2013-04-22, 14:41
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Tjejen som spelar Katarina, ledare för tjejgänget idag: http://www.resume.se/Global/Resume/n...9/Fredrika.jpg

Ebba till Didrik: "Sluta putta på mig hemska människa!"

Hon var sig lik ändå,man såg direkt att det var hon,på tal om annat,vem är det du har som Avatar? Känner igen den gubben?
Citera
2013-04-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Hon var sig lik ändå,man såg direkt att det var hon,på tal om annat,vem är det du har som Avatar? Känner igen den gubben?

Tommy Lindström
Citera
2013-04-22, 16:44
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen
Tommy Lindström
Stämmer bra det.

Angående Philips mamma så talar hon algeriska, dvs en blandning av arabiska och franska. I verkligheten är skådespelerskan fransyska uppvuxen i just Algeriet. Algeriet hade fram till revolutionen många fransoser i landet. Att sonen Philip heter Philip och inte har ett muslimskt namn talar för att även filmens mamma (och son) har franska rötter.
Citera
2013-04-23, 16:30
Medlem
MuscleSharks avatar
Hittade denna video när Ebba är på kalas http://www.youtube.com/watch?v=kUFAmA79QjU
Fan vilka skrikiga ungar.
Citera
2013-04-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Hittade denna video när Ebba är på kalas http://www.youtube.com/watch?v=kUFAmA79QjU
Fan vilka skrikiga ungar.

Vem tusan är den blonda tjejen på 0:17-0:18? Känner igen henne från något annat, men kan inte komma på vad.
Citera
2013-04-25, 18:13
Medlem
sim-man92s avatar
Såg serien ett flertal gånger som barn, men det är inte förrän nu när man ser om serien igen som jag inser hur jävla fantastisk den verkligen är. Mycket man missar eller inte fattar när man var liten. Klockren dialog och manus är väl det som slår en mest nu.
Enda negativa jag kan hitta är att det ibland skriks alldeles för mycket, och att musiken ibland blir lite för repetitiv. Didriks sånger är dock helt underbara
Citera
2013-04-25, 20:43
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg serien ett flertal gånger som barn, men det är inte förrän nu när man ser om serien igen som jag inser hur jävla fantastisk den verkligen är. Mycket man missar eller inte fattar när man var liten. Klockren dialog och manus är väl det som slår en mest nu.
Enda negativa jag kan hitta är att det ibland skriks alldeles för mycket, och att musiken ibland blir lite för repetitiv. Didriks sånger är dock helt underbara
Jag trycker på mute när han sjunger Aj lööv ju. För pinsamt
Citera
2013-04-25, 22:26
Bannlyst
Väldigt bra serie.
Är det bara jag som tycker att scenen där Ebba och Mårten spelar spelet om han själv är sjukt läskig?
Citera
2013-04-26, 15:40
Medlem
erikbes avatar
Lisen Arnell är fortfarande riktigt söt
http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGa..._737_484_1.jpg
Citera
2013-04-26, 23:54
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Instämmer. Mina egna ungar såg klart den idag och den fick högsta betyg. Serien har något som få serier har, dvs den har en del för barn men även vuxna kan uppskatta den. Själv var jag lite för gammal för att vara dess målgrupp när den släpptes.
Citat:
Ursprungligen postat av mrgreen9705
Väldigt bra serie.
Är det bara jag som tycker att scenen där Ebba och Mårten spelar spelet om han själv är sjukt läskig?
Mårten som helhet är läskig. Han gör rollen väldigt bra. Han är samtidigt väldigt tragisk men jag tror man ser det lättare som vuxen. För övrigt är Katarinas (ledaren för tjejgänget) mamma så där typiskt villa-övre medelklass som bara kvinnor på 80-talet kunde vara. De som var med på den tiden förstår vad jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Lisen Arnell är fortfarande riktigt söt
http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGa..._737_484_1.jpg
Javisst, bilden har för övrigt varit uppe i tråden tidigare. Bild på "Mårten" och "Katarina" som vuxna har varit uppe tidigare också.

Det hade varit kul att veta hur lika till sättet en del av ungarna var sina roller, framför allt om Arnell var så där dampig på riktigt eller om det var skådespel rakt genom.
Citera
2013-05-08, 19:27
Medlem
Detta gick ju först och främst som radioteater. Något som fanns med där men som inte fanns med i TV-serien var att Kaj Husell var på psyket och att Ebba och Philip hälsade på honom där. Förresten, i radioserien var Didrik samma person som i TV, Teofil likaså. Även Kaj Husell spelade av samma person, Helge S alltså. Men vem är Sarah Evers som spelade Ebba i den serien?
Citera
2013-05-08, 23:25
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Vem tusan är den blonda tjejen på 0:17-0:18? Känner igen henne från något annat, men kan inte komma på vad.

Det är väl Gunilla, den mobbade tjejen? Spelad av Cecilia Olin (på den tiden hette hon Cecilia Schiöld). Hon har varit med i Vinterviken när hon var äldre, annars verkar hon mest ha gjort röster till olika barnprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in