2007-06-28, 22:49
Medlem
Furfurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det är jag det Vill du ta en åktur i visdomens värld. Där böcker öppnas och stängs. Och dagarna aldrig tar slut ?

Nej tack, jag har prövat LSD flera gånger men inte nu längre när jag har familj.
Citera
2007-06-28, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Furfur
Uppenbarelseboken? Snacka om att ha druckit för mycket fikonvin. Läser hellre något av Dr Albert Hofmann och hans uppenbarelser, de är ju iaf mer trovärdiga.

Lästips! (sponsrat av konsum)

Liftarens Guide Till Galaxen!

Douglas Adams

Och, Ta det lugnt, no panic!

(tips, jag är lika sarkastiskt som jag verkar)

Citera
2007-06-28, 22:50
Medlem
Furfurs avatar
Citat:
Ja se bara på Pyramiderna som är exakt byggda så stjärnan skall lysa på deras topp om natten. Mattematik på hög nivå och arkitektur överlägsen endel annat man idag gör trotts att de då inte hade tillgång till det vi har idag.

Vilken stjärna? Betlehems stjärna eller?
Citera
2007-06-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Kan någon ge några exempel på djur som just nu existerar som mellanformer mellan olika arter?

Det borde ju som sagt formligen krylla av djur som "klättrar uppåt" i evolutionskedjan, och visar tydliga tecken på mellanformer!

Jag tolkar din fråga på Mitt vis,,,,,

Jag svarar på Mitt vis,,,,,

Slammkryparen och Trädklättraren är två typiska mellanstadier.
Klättrarfisken har en förmåga att andas luft,,, och vatten, den har antydan till ben, /fenorna ombilldas/. Dom två blir förmodligen land djur med tiden.

Ska vi ta Människan nu då,,, jo vi har ett fett lager på ryggen som bara vatten levande djur har,,, har jag hört,,,,, mao så har vi plaskat och krälat i nån dy pöl någon gång innan vi blev apor,,,,och senn förhoppnings vis vettiga människor,,,,, men sådant finns ju inga hållbara bevis på.

Vi får lita på fosiler och antagande,,,,,,,, fanns ju inga dokumentär filmare på den tiden. Eller hur.
Citera
2007-06-28, 22:52
Medlem
Furfurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Lästips! (sponsrat av konsum)

Liftarens Guide Till Galaxen!

Douglas Adams

Och, Ta det lugnt, no panic!

(tips, jag är lika sarkastiskt som jag verkar)

Är du sarkastisk? Du framstår inte för mig som det minsta sarkastisk. Lite godtrogen, naiv men ganska snäll.
Citera
2007-06-28, 22:53
Medlem
Billows avatar
Citat:
Nej tack, jag har prövat LSD flera gånger men inte nu längre när jag har familj.
Jag hade tänkt att du skulle glömma helt vad droger är den här gången. Dörren står öppen
Citera
2007-06-28, 22:54
Medlem
Billows avatar
Citat:
Vilken stjärna? Betlehems stjärna eller?
Vet inte vilken stjärna. Men extrema arkitekter var dom.
Citera
2007-06-28, 22:55
Bannlyst
Citat:
Är du sarkastisk? Du framstår inte för mig som det minsta sarkastisk. Lite godtrogen, naiv men ganska snäll.

Tack för en fin recension.

Då bugar jag och tackar för ikväll.

Citera
2007-06-28, 22:56
Medlem
Furfurs avatar
Citat:
Vet inte vilken stjärna. Men extrema arkitekter var dom.

Snarare extrema slavdrivare. Fan att stapla klossar är väl inte så svårt.
Citera
2007-06-28, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Inlägg 3666.

Citerar mig själv från det inlägget...............

Citat:
Nej

Står ingenstans att människan skall plågas i evig eld i Bibeln. Det står att ett brinnande helvete är gjort för Satan och hans demoner. Inte oss människor.

Felskrivning i debattens hetta.

Se resten av inlägget.

Puh! Tänkte nästan det.
Citera
2007-06-28, 22:59
Medlem
Billows avatar
Citat:
Snarare extrema slavdrivare. Fan att stapla klossar är väl inte så svårt.
Pyramiden skulle dels vara rätt formad. Placerad på rätt ställe. Det var inget lätt jobb. Men synd om slavarna. Men varför snackar vi Pyramider helt plötsligt. Där i egypten dominerade för mycket avgudedyrkeri föresten. Tillbaks till Bibeln så vi känner oss trygga igen !!!
Citera
2007-06-28, 23:00
Medlem
Citat:
Många samfund har tagit upp detta med Onan. Man ser också i BIbeln att det inte handlar om Onani. Faktum är att inga kristna sajter anser det. Och det är inte Onani heller. Det står inget om onani i Bibeln.
Jag skrev fel på ett ord i inlägget du svarade på: det skulle ha stått "om onani förbjuds", inte "om onani nämns". Så nu har jag också försvårat diskussionen.
Det var ju detta som Stocko från början tog upp. Spillandet av säd utanför kvinnan leder till Guds vrede, enligt många bibeltolkningar. Och då innefattar man alltå även onani - därav ordets ursprung hos Onan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in