2009-08-11, 12:18
Medlem
Moltas666s avatar
Student i Lund - läs här

http://sydsvenskan.se/lund/article53...studenter.html

Du som söker studenbostad i Lund rekommenderas att läsa artikeln i sydsvenskan.
Citera
2009-08-11, 12:24
Medlem
FrasseFloyds avatar
Intressant artikel, men den gör sig bäst i den aktuella tråden. Ämnen sammanfogade.

/mod
Citera
2009-08-12, 03:47
Medlem
juppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonm
Ja så länge som afb hinner göra en besiktning så borde det vara lungt.
Ringde till dem idag och besiktningen tar inte mer än 15 min, men du behöver meddela dem själv om att du vill flytta in tidigare så de hinner göra den. De skulle besiktiga min i början av nästa vecka och sen var det fritt fram att flytta in.

Du vill inte ha en rumskompis i typ 4 dagar? Kan sova på golvet.
Verkar som att det ser ganska mörkt ut för mig. Har både ringt o mejlat killen som bor i mitt studentrum men får inget svar. Ringde till AFB och de kunde inte hjälpa mer än att jag fick hans mejladress och att de skulle kontakta mig om han flyttade ut tidigare. Tänker nog ringa till AFB igen och se om dom har något annat nummer till honom, typ hemnummer eller nått.
Har ni andra några förslag?
Citera
2009-08-12, 05:54
Medlem
Aekeis avatar
Du vill på Ulrikedal eller Parentesen. Närmare stan och trevligare än Sparta och Delphi...
Citera
2009-08-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aekei
Du vill på Ulrikedal eller Parentesen. Närmare stan och trevligare än Sparta och Delphi...

Parantesen är dock ingen höjdare om man vill lyckas göra nåt i skolan. Fullt med utbytesstudenter som festar 3-4 dagar i veckan och skiter i att städa korridoren, om man skall generalisera. Ulrikedal är dock ganska optimalt. Delphi är efter renoveringen rätt fräscht och bra med, speciellt om man läser på EC eller LTH. Nära till Ica Tuna också, blir ju en slant billigare än att handla i centrum.
Citera
2009-08-12, 13:46
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxExterior
Parantesen är dock ingen höjdare om man vill lyckas göra nåt i skolan. Fullt med utbytesstudenter som festar 3-4 dagar i veckan och skiter i att städa korridoren, om man skall generalisera. Ulrikedal är dock ganska optimalt. Delphi är efter renoveringen rätt fräscht och bra med, speciellt om man läser på EC eller LTH. Nära till Ica Tuna också, blir ju en slant billigare än att handla i centrum.
Där har vi en nackdel med Parantesen. Tyvärr, för det är ju svårt att hitta något som ligger mer centralt. Å andra sidan behöver man knappast tänka på läget i Lund eftersom man ändå aldrig är med än 15-20 minuter från någonting om man har cykel.
Citera
2009-08-13, 01:43
Medlem
Vad kan man tänka sig att det kostar att hyra en 2a på typ 70 kvadrat, gärna med uteplats i centrum.. Alltså CENTRUM... Inte tuna eller något liknande.... Möblerad med platttv och dubbelsängar etc? Antar att en sådan lya kostar runt 2 millar att köpa? ränta på 4% + 3000 kr / månad i avgift borde ge en kostnad för ägaren på runt 9000- 10 000 kr / månad... Är det rimligt att få hyra den för 9000 kr eller blir det dyrare?
Citera
2009-08-13, 08:40
Medlem
Tjocko-Smockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirayapiraya
Vad kan man tänka sig att det kostar att hyra en 2a på typ 70 kvadrat, gärna med uteplats i centrum.. Alltså CENTRUM... Inte tuna eller något liknande.... Möblerad med platttv och dubbelsängar etc? Antar att en sådan lya kostar runt 2 millar att köpa?

Ändra från två miljoner till fyra miljoner så hamnar du nog närmre sanningen, särskilt om du ska ha i "CENTRUM", uteplats, möblerad osv.
Tänk på att det finns många desperata bostadslösa människor i Lund och många med mycket pengar och priserna sätts därefter.
Citera
2009-08-13, 13:53
Medlem
_AnsGar_s avatar
Jag hade satsat på att bo i studentkorridor första året, sen leta lägenhet. Hittar du ingen så kolla förr lägenhet i Malmö än Landskrona.
Citera
2009-08-13, 18:55
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxExterior
Närmre till Willys, billigare också för den delen!

Vad är dealen med AFB, varför så få bostäder ute? Har de slutat släppa bostäder nu?
Citera
2009-08-14, 00:49
Medlem
Pilfinkens avatar
Glöm inte LKF, lika bra att anmäla sig där när man fyller 18 eller när det nu är man får, så att man kan flytta till en lägenhet som inte ligger i typ Veberöd eller Genarp innan man blir pensionär.
Citera
2009-08-14, 01:58
Medlem
PhantomBlots avatar
Bostad → Arbetsliv och studier

mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem