2009-08-14, 02:02
Medlem
FrasseFloyds avatar
Ämnen sammanfogade.

/mod
Citera
2009-08-14, 11:55
Medlem
har någon med ködatum 2009-07-09 09:xx fått något?
Citera
2009-08-14, 13:22
Medlem
_slipknot1_s avatar
Vilka nationer har flest korridors rum? Hur stor är chansen att få tag på ett? Ser ju onekligen rätt mörkt ut med lägenheter i lund...AFB hur ofta släpper de nya rum o lägenheter? Om man står som typ 70/90 hos AFB finns det någon chans att få tag i rum?
Citera
2009-08-14, 13:36
Medlem
Pilfinkens avatar
Du behöver ju inte bo med förstahandskontrakt redan från början. Satsa på att hitta nån att vara inneboende hos genom kontakter, faddrar när du börjar, lapp på anslagstavla nånstans, bopoolen eller något annat sätt.

Smålands lär vara nationen med flest lägenheter och korridorrum, men sök på alla nationer och alla frikyrkliga studenthem också.
Citera
2009-08-14, 18:58
Medlem
Hur mycket längre kommer de har uppe korridorrum med inflytningsdatum 1 september och vilka tider har ni som har fått korridorrum nu i veckan ?
Citera
2009-08-14, 22:45
Medlem
Strunta i att vara kräsen när det gäller boendet i tider som dessa. När jag flyttade till Lund så tog jag ett korridorrum på Vildanden så fort som jag kunde. Har man cykel så spelar läget inte speciellt stor roll enligt min mening. Visst, man vill kanske inte bo på vildanden hela sin stundenttid men till att börja med så funkar det.

Ska man bo på parentesen så är det förmodligen bäst att inte läsa något alltför betungande med tanke på det eviga festandet. Annars såklart optimalt läge.
Citera
2009-08-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocko-Smocko
Ändra från två miljoner till fyra miljoner så hamnar du nog närmre sanningen, särskilt om du ska ha i "CENTRUM", uteplats, möblerad osv.
Tänk på att det finns många desperata bostadslösa människor i Lund och många med mycket pengar och priserna sätts därefter.

Näeee kan fan inte kosta 4 millar... max 2? kolla hemnet lite?

Men vad får man räkna med för hyra på en sådan?
Citera
2009-08-15, 10:28
Medlem
Holger Meinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
Näeee kan fan inte kosta 4 millar... max 2? kolla hemnet lite?

Men vad får man räkna med för hyra på en sådan?
Jo, det kan det. Jag hörde att en etta på 17 kvadrat gick på 1,5 miljoner, så en central 2:a kan mycket väl gå på 4.
Citera
2009-08-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
Jo, det kan det. Jag hörde att en etta på 17 kvadrat gick på 1,5 miljoner, så en central 2:a kan mycket väl gå på 4.

Hittar typ inga lägenheter i lund för över 2.5 mille... de flesta 1.5 - 2.5
Citera
2009-08-15, 18:45
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins

Citat:
Ursprungligen postat av Pirayapiraya
Hittar typ inga lägenheter i lund för över 2.5 mille... de flesta 1.5 - 2.5

Bostadsrätter är lite mer komplexa är så.
Är lägenheten billig är det svindyr hyra, är det en dyr lägenhet är det oftast billig hyra.
Citera
2009-08-15, 19:11
Medlem
lund är väl inte mer än 5 km brett och långt? då är det ju gångavstånd oavsätt vart man ska oavsätt vart man bor... eller vad är det för lata mcdonaldstjockisar som tycker 5km är långt för att till exempel gå ti plugget eller handla?

för mig vart det inget boende öht i lund...får cykla från malmö....
Citera
2009-08-15, 19:13
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
lund är väl inte mer än 5 km brett och långt? då är det ju gångavstånd oavsätt vart man ska oavsätt vart man bor... eller vad är det för lata mcdonaldstjockisar som tycker 5km är långt för att till exempel gå ti plugget eller handla?

för mig vart det inget boende öht i lund...får cykla från malmö....

Misstänker att de flesta FÖRSÖKER skaffa en lägenhet i Lund oavsett var det ligger. Problemet är inte att folk är giriga utan att de helt enkelt är en brist på bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in