2008-04-01, 07:45
Medlem
Verner_Tiwazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardumanish
Det är rätt intressant att jag vet mer om Lund nu

Malmö: Brats...
Göteborg: Wannabe-brats
ÖGs: Tävlar med Göteborg om att vara number 1 wannabe-brat-nationen
Lunds: Svenne-nationen
Blekingska: Jag-vet-mer-om-konstig-musik-än-du-människorna
Kalmar: Vi som inte vågar vara helt å hållet indy
Hallands: Jocks
Helsingkrona: Också sportnördar. Dock obotliga fuskare. (dragkamp anyone?)
Syd-skånska: Aka vi försöker vara som Blekingska
Krischan: Skumma schlager-lovers? (hmm? I stay away from there)
Värmlands: Tänk dig en genomsnittlig värmlänning. Alltså skumma människor helt enkelt
VGs: (tomrum som symboliserar karaktärslöshet)
Smålands: För att vara PK: Väggarna är röda, och en vägg pryds av en gigantisk sydamerikansk doktor som egentligen bara dog men ändå hyllades som hjälte.

Inget positivt?
Citera
2008-04-01, 09:12
Medlem
Kuggarns avatar
Till bostadsforumet. /Mod
Citera
2008-04-01, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verner_Tiwaz
Inget positivt?

Ja, precis. Finns det inget positivt med någon nation?
Citera
2008-04-01, 15:01
Medlem
PaulSmiths avatar
Finns mycket positivt om alla nationer. Alla har bara en lite egen nisch jämfört med tex Uppsala där de är mer lika. Dock är det trevliga studenter på alla nationer om man har en öppen och trevlig personlighet!
Citera
2008-04-01, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Finns mycket positivt om alla nationer. Alla har bara en lite egen nisch jämfört med tex Uppsala där de är mer lika. Dock är det trevliga studenter på alla nationer om man har en öppen och trevlig personlighet!

Om man inte är den öppna och pratglada typen, avråder du alltså denne från nationer och studentkorridorsboendet?
Citera
2008-04-01, 16:13
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Om man inte är den öppna och pratglada typen, avråder du alltså denne från nationer och studentkorridorsboendet?

Vanlig korridor är nog lugnt, men det här med nation är ju en väldigt social sak...
Citera
2008-04-01, 16:28
Medlem
Jüggernauts avatar
Hörde rykten om att Parentesen är ett tjyst ställe, eller?
Citera
2008-04-01, 16:54
Bannlyst
Kan inte ni som är med i nationer, tala om för oss andra hur det är?
Citera
2008-04-01, 19:59
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jüggernaut
Hörde rykten om att Parentesen är ett tjyst ställe, eller?

Schysst och schysst...det är ett studentghetto som de andra. Men det är ett av de stora studentområdena, och det ligger nära centrum, så om du får tag på något där skulle iallafall jag ha tagit det.

Nationerna är väl också helt okej att bo på, skulle jag tro. Har inte själv bott på dem, så jag har ingen större erfarenhet, men många som bor där är ju själva nationsaktiva och är därför mer engagerade i festerna och andra aktiviteter som ordnas av nationerna.
Dock brukar det väl inte vara det lättaste att få rum på nationerna ändå. Lunds är väl de som har flest rum, om jag minns rätt. Hade jag själv varit novish skulle jag ha valt en studentkoridor i något av de stora områdena.
Citera
2008-04-02, 09:48
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Kan inte ni som är med i nationer, tala om för oss andra hur det är?

Nationer är tyvärr svårt i de flesta fall att få rum på pga storleken. De flesta har inte fler än 40-60 rum. Dessa är till största del begränsade till aktiva på nationen av flera skäl. Dels då det är mycket fester och liknande, samt att livet på nation är lite speciellt med all aktivitet runt om kring (karneval, festivaler, etc) som antingen kräver att man är oerhört tolerant alternativt är med på aktiviteterna.

Malmö och Lund är de som har flest rum (170-250?) och där är chansen lite större för novischer att kunna komma in. Rekomenderar parantesen, ullrikedal i första hand för någon är ny i lund. Annars är lund litet. Du kommer hem på 10-15 min med cykel till alla studentområden alt 60:- för taxi (fast pris studenter) och det är ju överkomligt på fyllan om man hittat nån att dela med

Lycka till!
Citera
2008-04-02, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Nationer är tyvärr svårt i de flesta fall att få rum på pga storleken. De flesta har inte fler än 40-60 rum. Dessa är till största del begränsade till aktiva på nationen av flera skäl. Dels då det är mycket fester och liknande, samt att livet på nation är lite speciellt med all aktivitet runt om kring (karneval, festivaler, etc) som antingen kräver att man är oerhört tolerant alternativt är med på aktiviteterna.

Malmö och Lund är de som har flest rum (170-250?) och där är chansen lite större för novischer att kunna komma in. Rekomenderar parantesen, ullrikedal i första hand för någon är ny i lund. Annars är lund litet. Du kommer hem på 10-15 min med cykel till alla studentområden alt 60:- för taxi (fast pris studenter) och det är ju överkomligt på fyllan om man hittat nån att dela med

Lycka till!

Om man jobbar på nationen, ger det förtur när det gäller att få bostad sen?
Citera
2008-04-04, 12:05
Medlem
Fan vad arg jag blir. Jag får inte vara med i novischutlottningen bara för att jag var antagen i Lund förra året, även om jag tackade nej till platsen direkt, inte var med i utlottningen eller knappt satt min fot i Lund. Man kan väl inte söka nån bostad genom dem innan man har fått antagningsbeskedet heller? Hur ser chanserna ut för mej att få korridorsrum till hösten i Lund ändå??

Fan, kanske väljer Uppsala även om jag inte lika gärna vill bo där, bara för att dom är så störda på bostadsförmedlingen i Lund. I Uppsala har dom iaf ett vettigt kösystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in