2009-07-07, 17:45
Medlem
Dessa jävla saker piper utav bara helvete utanför, hållt på KONSTANT från 07:00 (då jag vakna av ljuden) fram till nu (håller fortfarande på!)
Citera
2009-08-24, 13:52
Medlem
Jag har hört att om man matar en fiskmås med diskmedel så ska magen explodera, stämmer detta? (Taskigt, men en myt jag skulle vilja få svar på om någon vet)
Citera
2009-08-24, 15:18
Medlem
Skrämm livet ur dom. Fånga en med hjälp av fisk och fiskekrokar. sen låter du den sitta fast o flyga runt som en idioit o skrämma livet ur dom andra fiskmåsarna. Vi flög drake förut med en mås! Men då försvann dom iaf.
Citera
2009-08-24, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnuBiz_90
Jag har hört att om man matar en fiskmås med diskmedel så ska magen explodera, stämmer detta? (Taskigt, men en myt jag skulle vilja få svar på om någon vet)

oja
Citera
2009-08-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opartisk
oja

Haha möjligen testat? xD
Citera
2009-08-30, 21:26
Medlem
Sommargays avatar
suck, är alla härinne idioter? folk försöker komma på det giftigaste ämnet de känner till och säger t-röd som består av samma ingrediens som vi själva förtär på helgerna. lol. Hur svårt kan det vara att ta bröd, gegga in med råttgift man handlat i järnaffären och bara gå ut och kasta på marken där fåglarna håller till när de väsnas som mest. Fåglarna smakar aldrig på brödet, de mer eller mindre plockar bara upp skiten med näbben sen hivar de ner det i magen. En brödbit per fågel räcker. Verkar inte tillräckligt snabbt heller så fåglarna kommer inte trilla av pinn medan folk ser dig kasta bröd till dem. Visst ser det skumt ut med något cp som går omkring och matar den värsta ohyran men det är ju inget mot att traska runt med ett luftgevär. Skall du döda en fiskmås med t-röd behöver den förtära rejäla kvantiteter och tyvärr kramar den ur den mesta t-röden när den plockar upp den med näbben första gången, sen släpper de ofta bitarna också när de känner de flyktiga ångorna i samma ögonblick
Citera
2011-04-26, 15:34
Medlem
The1&onlys avatar
Efter som det är fiskmås tider nu igen och dom skriker utanför så gör jag en bump på denna tråd och kollar om någon har några idéer! Ju mer dom skriker ju svartare blir mina tankar ang. fiskmåsar.
Funderar på om man kanske lite stealthy kan mata dom med bröd med extra jäst i?
Sakta men säkert kommer dom säkert explodera.
Det är lite elakt men håller dom mig vaken så....
Citera
2011-04-26, 19:07
Medlem
Jag HATAR med fiskmåsar!Tror dom skiter ur sig allt farligt dom får i sig direkt,handlar om sekunder,tyvärr.Men det finns säkert nått helvete som rår på dom.
Citera
2011-04-26, 21:31
Medlem
Har också problem med fiskmåsar, ska nog skjuta dom med luftgevär eller/och ösa ut bröd/fisk med råttgift så dom jävlarna dör
Citera
2011-05-03, 20:52
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The1&only
Efter som det är fiskmås tider nu igen och dom skriker utanför så gör jag en bump på denna tråd och kollar om någon har några idéer! Ju mer dom skriker ju svartare blir mina tankar ang. fiskmåsar.
Funderar på om man kanske lite stealthy kan mata dom med bröd med extra jäst i?
Sakta men säkert kommer dom säkert explodera.
Det är lite elakt men håller dom mig vaken så....
Kontakta kommunen (miljökontoret troligast) Fråga om det finns möjlighet till skyddsjakt, de kanske har en åtgårdsplan redan och kommunjägare. Om problemet är stort så bör ju flera klagat.
Citera
2011-06-29, 23:09
Medlem
kleptomanen1s avatar
Är det upp till kommunen att ta hand om sådana här ärenden?
Jag har ett sjukt problem där jag bor.
Bor mitt i stan och fiskmåsarna har lyckats häcka på innergården (för att fastighetsägaren är så förbannat lat att inte ta hand om deras bon) och nu kan vi inte utnyttja gården, pga alla attacker som blir när deras två ungar springer runt. Och deras jävla skrikande hela tiden. Jag blir tokig! Jag gick ut häromkvällen och viftade med en leksaksgolfklubba jag tog från sonen.
Men det hjälpte föga. Stod länge och funderade på om jag skulle klappa ihjäl deras två ungar som pep som galningar. Men då hade jag väl fått alla hyresgäster på mig, för att jag var "sån djurplågare".

Är det någon som har lite bra tips och jävligt bra grejer att säga när jag nu ska gå till både kommunen och fastightesägarkontoret. Det kan ju inte vara så att måsarna ska kunna störa så pass mycket att man dessutom överväger att flytta till en annan stad.
Citera
2011-07-08, 15:30
Medlem
Jag har snackat med kommunen och man får inte röra måsarna. Det man kan göra är att inför nästa säsong (vår) så är man själv eller tvingar fastighetsägaren/bolaget aktiv och gör det omöjligt för fåglarna att skapa bon dvs man får ta bort deras bon så länge de inte lagt ägg! Så fort de lagt ägg är de fredade och man får inte göra någonting. Att skjuta/ha ihjäl dem är olaglig, man kan åka på dryga böter, men seriöst, vem anmäler/kan bevisa att man slaktat några måsar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in