2007-08-30, 23:34
Medlem
Heller78s avatar
Kanske det är bättre om vi säger att han gör skillnad på slump och statistisk sannolikhet.
Citera
2007-08-30, 23:35
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Ett sista reply för inatt.

Quant, när man väl vet exakt vad som händer så kommer det inte vara slumpmässigt längre. Är jag bergsäker på.

Natti!

Aaaaaj, sådan determinism är inte möjlig och det är bevisat. Heisenbergs osäkerhetsrelation säger att du borde vara mindre bergsäker.
Citera
2007-08-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag antar att man inte förstår förloppet helt och hållet? Precis som vid kvantfluktuation. Därför ser man det som "slumpmässigt". Inget är slumpmässigt i övrigt, därför är jag övertygad om att när man förstår exakt vad som händer så kommer man också att se att inget är slumpmässigt.

Godnatt!

Du baserar ett kategoriskt uttalande på ett rent antagande. Och använder sedan detta uttalande för att förkasta en teori som har betydligt bättre belägg. Och du är på samma gång skeptisk till att man inte har observerat varje detalj i den mänskliga evolutionen?

Jag ändrar mig, starta inte med vetenskapsterori, starta med grundläggande logik!
Citera
2007-08-30, 23:47
Medlem
I don't cares avatar
Har inte läst hela tråden och kommer inte o göra det heller men ger ett bidrag i form av två youtube klipp.

The Origin of Life made easy
http://www.youtube.com/watch?v=ozbFerzjkz4

God and DNA - Made Easy
http://www.youtube.com/watch?v=emXz4FyftKI
Citera
2007-08-31, 00:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Standardsvaret är att big bang startar i en singularitet. Men det blir man inte så mycket klokare av.

Men nu blandar du ihop saker: evolutionen har ingenting med big bang eller den första levande cellen att göra. Evolutionsteorin beskriver vad som händer då vi har en levande cell som kan föröka sig. Varken mer eller mindre.

Att vi inte har kunnat skapa en levande cell i ett labb varken belägger eller vederlägger evolutionsteorin.

Vad som allmänt kallas för slump existerar, eftersom det är det enda sätt vi har att modellera radioaktivt sönderfall. Det är svårt att se att det finns någon tanke bakom detta.

Vad menar du med *startar* i en singularitet?

Enligt Quantilho (han var tydligen närvarande när universum skapades) så fanns det ingen singularitet innan Big Bang...

Så vänligen förklara dig...
Citera
2007-08-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vad menar du med *startar* i en singularitet?

Enligt Quantilho (han var tydligen närvarande när universum skapades) så fanns det ingen singularitet innan Big Bang...

Så vänligen förklara dig...

Varför ska nån annan behöva förklara sig när du aldrig känner något behov av att göra detsamma?
Citera
2007-08-31, 00:39
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men vad är det som säger att det handlar om något intelligent som designats?

Bara en med intelligensen i behåll kan se det intelligenta i designen...

Förresten, eftersom det inte kan designas något utan en designer, och en designer automatiskt måste ha IQ, för att kunna designa något, så är det ju en intelligent designer...
Citera
2007-08-31, 00:49
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Varför ska nån annan behöva förklara sig när du aldrig känner något behov av att göra detsamma?

Jag har ju förklarat gång efter annan att en stendöd IQ-befriad Bang Smäll inte kan leda till Intelligenta strukturer eller Liv...
Citera
2007-08-31, 00:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag har ju förklarat gång efter annan att en stendöd IQ-befriad Bang Smäll inte kan leda till Intelligenta strukturer eller Liv...

och likförbaskat så sitter du vid din skärm som levande bevis för att så är fallet...
Citera
2007-08-31, 02:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
och likförbaskat så sitter du vid din skärm som levande bevis för att så är fallet...

FEL!

Detta bevisar att Orsaken till mig (Skaparen) måste ha varit intelligent...

Var annars skulle jag ha fått min intelligens ifrån?
Citera
2007-08-31, 03:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
FEL!

Detta bevisar att Orsaken till mig (Skaparen) måste ha varit intelligent...

Var annars skulle jag ha fått min intelligens ifrån?

Kan bara inte låta bli men...
Vilken intellegens med tanke på all IQ befriad smörja du postat /tror på....?

Jag kan bara inte förstå hur nån i ett mordernt samhälle ens kan överväga att tro på "gud" och all adenna ID smörja...
Citera
2007-08-31, 03:42
Bannlyst
Citat:
.

vet du vad som är orsaken till universum och dess utvidgning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in