Dock kan man ju inte utesluta att en ny teori alternativt modifikation av BB skulle kunna ersätta den, men det är ju mest en massa spekulationer.

Du diskuterar vidare heller de vetenskapliga bristerna utan en rad brister som du personligen tycker existerar och i många fall är rena rama lögner eller missförstånd. Trots att du fått dem utredda flertalet gånger så postar du om samma kritik om och om igen.

Eftersom du uppenbarligen inte kan diskutera på en vetenskaplig nivå så är kanske filosofi bästa valet för dig. Ska du dra in en rad omätbara/osynliga gudomligheter kanske du ska bege dig till kreationismtrådarna på religion. Om jag inte missminner mig så har du redan försökt starta motsvarande trådar i dessa forum och även där urartade det hela till goja....

Naturvetenskap är mycket enkelt. Kan det inte mätas, observeras eller analyseras så är det inte naturvetenskap och hör därmed inte hemma här (denna tråd givetvis undantagen).

Om du nu vägrar låta mig ha en egen tråd om bristerna kring evolutionsteorin, kunde du då åtminstone sätta min trådstart:

"Evolutions-teorin vederläggs och krossas i 100 punkter, en efter en..." allra först i denna tråd, eftersom jag ändå lagt ner ca 200 timmar på research och sammanställning av det digra materialet, samt att den allra första posten ändå handlar om evolutionsmyten?

Du kunde lägga det direkt efter den allra första posten, vad säger du?
Citera
2007-09-03, 12:32
Bannlyst
Citat:
Vet du vad? I en byrålåda så har jag ett fossilerat drakägg. Nej, jag tänker inte visa upp det för dig. Men i en byrålåda så har jag ett fossilerat drakägg.Buuh! (Mobben vädrar blod. Deras store moderator har visat sig vara svag. De viftar ilsket med grafräknare, pennfodral, laserpekare och diodficklampor. De vrålar efter rättvisa och kräver att Quantilho skall brännas på ett bål av rutiga kollegieblock.)

Tja, det sa en hel del det............

Tack för förklaringen.

Du jobbade länge med den förstår jag.
Citera
2007-09-03, 12:35
Bannlyst
Citat:
Och varifrån kom den första pingvinen då? Ploppade den bara fram ur tomma luften eller?

kreationism någon?

Genom att ha kvar den här tråden där kreationister och annat får härja fritt och skämma ut sig så ökar vi ju snarare stödet för evolutionen och andra vetenskapliga teorier då alla får en chans att se hur enfaldiga den andra sidan är samt deras bristande logik, struktur och teorier.

Ha ha, jag tycker snarare att det varit tvärtom ja.

Kommentarer som.......

- Det finns luckor i vetenskapen........

- Att vi inte vet betyder inte att.............

- Det vet vi helt enkelt inte

- Man kan inte begära att vetenskapen skall..........

osv osv
Citera
2007-09-03, 12:37
Medlem
Krillws avatar
Citat:
Och vad är den här trådens titel?

Stämmer det att den lyder så här?

"Tråden för ovetenskaplig vetenskap och trosgrundande uppfattningar om naturlagarna"

?

I så fall förstår jag inte klagomålen riktigt.

Haha.. Det är ju sant iofs... Tänkte jag inte på...

Så min fråga kanske borde vara: Vad gör denna tråd i vetenskapsforumet?
Citera
2007-09-03, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krillw
Haha.. Det är ju sant iofs... Tänkte jag inte på...

Så min fråga kanske borde vara: Vad gör denna tråd i vetenskapsforumet?

Citerar moderatorn............

"Genom att ha kvar den här tråden där kreationister och annat får härja fritt och skämma ut sig så ökar vi ju snarare stödet för evolutionen och andra vetenskapliga teorier då alla får en chans att se hur enfaldiga den andra sidan är samt deras bristande logik, struktur och teorier."

Tänk på, jag är ingen motståndare till vetenskap alls, jag tycker vetenskap är otroligt intressant, när det rör sig om annat än big bang och evolutionen förstås.
Citera
2007-09-03, 12:44
Medlem
Krillws avatar
Citat:
Citerar moderatorn............

"Genom att ha kvar den här tråden där kreationister och annat får härja fritt och skämma ut sig så ökar vi ju snarare stödet för evolutionen och andra vetenskapliga teorier då alla får en chans att se hur enfaldiga den andra sidan är samt deras bristande logik, struktur och teorier."

Tänk på, jag är ingen motståndare till vetenskap alls, jag tycker vetenskap är otroligt intressant, när det rör sig om annat än big bang och evolutionen förstås.

Jo, läste just detta... My bad. Sorry. Keep going then.
Citera
2007-09-03, 12:46
Medlem
Citat:
Låt oss vända lite på frågan...........

Hur kan du helt säkert veta att Antarktis varit varmt?

Det kan du inte. Det är svårt att kunna fastställa temperaturer längre tillbaks, man vet inte ens med säkerhet om vi hade en global varm medeltid eller inte. Dessutom får du tänka på att förhållandena var väldigt annorlunda på jorden långt tillbaks, de resultat man får fram genom isborrmätningar till exempel kanske inte alls återspeglar hur det egentligen var eftersom vi försöker få fram en bild som vi TROR har hänt och som har relevans med den jord vi ser idag.

Vad som påverkat djur mest av allt är antagligen vi själva, tyvärr.

Vi vet att kontinenterna rör på sig. Vi vet att det är runt polerna som det är kallt. Så om Antarktis inte befann sig där det befinner sig nu så är det rätt lätt att förstå att det inte hade samma klimat som nu. Så igen, vart befann sig pingvinerna när antarktis var varmt? Levde de i öknen?
Citera
2007-09-03, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krillw
Jo, läste just detta... My bad. Sorry. Keep going then.

Tja, det är trots allt bara en enda tråd det handlar om, så det är väl iofs inget som påverkar forumet som sådant speciellt mycket. Posta på med vetenskap bara, det är intressant.

Dags att jobba vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in