Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-27, 21:16
  #121
Medlem
Malchicks avatar
Det är kul att läsa detta som Malmöbo (och Lundastudent). "Vilka bostadsområden kan bo i Lund? Hur är det trashiga områden?" osv.

I princip kan det kvitta var man bosätter sig i Lund. Det är nära in till stan oavsett var man bor och stan som helhet är relativt lugn. Det finns en del busungar i Linero, men inte värre än om sätter foten utanför dörren i Malmö. Sen är det klart att det är schysstare att bo i stan än på Linero, men inget som man behöver vara orolig för.
Citera
2007-07-27, 21:44
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Det är kul att läsa detta som Malmöbo (och Lundastudent). "Vilka bostadsområden kan bo i Lund? Hur är det trashiga områden?" osv.

I princip kan det kvitta var man bosätter sig i Lund. Det är nära in till stan oavsett var man bor och stan som helhet är relativt lugn. Det finns en del busungar i Linero, men inte värre än om sätter foten utanför dörren i Malmö. Sen är det klart att det är schysstare att bo i stan än på Linero, men inget som man behöver vara orolig för.


Jag ÄLSKAR din signatur.
PUSS.
Citera
2007-07-27, 21:53
  #123
Medlem
Viveqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlinealert
Jag bodde i Lund i slutet av nittiotalet och då på ett pensionat som ligger på Stora Södergatan (minns ej exakt vilket nummer)... Pensionatet hyr ut studentrum och är sjukt kul att bo på. Det ägs bla av en professor som byggt en helikopterplatta på taket för UFO's och är helt övertygad om att han vet var Atlantis sjönk (och har därför tillverkat en kajak för att hitta det ) Samt att det varje helg kommer dit en busslast med polska smugglartanter som säljer bira billigt. Jag bodde där med en hel del roligt folk och vi hade en massa trevliga fester med ca två hundra inbjudna gäster osv Så om du vill bo centralt i Lund och träffa en massa orginal så sök dig dit.

Har ett vagt minne av något slags polisingripande mot det stället och att någon annan har hand om det nu.
Citera
2007-07-27, 21:56
  #124
Medlem
aptangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlinealert
Jag bodde i Lund i slutet av nittiotalet och då på ett pensionat som ligger på Stora Södergatan (minns ej exakt vilket nummer)... Pensionatet hyr ut studentrum och är sjukt kul att bo på. Det ägs bla av en professor som byggt en helikopterplatta på taket för UFO's och är helt övertygad om att han vet var Atlantis sjönk (och har därför tillverkat en kajak för att hitta det ) Samt att det varje helg kommer dit en busslast med polska smugglartanter som säljer bira billigt. Jag bodde där med en hel del roligt folk och vi hade en massa trevliga fester med ca två hundra inbjudna gäster osv Så om du vill bo centralt i Lund och träffa en massa orginal så sök dig dit.

Hoho, du menar "ryska huset". Hängde en sovjetflagga ut från balkongen där i flera år. Tyvärr är ägaren död och huset fallfärdigt, ingen bor där nu.
Citera
2007-07-28, 21:10
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Jag står i kö hos AFB, men det tar ju fan hur lång tid som helst innan man får nåt bra.

Var finns de lägenheter med eget pentry? Jag känner till Kämnärsrätten? MEn vad mer?

Finns några få ettor med pentry på delphi. Klosterängen (100 m från kämnärsrätten) har 112 ettor med pentry (iof riktig spis med 4 plattor, ugn och tillhörande fläkt...). Sen finns det säkert några ettor här och där på de andra områdena också.
Citera
2007-07-31, 10:11
  #126
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
Ni som är Novischer, när ni går in på "bostadsansökan" på AFBs hemsida, vad står där under Kökategori ?

Jag borde vara novisch men på mig står det A - AF medlem.

Så står det för mig med.

Hur går det för er nu då? Själv är jag totally fucked som det ser ut.

Afb kan jag glömma så nu hoppas jag bopoolen vill mig väl.
Citera
2007-07-31, 11:01
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Så står det för mig med.

Hur går det för er nu då? Själv är jag totally fucked som det ser ut.

Afb kan jag glömma så nu hoppas jag bopoolen vill mig väl.

Äh, ni ska väl inte ge upp nu?

Många (inklusive mig) har behållt rum och lägenhet över sommaren för sommarjobb eller för att det inte är någon hyra under sommarmånaderna och säger upp boendet i dagarna. Det innebär att det kommer komma in ett rätt stort antal med inflyttning 1/9.

Lycka till.
Citera
2007-07-31, 12:21
  #128
Medlem
bestofs avatar
Inte för att jag är student eller nått men jag bor i lund. Och jag skulle inte säga att det är några problem ifall man inte bor i centrum. Man kommer in på cyckel eller buss om man råkar ha så lyxigt med pengar, relativt jättefort. Och kom föralltid ihåg den gyllene regeln i Lund, en olåst cykel är din cykel.
Citera
2007-07-31, 16:02
  #129
Medlem
Distorteds avatar
Just idag verkar det som om det gick framåt en hel del. Ligger mellan 4:a och 8:a på alla korridorrum iaf. Tidigare har det känts som att man aldrig avancerat, men idag var det en rätt så bra skillnad. Hoppas den trenden fortsätter.


Någon som vet hur många rum som lagts ut?
Citera
2007-08-01, 12:00
  #130
Medlem
frank_pes avatar
Detta häftet kanske kan vara något? http://www.bostadskane.com/ ...har det som är för Göteborg och där står några ställen man kan få studenlägenhet hos. Har också Hyreshusguiden och i den står vilka som äger varje hus listade, väldigt många olika i Malmö / Lund faktiskt.
Citera
2007-08-01, 12:25
  #131
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distorted
Någon som vet hur många rum som lagts ut?

Igår sa de att 200 rum hade lagts ut.
Citera
2007-08-01, 15:07
  #132
Medlem
Distorteds avatar
Ok, tack för infon. Då tror jag fan att jag är säker med tanke på att jag ligger 1:a på vissa rum nu. Visst lär det väl stiga lite innan de tas bort, men nu känner man iaf att man närmar sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback