2007-08-31, 03:59
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag kan bara inte förstå hur nån i ett mordernt samhälle ens kan överväga att tro på "gud" och all adenna ID smörja...

Måste tyvärr upplysa dig om att du befinner dig i minoritet...bara 1/5 av jordens befolkning är ateister...
Citera
2007-08-31, 04:00
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
vet du vad som är orsaken till universum och dess utvidgning?

Sånt får vi inte diskutera här, enligt moderatorn...anses "ovetenskapligt"...
Citera
2007-08-31, 04:01
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
bara 1/5 av jordens befolkning är ateister...
Så 80% av mänskligheten tror alltså på en påhittad figur precis som påskharen. Sorgligt.
Citera
2007-08-31, 04:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Så 80% av mänskligheten tror alltså på en påhittad figur precis som påskharen. Sorgligt.

Inte konstigt att det går utför....
Citera
2007-08-31, 04:10
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Sånt får vi inte diskutera här, enligt moderatorn...anses "ovetenskapligt"...

Öhh, va skitsnack? Detta är ju tråden för ovetenskaplig vetenskap och trosgrundade uppfattningar.

Så beskriv nu precis i detalj hur allt skedde. Klarar du av en sådan sak, utan att spamma med copypasta? Detta borde du klara av enkelt och galant, för du VET väl hur universums skapades. Om din "korrekta modell" innefattar de observationer som visar på universums utvidgning, bakgrundsstrålning, rödskift, m.m.; förklara hur dessa passar in. Om de inte ingår i din modell, förklara då varför de inte gör det.

Kör på.
Citera
2007-08-31, 04:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Öhh, va skitsnack? Detta är ju tråden för ovetenskaplig vetenskap och trosgrundade uppfattningar.

Så beskriv nu precis i detalj hur allt skedde. Klarar du av en sådan sak, utan att spamma med copypasta? Detta borde du klara av enkelt och galant, för du VET väl hur universums skapades. Om din "korrekta modell" innefattar de observationer som visar på universums utvidgning, bakgrundsstrålning, rödskift, m.m.; förklara hur dessa passar in. Om de inte ingår i din modell, förklara då varför de inte gör det.

Kör på.

kan nog gissa svaret..

*Gud gjorde allt*
Citera
2007-08-31, 08:37
Medlem
Citat:
Bara en med intelligensen i behåll kan se det intelligenta i designen...

Förresten, eftersom det inte kan designas något utan en designer, och en designer automatiskt måste ha IQ, för att kunna designa något, så är det ju en intelligent designer...

Vad är det som säger att något designats överhuvudtaget? Kan du bevisa denna tes så har ditt svammel ett uns av poäng, annars är det bara lika patetiskt som alla försöka tt få ID till vetenskap.

Citat:
Jag har ju förklarat gång efter annan att en stendöd IQ-befriad Bang Smäll inte kan leda till Intelligenta strukturer eller Liv...

Nej, du har inte förklarat det, du har påstått en del saker utan att lägga fram bevis för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
kan nog gissa svaret..

*Gud gjorde allt*

Nja, skulle mer tro på en intelligent designer.
Citera
2007-08-31, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Vad är det som säger att något designats överhuvudtaget? Kan du bevisa denna tes så har ditt svammel ett uns av poäng, annars är det bara lika patetiskt som alla försöka tt få ID till vetenskap.

Nej, du har inte förklarat det, du har påstått en del saker utan att lägga fram bevis för det.

Nja, skulle mer tro på en intelligent designer.

Ja det verkar ju så mycket troligare att saker kommer till av en ren slump utan någon orsak alls. Vi se ju så många exempel på det dagligen.

Hmm, det till och med såg dumt ut i text.

Personligen så är jag mer övertygad om att det finns en tanke bakom. Det gäller bara att kunna se lite längre än sitt eget vardagsliv. Ibland räcker inte vår vetenskap till helt enkelt.

Fråga 1

Fanns det någon tanke bakom en big bang?

Om inte, varför?

Varför startade big bang?

Fundera du på det ett tag.
Citera
2007-08-31, 09:36
Medlem
Citat:
Jag har ju förklarat gång efter annan att en stendöd IQ-befriad Bang Smäll inte kan leda till Intelligenta strukturer eller Liv...

Nej, det har du inte. Du säger det bara, du förklarar ingenting. Varje gång någon ber om en förklarning lämnar du tråden i ett par dagar och sedan dyker upp igen, postar något du kopierat från någon godtycklig sida och struntar helt i alla frågor som folk ställt.
Citera
2007-08-31, 10:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
FEL!

Detta bevisar att Orsaken till mig (Skaparen) måste ha varit intelligent...

Var annars skulle jag ha fått min intelligens ifrån?
Snacka om egocentrism. Den typiska jordbon har sex ben...
Citera
2007-08-31, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Ja det verkar ju så mycket troligare att saker kommer till av en ren slump utan någon orsak alls. Vi se ju så många exempel på det dagligen.

Hmm, det till och med såg dumt ut i text.

Personligen så är jag mer övertygad om att det finns en tanke bakom. Det gäller bara att kunna se lite längre än sitt eget vardagsliv. Ibland räcker inte vår vetenskap till helt enkelt.

Fråga 1

Fanns det någon tanke bakom en big bang?

Om inte, varför?

Varför startade big bang?

Fundera du på det ett tag.

Så bara för att vi inte har fullständiga vetenskapliga svar på allt här i världen så måste det ligga en skapare bakom? Är det din teori?
Citera
2007-08-31, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Så bara för att vi inte har fullständiga vetenskapliga svar på allt här i världen så måste det ligga en skapare bakom? Är det din teori?

Nej, det är min övertygelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in