2007-08-09, 15:18
Medlem
absolut koffes avatar
Ja ön fanns väl inte? Inte den där båten heller, Geofarnia eller va den hette.

Mårten borde ha hetat Mytoman iställe.
Citera
2007-08-09, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Ja ön fanns väl inte? Inte den där båten heller, Geofarnia eller va den hette.

Mårten borde ha hetat Mytoman iställe.

Citera
2007-08-13, 00:01
Medlem
cosmic_dancers avatar
Mårten var ju i sitt esse i lördagens avsnitt. Så jävla elak.
Citera
2007-08-13, 15:08
Medlem
xxxandors avatar
båten heter gefanina,,
alltså ``ge fan i den´´ med en viss dialekt.
Sedan att ön är påhittad kan man ju lista ut
med röven, även fast man inte har sett alla
avsnitt!
Citera
2007-08-13, 15:30
Medlem
Ledarens avatar
Mårten är den bortskämda snubben eller hur?
Citera
2007-08-13, 19:23
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Mårten var ju i sitt esse i lördagens avsnitt. Så jävla elak.

Ja, när han förstod att Ebba inte var intresserad längre. Mårten var så himla dominant. Samtidigt fattade man att han var rätt ensam, och måste köpa sej vänner. Ensam för att han var dominant och kanske dominant för att var ensam (ingen social kompetens).

Sen undrar jag över Didriks kärlek till Yrla. Fattar man inte när man är 12 år att man aldrig kan bli ihop med en som är typ 8 år äldre? Alltså, klart man kan bli kär i vemsomhelst men det är ju dödsdömt. Och varför gömde Yrla fotot i ram för Didrik? Som om hon själv var 12 år.
Citera
2007-08-13, 19:27
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
"Yrla" var med även i Xerxes. Serien gjordes 1990

http://www.imdb.com/title/tt0098785/

Någon som fattade det där med "Betula", tjejen som sjunger den där sången som tjejerna mimar till? Den bortskämda killen Mårten spelas f.ö av en kille som förra året var med i ett avsnitt av Humorlabbet

Jag tänker alltid på Petula Clark, undrar om de fick inspiration till namnet Betula därifrån. (Petula Clark är känd för bl a låten "Downtown"). Betula betyder väl annars "björk".

Alltså Betula ska väl vara en berömd popsångerska i allmänhet. Precis som "Cue" var en berömd popsångare i "Glappet" med låten "Burning".
Citera
2007-08-13, 19:37
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Mårten körde typ "Internationell Karate" och såna spel va?

Sword of Zodan har jag för mig att det var, på Amiga 1000.
Ska kolla igenom serien på svt.se nu Inte för att jag tyckte den var så jättebra, men man blir ju lite nostalgisk
Citera
2007-08-13, 20:28
Medlem
apoteks avatar
Jag älskade och älskar Ebba & Didrik. Hela stämningen i serien är så mättad och intensiv. Jag gillar att de använder sig mycket av ansiktsuttryck, många närbilder på karaktärernas ansikten. Jag gillar särskilt Didrik, han är så förvirrad och sådär pojkaktigt vresig. Det finns så mycket underliggande i hans rollfigur, på något sätt.
Riktigt kul att se serien igen nu, har inte sett det sedan jag var liten.
Citera
2007-08-15, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Ja, när han förstod att Ebba inte var intresserad längre. Mårten var så himla dominant. Samtidigt fattade man att han var rätt ensam, och måste köpa sej vänner. Ensam för att han var dominant och kanske dominant för att var ensam (ingen social kompetens).

Sen undrar jag över Didriks kärlek till Yrla. Fattar man inte när man är 12 år att man aldrig kan bli ihop med en som är typ 8 år äldre? Alltså, klart man kan bli kär i vemsomhelst men det är ju dödsdömt. Och varför gömde Yrla fotot i ram för Didrik? Som om hon själv var 12 år.

11 år äldre var hon faktiskt. Hon var ju 23!
Citera
2007-08-15, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch

Citera
2007-08-20, 13:40
Medlem
xxxandors avatar
jag har sett sista avsnitt nu,, och där finns inget som säger att
yrla var tillsammans med didriks pappa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem