2015-07-11, 20:38
Bannlyst
Återigen sommartider och dessa förbannade äckliga måsar som attackerar en vart fan man än går. Dessutom lever dom om och för ett jävla väsen då man skall sova. Flygande skadedjur är vad dom är och jag har fått freda mig med sten emot flera ggr, det håller dom på avstånd om inte annat

Den politiker som jobbar med frågan att få bort dessa äckliga flygande kräk från stadens gator kommer iaf att få min röst. Visst, ute i skogen och så kan man ju kanske ta omvägar där äckelmåsarna har sina jävla bon, men mitt i centrala stan
Citera
2015-07-11, 20:42
Medlem
gato12s avatar
Som gubben som försökte introducera falkar i centrala Stockholm sa; måsarna har blivit något av en råttinvasion i stan. För övrigt hade måsjävlarna ihjäl den stackars falken, den blev så stressad att den dammade in i en fönsterruta...

Edit: enda sättet är väl att ligga på kommungubbarna tills de agerar. Men här hos mig så lever de om i en rätt sliten del av förorten, inte i de burgna villaområden där de som bestämmer residerar.
Senast redigerad av gato12 2015-07-11 kl. 20:45.
Citera
2015-07-11, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Som gubben som försökte introducera falkar i centrala Stockholm sa; måsarna har blivit något av en råttinvasion i stan. För övrigt hade måsjävlarna ihjäl den stackars falken, den blev så stressad att den dammade in i en fönsterruta...

Edit: enda sättet är väl att ligga på kommungubbarna tills de agerar. Men här hos mig så lever de om i en rätt sliten del av förorten, inte i de burgna villaområden där de som bestämmer residerar.

Jadu, där jag bor härjar odjuren mitt inne i staden. Ett kraftigt störelsemoment anser jag. Tre gånger blev jag attackerad på väg till jobbet för några dagar sedan. Jag bor kanske 20 min ( cykelväg) från mitt arbete. Även MITT i centrala staden blir man attackerad. Det är ett jävla otyg och inne i staden kan man ju inte försvara sig med stenar som man kan göra( och som jag gjort framgångsrikt) ute på landet, vid kusten eller på andra ställen långt i från bebyggelse. Risken finns ju att man kan träffa fönster, förbipasserande och stillastående bilar mm.

Som sagt, den kommungubbe som får väck skadedjuren kommer jag att skicka tackkort till
Citera
2015-07-11, 20:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Som sagt, den kommungubbe som får väck skadedjuren kommer jag att skicka tackkort till

Mjo, jag tror de har ungar nu, då blir de aggressiva.

Du kan ju skriva lite sura insändare i lokalpressen, eller ännu bättre; kontakta nån journalist som skriver om det. Då brukar det bli fart på politikerna.
Citera
2015-07-11, 21:56
Medlem
KometenKommers avatar
Ring till kommunen och be dom ta dit en viltvårdare. Tyvärr tvingas viltvårdarna att numera jobba om natten i vår kära huvudstad.

http://www.alltomstockholm.se/stadsl...cle4129657.aos
Citera
2015-07-12, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo, jag tror de har ungar nu, då blir de aggressiva.

Du kan ju skriva lite sura insändare i lokalpressen, eller ännu bättre; kontakta nån journalist som skriver om det. Då brukar det bli fart på politikerna.

Det förstår jag, däremot skiter jag i det fullständigt. Dom är vidriga skadedjur och fridstörare iaf

Dom får bygga sina jävla bon ute i skogen istället, får vi färre av dom äckliga flygfäna så tror jag inte att vi på något sätt mår sämre, tvärtom
Citera
2015-07-12, 17:35
Medlem
Skulle vi anpassa hela samhället efter ett litet fåtal personers underliga fobier så skulle ingenting bli kvar avsamhället
Citera
2015-07-12, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Skulle vi anpassa hela samhället efter ett litet fåtal personers underliga fobier så skulle ingenting bli kvar avsamhället

Du menar att det är en fobi att man vill slippa bli skalperad av aggressiva och pestspridande flygfän
Citera
2015-07-12, 23:56
Medlem
Isnatts avatar
ACHTUNG!

Har för tredje året i rad måsproblem. Vilka röstresurser kräken har! Stora och aggressiva är dom också.

Jag bor mitt i stan vilket medför att fåglarna har god tillgång på föda, uteserveringar, människor som lämnar sopor i parker, folk som fyllekäkar på helgerna och dräller mat, och som lök på laxen så såg jag en gammal pensionär hälla brödsmulor ur en stor fryspåse här mitt på en gata! Har sett det där brödet i flera år men aldrig sett den skyldiga dåren. Hon bara knatade fram och på samma ställe som vanligt tömde hon säkert 3 liter upphackat bröd. Hon kan ju inte vara klok, går ingen nöd på fåglarna såhär års, tvärtom!

I alla fall, måsarna vi har här på gården drar igång vid 4-tiden kanske och jag bor mot en innegård där dom sitter på taken och deras fula ungar springer runt på innergården och piper så föräldrarna gör dykningar här och skriker. Rent obegripligt att ungarna inte råkat komma ut från innergården och ut på gatan. Att själv mota ut dom mot en säker död kräver planering, jag skulle bli sedd av grannar och attackerad av måsar.
Enklast vore att slå ihjäl dom små på natten när ingen ser. Vi har många fina hundar här så råttgift är kanske ingen bra idé såvida jag inte matar fågelungarna direkt. Kanske kan man hälla sirap på dom så myror jagar dom och sakta men säkert dödar dom

Inte kul att väckas på semestern av måsar.
Citera
2015-07-13, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
ACHTUNG!

Har för tredje året i rad måsproblem. Vilka röstresurser kräken har! Stora och aggressiva är dom också.

Jag bor mitt i stan vilket medför att fåglarna har god tillgång på föda, uteserveringar, människor som lämnar sopor i parker, folk som fyllekäkar på helgerna och dräller mat, och som lök på laxen så såg jag en gammal pensionär hälla brödsmulor ur en stor fryspåse här mitt på en gata! Har sett det där brödet i flera år men aldrig sett den skyldiga dåren. Hon bara knatade fram och på samma ställe som vanligt tömde hon säkert 3 liter upphackat bröd. Hon kan ju inte vara klok, går ingen nöd på fåglarna såhär års, tvärtom!

I alla fall, måsarna vi har här på gården drar igång vid 4-tiden kanske och jag bor mot en innegård där dom sitter på taken och deras fula ungar springer runt på innergården och piper så föräldrarna gör dykningar här och skriker. Rent obegripligt att ungarna inte råkat komma ut från innergården och ut på gatan. Att själv mota ut dom mot en säker död kräver planering, jag skulle bli sedd av grannar och attackerad av måsar.
Enklast vore att slå ihjäl dom små på natten när ingen ser. Vi har många fina hundar här så råttgift är kanske ingen bra idé såvida jag inte matar fågelungarna direkt. Kanske kan man hälla sirap på dom så myror jagar dom och sakta men säkert dödar dom

Inte kul att väckas på semestern av måsar.

Även i staden där jag bor har måsjävlarna totalt invaderat centrum. Inte nog med att dom är aggressiva och går till attack, dom för ett jävla liv också. Dom satans kräken

Nu har jag sett att många av deras ungar börjat på att flyga, så nu verkar dom lugna ned sig. Men det är ett jävla otyg det där att man fan inte får vara ifred för ohyran ens i centrala stan. Någon form av sanering, upprensning och innovationer så att dom inte har sina jävla bon mitt i stan borde väl kunna göras?
Citera
2015-07-13, 04:22
Bannlyst
kort svar, det kan du inte. ska det utrotas fiskmåsar så ska det till rejält.
Citera
2015-07-13, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
kort svar, det kan du inte. ska det utrotas fiskmåsar så ska det till rejält.

Utrota behövs inte, reducera antalet räcker. Eller att man bara gör så att dom inte bygger sina jävla bon mitt i stan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in