2014-07-28, 09:45
Medlem
Hur ser det ut för er som fått korridor/ är nära på att få nu i dagarna via afb? Vilket nummer hade ni? Ev. Hur ligger ni till?

Själv sitter jag på nr ~670 (11/7 kl 11.XX) och har senaste veckan varit nr 7-9 vid midnatt. Hoppades på att det skulle lugna ner sig för varje dag, men eftersom det även försvinner många rum så ser det ut att fortsätta. Kan det ha gått åt 300 rum hittils?
Citera
2014-07-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormKråka
Sitter just nu och tittar på bostadsrätter i Lund, har hittat några intressanta objekt i Östra Torn.
Vad finns det att säga om området? Värt att tillägga är att jag bor i Örebro, där jag misstänker att de problematiska områdena är värre än i Lund.
Östra torn är definitivt "off" avståndsmässigt i Lund. Det händer helt enkelt inget där och vart du än ska så måste du ta dig västerut in mot stan. Lite svårt att förklara varför det är så udda att bo där men det är helt klart inget att föredra som student.

Vad det gäller området i sig så är det inte särskilt problematiskt. Finns värre ställen i Lund, och även dom värre platserna i Lund är relativt säkra jämfört med resten av landet.
Citera
2014-07-31, 00:25
Medlem
Jag har varit först 1/34, vid två olika tillfällen när klockan har slagit 00.00, ändå har jag inte fått ett bekräftelsemail eller något liknande och jag har behållit min plats i kön (jag är fortfarande 1:a på dem flesta nya lägenheterna efter 00.00).

Vad är problemet? Jag har inga betalningsanmärkningar, om dem inte räknar en gång då jag ringde dem och frågade om jag fick skjuta upp min hyra 1 vecka pga ett missförstånd mellan csn och skolan, varpå dem sa att det inte var några problem jag behövde bara betala en extra avgift på hyran 90kr.

Mvh
Citera
2014-07-31, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozhann
Jag har varit först 1/34, vid två olika tillfällen när klockan har slagit 00.00, ändå har jag inte fått ett bekräftelsemail eller något liknande och jag har behållit min plats i kön (jag är fortfarande 1:a på dem flesta nya lägenheterna efter 00.00).

Vad är problemet? Jag har inga betalningsanmärkningar, om dem inte räknar en gång då jag ringde dem och frågade om jag fick skjuta upp min hyra 1 vecka pga ett missförstånd mellan csn och skolan, varpå dem sa att det inte var några problem jag behövde bara betala en extra avgift på hyran 90kr.

Mvh

Är du säker på att utgångsdatum stämmer då? De kanske löper ut om några dagar.
Citera
2014-08-06, 03:07
Medlem
vad ska man egentligen göra ifall man inte har ett tillräckligt bra könummer på afb? kollar blocket och bopoolen i princip varje timme och mailar så snabbt som möjligt, men känns som tusen pers gör samma sak och chansen att man ska hitta något är minimal.

det känns bara så jävla trist att behöva bo i någon håla och pendla till lund varje dag för att man antagligen inte hittar något fram till 1 september.
Citera
2014-08-06, 07:17
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vad ska man egentligen göra ifall man inte har ett tillräckligt bra könummer på afb? kollar blocket och bopoolen i princip varje timme och mailar så snabbt som möjligt, men känns som tusen pers gör samma sak och chansen att man ska hitta något är minimal.

det känns bara så jävla trist att behöva bo i någon håla och pendla till lund varje dag för att man antagligen inte hittar något fram till 1 september.

Att aktivera sig inom en nation och knip ett korridorsrum på det sättet är det bästa alternativet. Men innan dess är det bara att fortsätta söka och kämpa.
Citera
2014-08-06, 09:24
Medlem
Bkzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S

Fortsätt ligga i på blocket och bopoolen.
Vet att t.ex. Malmö Nation redan har novischutlottning på deras hemsida. Kolla runt där och på de andra nationerna som har många bostäder (Lunds och Helsingkrona t.ex.).
Citera
2014-08-06, 14:08
Medlem
Cincinnatis avatar
Fel.
Senast redigerad av Cincinnati 2014-08-06 kl. 14:32.
Citera
2014-08-06, 18:34
Medlem
Hyr är AFB som hyresvärd? Min nuvarande hyresvärd går det inte ens att få tag på, så jag har ingen lust att stanna här särskilt mycket längre till även om det är ett förstahandskontrakt. Funderar på att bo kvar här tills jag kan få tag på något hyggligt på AFB, men tar AFB väl hand om sina hyresgäster? Vill inte ersätta pesten med kolera liksom.
Citera
2014-08-06, 19:05
Medlem
Finns det någon hjälpsam person som vet när västgöta respektive östgöta har sina novischutlottningar?
Citera
2014-08-06, 19:14
Medlem
Cincinnatis avatar
Som en liten referenspunkt för andra som står i Afb-kön: Jag som hade runt 800 före mig i kön fick idag en 1:a via Afb. Jag vet inte om jag hade en ofantlig tur och utgör ett undantag eller om det innebär att folk med samma förutsättningar kan förvänta sig att få bostad snart, men så är det i alla fall.
Citera
2014-08-06, 19:30
Medlem
192.168.1.1s avatar
Hur är Södra Esplanaden för någon som flyttar från Stockholm?

Går det att göra någon amatörjämförelse med stadsdelar i Stockholm mån tro?

Ha det fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in