ACHTUNG!
Har för tredje året i rad måsproblem. Vilka röstresurser kräken har! Stora och aggressiva är dom också.
Jag bor mitt i stan vilket medför att fåglarna har god tillgång på föda, uteserveringar, människor som lämnar sopor i parker, folk som fyllekäkar på helgerna och dräller mat, och som lök på laxen så såg jag en gammal pensionär hälla brödsmulor ur en stor fryspåse här mitt på en gata! Har sett det där brödet i flera år men aldrig sett den skyldiga dåren. Hon bara knatade fram och på samma ställe som vanligt tömde hon säkert 3 liter upphackat bröd. Hon kan ju inte vara klok, går ingen nöd på fåglarna såhär års, tvärtom!
I alla fall, måsarna vi har här på gården drar igång vid 4-tiden kanske och jag bor mot en innegård där dom sitter på taken och deras fula ungar springer runt på innergården och piper så föräldrarna gör dykningar här och skriker. Rent obegripligt att ungarna inte råkat komma ut från innergården och ut på gatan. Att själv mota ut dom mot en säker död kräver planering, jag skulle bli sedd av grannar och attackerad av måsar.
Enklast vore att slå ihjäl dom små på natten när ingen ser. Vi har många fina hundar här så råttgift är kanske ingen bra idé såvida jag inte matar fågelungarna direkt. Kanske kan man hälla sirap på dom så myror jagar dom och sakta men säkert dödar dom
Inte kul att väckas på semestern av måsar.