Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Moses och Jesus sa som tur är hur vi ska känna igen en sann profet. Moses sa att säger profeten att orden är från Gud och det dessutom slår in är profeten sann. Säger profeten att orden är från Gud och dom inte slår in är han alltså falsk. Eller att han kan säga saker som inträffar men orden inte är från Gud. Då är han också falsk. Jesus sa att en profet som bär god frukt uppför sig väl och erkänner Jesus Kristus som befriare. Det är en sann profet. Faktum är att jag har några böcker bland annat denna:
http://www.vattumannen.se/index.asp?Redirect=/product.asp?id%3D18323
som anses va från en sann profetisk kärna utanför Bibeln. Mycket intresant bok
Moses och Jesus är knappast neutrala källor i det här sammanhanget eller hur?
Och det du citerar gällande hur du känner igen en profet är ju en motsägelse det med? Oavsett om jag förutsäger rätt eller fel så är jag en falsk profet? Själva grundkravet är att jag först måste erkänna Jesus Kristus som en befriare.
Jesus Kristus är vår befriare. Bär hatt när solen skiner starkt.
Alt.
Bär hatt när solen skiner starkt.
Det första uttalandet är således helt korrekt och profetiskt då jag först erkänner J.K som killen hela dagen
Uttalande två är således falskt då jag inte säger något om J.K
Vad jag säger och menar är inte väsentligt? Du är fullt välkommen att tro på vem du vill. Men hela ditt resonemang grundar sig i att det som står i bibeln är sant för det står i bibeln som säger att den är sann. Och du kan faktiskt inte ange en oberoende källa som stryker bibelns auktoritet. Bibeln är sin egen auktoritet. Några andra källor har du inte.