Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Vi har den kosmiska mikrovågsbakgrundsstålningen, den ursprungliga mängden helium och väte i universum samt universums expansion som stödjande bevis för BB. Att du sedan tycker det är IQ-befriat är bara en åsit och beror nog mest på att du inte är tillräckligt utbildad för att förstå vad det hela handlar om.
Ingen av teorierna, om de nu ens kan kallas vetenskapliga då de inkluderar en rad omätbara eller icke-väldefinierade ting, du försöker lägga fram förklarar dessa tre och du undviker ju frekvent dessa punkter vilket snarare leder till debattsabotage då du kritiserar en teori utan att kunna lägga fram en motsvarande som kan förklara samma saker lika bra eller bättre.
Så BB är den enda teori som kan förklara de observerade händelserna i verkligheten och därför är det den bästa förklaringen i dagsläget. Dock kan man ju inte utesluta att en ny teori alternativt modifikation av BB skulle kunna ersätta den, men det är ju mest en massa spekulationer.
Du diskuterar vidare heller de vetenskapliga bristerna utan en rad brister som du personligen tycker existerar och i många fall är rena rama lögner eller missförstånd. Trots att du fått dem utredda flertalet gånger så postar du om samma kritik om och om igen.
Eftersom du uppenbarligen inte kan diskutera på en vetenskaplig nivå så är kanske filosofi bästa valet för dig. Ska du dra in en rad omätbara/osynliga gudomligheter kanske du ska bege dig till kreationismtrådarna på religion. Om jag inte missminner mig så har du redan försökt starta motsvarande trådar i dessa forum och även där urartade det hela till goja....
Naturvetenskap är mycket enkelt. Kan det inte mätas, observeras eller analyseras så är det inte naturvetenskap och hör därmed inte hemma här (denna tråd givetvis undantagen).
Om du nu vägrar låta mig ha en egen tråd om bristerna kring evolutionsteorin, kunde du då åtminstone sätta min trådstart:
"
Evolutions-teorin vederläggs och krossas i 100 punkter, en efter en..." allra
först i
denna tråd, eftersom jag ändå lagt ner ca
200 timmar på research och sammanställning av det digra materialet, samt att den allra första posten ändå handlar om evolutionsmyten?
Du kunde lägga det direkt efter den allra första posten, vad säger du?