2007-04-22, 17:30
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_abi
Letar och letar efter sarkasmer men hittar inga... Läskigt.

Hehe...håller med om att jag svamlar.
Men det måste vara så som det funkar. Alla andra förklaringsmodeller/teorier är mer krångliga och ologiska.
Citera
2007-04-22, 17:30
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Det enda som behövs för att bilda organiska molekyler är kolatomer och kemiska bindningar så därför uppstod de så fort kol bildats.

När bildades kol enligt er tro?
Citera
2007-04-22, 17:33
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Så fort stjärnor bildats. Dvs tämligen tidigt i universums historia.
Citera
2007-04-22, 17:33
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Självkompilerande/självprogrammerande program finns och varför skulle inte det finnas universella motsvarigheter?

Problemet är bara att även dessa program ursprungligen måste ha programmerats...
Citera
2007-04-22, 17:35
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Problemet är bara att även dessa program ursprungligen måste ha programmerats...

Ja. Och vem programmerade din universella programmerare du vill ha med i bilden då? En annan universell programmerare?

Cirkelresonemang som ditt är ett bra exempel på hur det går när man inte tänker efter ordentligt.
Citera
2007-04-22, 17:37
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Du måste trolla.

Nej, det är dagens "vetenskapsmän" som trollar...deras intelligensbefriade teorier om Universums och Livets uppkomst är ju rena rama hokuspokus-teorier...
Citera
2007-04-22, 17:37
Medlem
Citat:

Nu får du väl ge dig! Tror du inte på kol?
Citera
2007-04-22, 17:39
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_abi
Nu får du väl ge dig! Tror du inte på kol?

Jag har en stark tro på kol...undrade bara när kolet enligt vetenskapens trosuppfattning uppstod...
Citera
2007-04-22, 17:40
Medlem
cephs avatar
Citat:

Förstår inte att Quantilho orkar, jag orkar iallafall inte mer. Ursäkta, men du är verkligen trög.
Citera
2007-04-22, 17:40
Medlem
Citat:
Jag har en stark tro på kol...undrade bara när kolet enligt vetenskapens trosuppfattning uppstod...

När uppstod det enligt don trosuppfattning?
Citera
2007-04-22, 17:43
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Faktiskt lite tidigare samma tisdag i förra veckan. Men det var ingen olycka. Experimenterade lite med joniserat kalium och schrödingers ko. (Inte lika känd som hans katt men den ger mycket mer tillförlitliga resultat)

Citat:
Nej, det är dagens "vetenskapsmän" som trollar...deras intelligensbefriade teorier om Universums och Livets uppkomst är ju rena rama hokuspokus-teorier...

Ja jag vet. Jag skall skriva till dem någon gång och förklara hur det ligger till. Men jag har inte hunnit. Förlåt.
Citera
2007-04-22, 17:48
Medlem
526s avatar
Citat:
Ja. Och vem programmerade din universella programmerare du vill ha med i bilden då? En annan universell programmerare?

Cirkelresonemang som ditt är ett bra exempel på hur det går när man inte tänker efter ordentligt.

Jag tror inte att programmeraren är gud. Programmerarna har programmerats av andra programmerare. Alla programmerare lever i samma värld.
Gud börjar där världen tar slut. Det är inget cirkelresonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in