Citat:
Ursprungligen postat av Jooze
Nu har jag redan ett korridorrum, men jag undrar lite över lägenheter hos Afb som jag ska försöka mig på när mitt könummer blivit bättre:
Ingår el i vissa?
Finns det lägenheter som har 9 månaders hyra?
Vilka lägenheter är "finast" (nyrenoverade, mycket yta för pengarna, bra läge)?
Finns det något liknande korridor (man har eget pentry, men kanske kök med de andra där det finns ugn m.m)?
Stor skillnad i pris mellan 1, 1.5 och 2: or?
Det kan ingå el i vissa av pentryrummen, eller åtminstone ingå som en fast avgift på hyran. När jag bodde i Pentryrum så ingick el med 150 kr i månaden, men det var nog som jag förbrukade ändå. Vet att elen gått upp sen dess.
Enstaka lägenheter med 9 månaders finns, men de är sällsynta och väldigt eftertraktade.
Delhi har en del nyrenoverade ettor med kv, annars finns det "allergihusen" på Vildanden som också är kanon samt Klosterängen. Vildanden ligger väl mest centralt och har enligt mig bäst läge, de andra - speciellt Klosterängen - ligger VÄLDIGT off om du pluggar nere i stan och lite mindre off om du pluggar på LTH.
Någon sån korridor som du beskriver finns inte. Men du kan ju alltid köpa ett litet kylskåp och några kokplattor och ha i ditt rum?
Ja, det är en dryg tusenlapp i skillnad mellan en etta och en tvåa i genomsnitt skulle jag säga. Tvåorna är ju avsedda för två som delar. Därav priset.