Just det ja, det där med nationerna är något jag inte alls fattat. Studerar i Sthlm nu och där finns inga nationer så jag har ingen aning om dess funktioner osv. Förutom att man måste vara inskriven på någon, och att man då får dess förmåner i någon grad.
Men hur fungerar det angående bostad? Ska man skriva in sig på en nation så fort man blivit antagen? Är det nationerna som lottar ut novischbostäder? Vilken nation bör man satsa på?
Har iof för mig att jag läste någon genomgång av nationerna här tidigare; ska söka och kolla, men ett aktuellt svar skulle ändå vara nice. Speciellt i samband med bostadsfrågan eftersom jag som sagt inte riktigt har koll på det. AFB har jag dock redan konto på.
Citat:
Det är uppdelade boenden, jo. Som humanistajävel är det bara att inse att sannolikheten att du får en äckligt rationell ingenjörsstudent på LTH som granne är hög.
Haha, ok, men det kan väl bli rätt intressant ändå, antar jag. Sen är det väl så att korridorsboendet är mycket av ett lotteri; dvs, att det kan vara fett soft om man hamnar med skönt folk, men ett helvete om det blir tvärtom.
Är som sagt ändå öppen för tips om var olika folk bor i Lund. Så att jag kan försöka hitta ett område som passar mig.