2007-05-27, 17:25
Medlem
orkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamaraja
Avúndsjuka personer söker alltid hitta anledningar för att söka UNDVIKA Förstå individer som har en Guds centrerad intelligens pga av sitt kvasi religösa intresse som är ett sentimentalt påhittat hemmakoks filosofi(var och en harsin egen tró typ som om vi skapade livets absoluta sanningar) och på så viss slippa FAKTISKT förstå sitt Faktiska Ansvar förhållande till Gud emedans de själv aggerar som en stinkande kattpiss överallt och parasiterar på andra så fort de kan

Att KOMMA MED ngt konstruktiv Klarar du ju inte .Således kan du bara ha mundiarre alternativ stinka kattpiss.Mao JUst vad en reptil hjärna maximum klarar av. .FilosofiskaArgumentVAD ÄR DET TYP saknas som vanligt enär fullt påslagna reptil hjärnan fattar inte värdet av det enär de utgår allena för eventuell retnings signal på snöret allena Är av ngt livsvärde allena.Så gå i korgen bara och sov tills du vaknar upp för din stora stora imponerande "Världs uppgift igen" mao gå och pizza alt leta en mu(n)sbit.

Lär dig stava först och hoppa över personliga påhopp så kanske jag blir en smula imponerad. Det är förresten synd att ni "filosofer" inte kan redovisa era teorier i god grammatik för då hade det kanske varit värt att läsa! Just nu är du bara ett av alla forumtroll där ute
Citera
2007-05-27, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klagström
Var kommer alla själar ifrån då? Det finns mer människor på jorden idag, än det har funnits sammanlagt tidigare i historien. Och antalet växer hela tiden exponentiellt.
Om vi reinkarneras så borde vi ju bli färre, eftersom en del väl till slut slipper ifrån dessa cykler?

Låt oss först konstatera ATT VI KAN INTE TILL FULLO förstå EN OBEGRÄNSAT INTELLIGENT PERSON och DENNES obegränsade skapelse ENÄR VI HELTenkelt har begränsad kapacitet.

Men vi kan uppnå obegränsad Kärleks upplevelse via att vi utvecklar helhjärtad attraktion till Herren Personligen och det är ju livets mål MAO OPTIMAL Tillfredställande relations upplevelse.

Varför tror du att denna planet är den enda Bebodda?

Hur vet du det?Har du besökt alla andra planeter?OM Gud kan göra så att en levande varelser ,mao en själ i en fisk kropp , kan överleva under vatten ,vad är det då för problem att kunna konstruera en kropp som fungerar under vilka atmosfärer som helst.Om man nu ACCEPTERAR GUD(även bara rent teoretiskt) måste man JU accetera att INGET ÄR HONOM OMÖJLIGT eller hur.??

Mao ingen planet är skapad utan ett syfte att upprätta hålla liv för betingade själar som oss ,men med bara den skillnaden att de har lite annorlunda karma och önskningar etc.Således är alla planeter bebodda av själar med kroppar konstruerade perfekt enligt dessa planeters unika miljö omständighet.

Att fler och fler själar vill komma hit just nu beror på att du är här;O)Deras dröm har alltid varit att få träffa dig;O)Skämt!!Även om det är alla betingade själars dröm.Så du är inte ensam med den mentaliteten

Så BACK TO THE REAL BUISNISS;;;
Anledningen är att denna planet JUST NU HAR STOR ANDLIG VERKSAMHET pågående, av många seriösa andliga personligheter verksamma, samt att denna planet i sig, är av högt andligt Värde för andliga sökare.

Dessutom är det så att just i denna tidsålder är just nu den MEST barmhärtiga Andliga rörelsen aktiv, UNDER HERRENS BARMHÄRTIGA omsorg ,varvid Man kan, VIA ALLENA PRISA Herrens Namn, UPPNÅ ALLA Möjliga andliga Framsteg.

Detta som i tidigare Yugas(tidsåldrar) krävde i praktiken År millioner av självtukt fasta och yoga ,mauna mmm,Uppnås i denna Tidsålder i Detta Unika Universum helt enkelt bara av att PRISA HERRENS NAMN.!!!!

Så du befinner dig på en mycket lyckobringande planet i denna din just nu havande reinkarnations kropp för tillfället, som således kan ses som din Jackpott födelse, IFALL DU FAKTISKT TAR fördel av den andliga Verksamhet som pågå HÄR.

Dock GUD tvingar ingen ,likt Solen, Men liksom den skiner på Alla GER Herren likvärdig chans JUSt NU men en del väljer en ändå att gömma sig frivilligt i "skuggan" och lustigast av ALLT SEN skyller på Herren för alla deras egna frivilligt skapta problem!!!

Så den optimal andliga utvecklingschansen har dig delgivits NU ÄR DET UPP TILL DIG att frivilligt acceptera och önska ta fördel avdessa möjligheter.Vi kan bara på så många möjliga och omöjliga sätt söka inspirera dig till att nyttja den gåva du erhållit iform av en mänsklig kropp återfödd på denna just nu andligt lyckosamma planet.PÅ denna planet finnes inte bara många andligt upphöjda personer för tillfället, det finnes också många andligt kraftig Andligt energi givande platser som Vrindaven,Mayapur,Jaganath Puri mfl.

Så liksom materialister springer till platser och trängs där deras "idol" är söker de flesta i detta universum ta dig till denna Planet just nu Faktiskt, ifall de som Är andliga sökare.Så du har givits EN ORSAKSLÖS Jackpott chans ME NVILL DU TA DEN Återstår att se..

Om du misslyckas Finnes bara en person DU KAN KLAGA PÅ DIG SJÄLV och den extrema avundsjuka och ego stolthet som Förhindrar dig och gör dig oförmögen att uppskatta andras goda andliga egenskaper och kan därför inte kontakta dessa personer på ett "fruktbärande" sätt via ställa frågor i rätt sinnelag och med den tolerans som kräves.

Allt har ett pris och i andlig utveckling gäller att utveckla maximum tolerans och maximum beslutsamhet i kombination med vetgirighet och ödmjukhet SAMT tjänstvillighet.I överigt kräves inget fysisk av dig för att lyckas optimalt i ditt liv.Spelar ingen roll hur smal tjock,eller intelligent,fattig eller rik mm bara rätt sinnelag är där, kommer allt såsmåningom bli fulländat.Alla har samma chans BARA MAN FAKTISKT ärligt helhjärtat vill.Lycka till thumbsupthumbsup:
Citera
2007-05-27, 17:47
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Låt oss först konstatera ATT VI KAN INTE TILL FULLO förstå EN OBEGRÄNSAT INTELLIGENT PERSON och DENNES obegränsade skapelse ENÄR VI HELTenkelt har begränsad kapacitet.

Du lär ju få backa upp detta påstående rejält om du ämnar fortsätta driva din tes. Varför skulle vi inte till fullo kunna förstå saker och hur vet vi att vår kapacitet är begränsad? Vad är det som hindrar oss från att förstå? Vart ligger i så fall gränsen för vår förståelse?

Lägg fram vetenskapliga bevis, gärna med observationella stöd, och inte en massa obevisade, gamla påståenden av filosofisk natur om människans begränsningar.
Citera
2007-05-27, 17:57
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Själen sitter varken fastklistrad i hjärtat eller lungorna, utan är transcendentalt beläget i hjärttrakten...

(Detta är bara ett valfritt citat jag tog från dig, kunde tagit vilket som helst)

Är du inte ironisk med dina dumma inlägg så tror jag inte att det är många som snackar så mycket skit som dig på hela flashback. Du har så otroligt flummiga tankegångar så man undrar om du är på riktigt. Du säger att själen sitter i hjärtat och annat flummigt. Själen skulle man kunna säga är ett begrepp för ens personlighet vilken man finner i hjärnan naturligtvis. Du tänker väl också med hjärnan förmodar jag (även om det kan vara svårt att tro) och inte med hjärtat. (Har förresten aldrig hört talas om att någon tänker med hjärtat.) Om två personer byter hjärna med varandra följer givetvis deras personlighet, deras jag, deras själ eller vad du vill kalla det med, (eftersom detta finns i hjärnan och inte i hjärtat, stortån eller nageln eller något annat heller för den delen)
Citera
2007-05-27, 18:51
Medlem
Citat:
Att fler och fler själar vill komma hit just nu beror på att du är här;O)Deras dröm har alltid varit att få träffa dig;O)Skämt!!

Bra att du markerar att du skämtar här!
Så att man tar allt det andra du skriver på allvar.
Citera
2007-05-27, 20:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkz
Ja, men det är ju för att vi är människor och inte djur.

Äntligen en intelligent person som inte köper snacket om att människan bara är en av alla djur...
Citera
2007-05-27, 21:03
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Äntligen en intelligent person som inte köper snacket om att människan bara är en av alla djur...

Ja det är bra, för det kan man inte säga om dig iaf
Citera
2007-05-27, 21:39
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

Så du befinner dig på en mycket lyckobringande planet i denna din just nu havande reinkarnations kropp för tillfället, som således kan ses som din Jackpott födelse...

Jag gillar verkligen skarpt dina säregna och tankeväckande ordval...

(Går dessutom totalt stick i stäv emot den ateistiska propagandan att vi skulle vara hjärnan och att det här är det enda livet och den enda beboeliga planeten...)
Citera
2007-05-27, 23:04
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jag gillar verkligen skarpt dina säregna och tankeväckande ordval...

Ja du mankan, se du upp till en svensk som är för dum för att lära sig svensk grammatik.

Citat:
(Går dessutom totalt stick i stäv emot den ateistiska propagandan att vi skulle vara hjärnan och att det här är det enda livet och den enda beboeliga planeten...)

Ateisterna påpekar inte att det inte finns liv ute i rymden. Snarare religiösa. Tänk om det visar sig att jorden inte är guds utvalda planet `?
Citera
2007-05-28, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Du lär ju få backa upp detta påstående rejält om du ämnar fortsätta driva din tes. Varför skulle vi inte till fullo kunna förstå saker och hur vet vi att vår kapacitet är begränsad? Vad är det som hindrar oss från att förstå? Vart ligger i så fall gränsen för vår förståelse?

Lägg fram vetenskapliga bevis, gärna med observationella stöd, och inte en massa obevisade, gamla påståenden av filosofisk natur om människans begränsningar.

Tydligen har du iq brist (pga fel vald iq källa)men jag skall söka delge dig ett pedagogisk exemple som kan förklara logiken.
EX.1)
Även om jag är likt en vatten droppe och således till substans likvärdig med oceanens substans Kan jag aldrig leka att jag är en ocean och faktiskt förstå vad det innebär.Dock kan jag lära mig en hel del om oceanen via att bara studera Vatten droppens egenskaper.

EX.2)Även om jag är en behållare a vstorlke av ett glas kan jag aldrig förstå hur det är att upprätthålla en "kopp" stor som en ocean.

Vi kan inte tänka på oändligt antal individers tankar och frågor samtidigt JUST NU och samtidigt åminnas alla dessa individers milliontals tidigare livs tankar JUST NU Samt dessutom veta alla deras milliontals framtida tankar PERFEKT EXAKT JUSt NU!

Vi kommer inte ens exakt i håg alla tankar vi haft själva i detta liv eller ens denna dag eller vecka? MEN GUD ÅMMINNES ALLT I COH ALLAS TANKAR I ALLA UNIVERSUM JUST NU OCHHUR SKALL du och jag KUnna Sätta oss in i denna situation OCH SÄGAaha så Gör man mm.Förösker men det Så blir man inget annat än ettåtlöja infor dem som kan tänka.Fast Hjärnsläpps pannor finnes det ju SOm inbillar sig att de är Gud mm. DOCK Herren klara AV det med Perfekt klarhet JUST NU.FÖR SOM sagt HAN ÄR EN OÄNDLIGT KAPABEL Person

DOCK ÄVEN OM EN Babies inte förstår alla Pappans komlicerade tankar Så förstår Babisen Kärlekens emtionella språk.

LIkaledes an vi förstå Herren Kärleks fulla språk till OSS via Hjärtats samvetes röst alternativt, via exempelvis Hans helgon eller bara seriösa medmänniskor i vår vardag.Vem helst som råkar för stunden vara villigt att uttrycka Herren Vilja Kan HERRREN nytjja Som INstrument ifall han så behagar.

HUr han väljer att aggera Med just dig eller mig ÄR HELT UPP TILL HUR HAN BEHAGAR NYTTJA sin FRIAVILJA;O)

Det finnes många lustiga berättelser i detta ämne hur helt okända Människor sagt ngttill en annan individ som direkt skär rätt in i vederbörandes mest intima hjärtats tankar och klargjort svaret på Frågan etc

MAo Instrumentet behöver inte alltid vara så raffinerat utvecklat ENÄR HERREN KAN nyttja även dåliga instrumnet att göra UNDERVERK ifall HAN SÅ BEHAGAR och instrumentet inte har ngt emot det(Herren respekterar alltid tillfullo vår fria vilja att säga nej alt Ja) enär inget är Omöjligt för HONOM.Till och med med mig och dig kan han nyttja Ifall vi är villiga kandidater och inte missbrukar situationen

Ngn Klarhet?Aha känsla?LIte?
Citera
2007-05-28, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
(Detta är bara ett valfritt citat jag tog från dig, kunde tagit vilket som helst)

Är du inte ironisk med dina dumma inlägg så tror jag inte att det är många som snackar så mycket skit som dig på hela flashback. Du har så otroligt flummiga tankegångar så man undrar om du är på riktigt. Du säger att själen sitter i hjärtat och annat flummigt. Själen skulle man kunna säga är ett begrepp för ens personlighet vilken man finner i hjärnan naturligtvis. Du tänker väl också med hjärnan förmodar jag (även om det kan vara svårt att tro) och inte med hjärtat. (Har förresten aldrig hört talas om att någon tänker med hjärtat.) Om två personer byter hjärna med varandra följer givetvis deras personlighet, deras jag, deras själ eller vad du vill kalla det med, (eftersom detta finns i hjärnan och inte i hjärtat, stortån eller nageln eller något annat heller för den delen)

Ditt resonemang skulle kunna appliceras på en fåntratt som ser mc2 och har zero koll på fysik.Mao du avslöjar bara din outbildade nivå och som vanligt gör ett fån av ditt uppträdande på planetens jordens scen.
OM du Vore HJärnan Skulle du styras helt av de logiskt bästa ideerna Men INGALUNDA!!

När snöret kallas på sin "Plikt" stängs hjärnkontoret av på en gång OCH du följer inga tankar alls UTAN KÄNSLAN.Så Känslan är viktigare än alla kloka ideer ytterst.VARFÖR ANNARS sabbar vi vår planet FÖR DET ÄR JU KNAPPAST SMART och bevis på att vi följer hjärnan mao ÄR HJÄRNAN.

OM DU ÄR HJÄRNAN TALA DÅ OM HUR DU skapar AHA IDEERNA TILL upptäckter Typ Einsteins ,Newtons.Varför i hela friden Blir man överaskad av sina egna idee konstruktioner som man själv sammanställt???

Ifall manÄr hjärnan skulle man ju låta den styra enS handling när man står där med en ciggaretti hand Mer än väl medveten om dess värdelösa effekt.Den COOLANDEeffekten uppstår bara pga av syre Brist pga av rök i lungorna Så håll andan typ tre djupa andetag så har du bättre lugnande effekt.

SLUTLIGEN.KUltur ÖVER djur Niå innebär man ser alla kvinnor som sin moder förutom sin, inför Herren, lagstadgade Hustru mao Korrekt giftemål med Faktiskt Äkta ärligt MENADE löften om att kämpa på Oavsett vad för problem förhållanden man utsett för mao i NÖD OCH LUST SÅVIDA inte ena partner struntar totalt i att försöka ens.(Detta är inte ens Ursäkt att missbrukas )

Detta är ett grundläggande symtom PÅ en individ som åtminståne har ngn form av symtom PÅ medvetenhets nivå över djuren.Djuren Gifter sig aldrig.

Dock finnes det trogna livsförhåållandena där också som tom det är bättre än de flesta människor idag.Så åse förfallet.Har man dessutom inge tro PÅ GUD så tillhör man djur släktet och liksom jag inte är så korkad att jag skriver email till jyckar och kattar är det meningslöst att skriva email till sådana förtappade snör filosofer.FIRST DESERVE THEN DESIRE.ÄR DU ens kvalificerad att klara avatttänka som en människa.DET verkar knappast som så av dina kommentarer att döma.Dock sålänge du har en mänskligkropp Finnes den latenta potenmtialen Där att nyttja dnne potentiella högre medvetenheten och den däri förknippade intelligens att Faktist låta dig fostrs till ädlare och högre medvetehjets perspektiv på tillvaron.DOck ingalunda ettmåsteBARA EN MÖJLIGHET.Vill du ine kommer du med allra största sannolikhet i ditt nästa livSlippa ha en smart människor hjärna som du ända bara missbrukar på hur att förnedra dig själv och andra varför en form av lobotomering genomförs mao du återfödes i en kropp som inte kräver en mänskligt avancerad intelligens mao ngn form av djurkropp och då förmodligen en hundkropp och så fortsätter du ned i djurirkets trevliga varianater av djur kroppar liv efter liv .. som gris,orm,råtta mmm där ätas och äta är det "trevliga" attraktiva stureplans(sturemords)perspektivet gäller som social utbytet som gäller mao dagligdags garanterad dödsångest.

Citera
2007-05-28, 01:31
Medlem
Fittfittas avatar
Varför skriver du denna dynga till mig? Du verkar ju förövrigt helt rubbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in