2007-04-22, 17:09
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Papprena i min kopieringsapparat kopierar sig också...men det var någon, i detta fallet jag, som satte igång själva processen...

Det var inte så att kopieringen bara satte i gång hux flux slump...

Jag har en kopieringsmaskin på jobbet som kopierar saker automatiskt om ett papper ligger på kopieringsbänken. Och papper kan ju hamna där på många sätt. Det mest sannolika är ju att människor lägger dit dem men ett papper kan ju också blåsa dit från en närbelägen hylla och råka hamna precis i insuget och därigenom kopieras automatiskt.

Vi behöver alltså inte ha en massa intelligenta varelser för att starta en kopiering om maskinen funkar. Det enda som behövs är input och lite tid.
Citera
2007-04-22, 17:11
Medlem
Citat:
Varför måste man utbilda sig för att lära sig styra fartyg?
Därför att fartyg har en destination. Det har inte evolutionen. Återigen hade du vetat detta om du läst ens det minsta lilla om ämnet.
Citera
2007-04-22, 17:12
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Via självreplikerande organiska molekyler och liknande.

När och hur, enligt dagens vetenskapliga tro, uppstod organiska molekyler?
Citera
2007-04-22, 17:12
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det enda som behövs är input och lite tid.
Vilket är just det Mankan inte klarar av att förstå. Universum skapades igår. Således måste någon ha skapat det för naturen kan inte arbeta så fort på egen hand. Om inte Mankan ser det så finns det inte.
Citera
2007-04-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Svammel

Letar och letar efter sarkasmer men hittar inga... Läskigt.
Citera
2007-04-22, 17:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
De skapades i tisdags förra veckan. Av mig personligen faktiskt. Blev lite tokigt när jag skulle göra salsa. Och tror du mig inte vill jag se dina bevis.
Citera
2007-04-22, 17:15
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:

Det enda som behövs för att bilda organiska molekyler är kolatomer och kemiska bindningar så därför uppstod de så fort kol bildats.
Citera
2007-04-22, 17:18
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Jag har en kopieringsmaskin på jobbet som kopierar saker automatiskt om ett papper ligger på kopieringsbänken. Och papper kan ju hamna där på många sätt. Det mest sannolika är ju att människor lägger dit dem men ett papper kan ju också blåsa dit från en närbelägen hylla och råka hamna precis i insuget och därigenom kopieras automatiskt.

Vi behöver alltså inte ha en massa intelligenta varelser för att starta en kopiering om maskinen funkar. Det enda som behövs är input och lite tid.

Men om inte någon hade programmerat din kopieringsmaskin att kopiera saker automatiskt, så hade den inte gjort det...

Därmed tar du inte i beaktande (medvetet eller omedvetet) Universums Programmerare...
Citera
2007-04-22, 17:22
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Men om inte någon hade programmerat din kopieringsmaskin att kopiera saker automatiskt, så hade den inte gjort det...

Självkompilerande/självprogrammerande program finns och varför skulle inte det finnas universella motsvarigheter?
Citera
2007-04-22, 17:25
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:

Därmed tar du inte i beaktande (medvetet eller omedvetet) Universums Programmerare...
Du måste trolla.
Citera
2007-04-22, 17:25
Medlem
cephs avatar
Citat:

I ursoppan, för lääääääääänge sedan, när jordens yta svalnat av tillräckligt och de geologiska processerna som härjade klotet lugnat ner sig lite. Ett par välkända experiment har duplicerat denna process och fått fram organiska molekyler ur icke-organiska kemikalier som fanns representerade på jorden från början och som finns representerade precis överallt i universum.

Det första "Gudsexperimentet" blev avfärdat pga. något strul med huruvida någon kemikalie som användes verkligen fanns då, så det behöver du inte kontra med. Nyare experiment har lyckats med att skapa organiska molekyler sedan dess utan några tvister eller krångel.
Citera
2007-04-22, 17:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Universum skapades igår. Således måste någon ha skapat det för naturen kan inte arbeta så fort på egen hand.

Du personifierar ständigt Naturen ("arbetar" och "utan hjälp")...är det för att du instinktivt vet att bak Naturen står någon som programmerat den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in