Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Jag gillar folk som säger att man inte ska dömma religionen efter dess anhängare. Vad är en religion utan anhängare om inte en bunt tramsiga och dåligt skrivna sagor?
Intressant statistik: I USA är c:a 15% av befolkningen ateister/humanister/agnostiker/sekulariserade, men bara 0.2% av fängelsekunderna. Så mycket för religionens moraliska överlägsenhet.
(Källa: ARIS 2001 och U.S. Federal Bureau of Prisons 1997)
Det kan ju inte bero på att USA burat in muslimer ända sen 9/11

? Islam är ju f.ö. en våldsförespråkande religion. Denna statistik har ju dessutom minimalt lite att göra med kristendomen då USA har fler religioner en den.
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Denna länk är postad hur många gånger som helst av dig och många har påpekat att den är pseudovetenskaplig. Ämnet skulle jag kunna tänka mig inte är i närheten så behandlat inom jehovas vittnen som i den katolska kyrkan. Den är inte heller representativ för kristendomen.
Citat:
Suck, diskutera Bibeln på barn nivå är hopplöst.

Det är en mer barnslig nivå på att mata upp länkar i mankan-style från en sekt som inte är representativ för kristendomen. Bemöt kritiken istället för att spamma din pseudovetenskapliga länk.
Citat:
Kan de flesta här läsa igenom Boken som ni kritiserar så hårt, utan att kunna något av. Hur skall vi annars få till en vettig diskussion?
Jag vägrar att fortsätta diskutera tills ni vet vad ni kritiserar. Fullkomligt hopplöst när ingen fattar ett dyft av vad man försöker att säga....................

Som jag fattar det är du JV och därmed läser du inte Bibeln enligt min mening utan ”Bibeln med viss förändring för att vi ska vara lite unika”.
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Det räcker med att du svarar en gång på samma post. Använd editeringsknappen i framtiden.
Hur ska han då få poster/status hade du tänkt? Att denna medlem inte fällts för KFK än är för mig en gåta. Mer än 2000 inlägg på mindre än 3 månader, känns ju som viss trollvarning på det.