2014-08-06, 22:42
Medlem
Bkzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 192.168.1.1
Hur är Södra Esplanaden för någon som flyttar från Stockholm?

Går det att göra någon amatörjämförelse med stadsdelar i Stockholm mån tro?

Ha det fint!

Nu är det ju så att Lund är superlitet. Bor du på Södra Esplanaden har du mellan 2-7 minuter med gång till centrum(Stortorget, Mårtenstorget) och stadsdelen får väl räknas som Centrum.
Det är väldigt svårt att dra någon parallel till Stockholm men gatan kan absolut rekommenderas.
Nära till Stadsparken/centrum och många studenter i närheten. Minus är väl avståndet till campus men det går att lösa med cykel.
Citera
2014-08-06, 22:43
Medlem
Bkzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drymedar
Hyr är AFB som hyresvärd? Min nuvarande hyresvärd går det inte ens att få tag på, så jag har ingen lust att stanna här särskilt mycket längre till även om det är ett förstahandskontrakt. Funderar på att bo kvar här tills jag kan få tag på något hyggligt på AFB, men tar AFB väl hand om sina hyresgäster? Vill inte ersätta pesten med kolera liksom.

Bor själv i en AFB-bostad och måste säga att jag är väldigt nöjd. De har bostadsvärdar för varje fastighet de har och är oerhört snabba med att hjälpa till om det är något.
Citera
2014-08-06, 23:34
Medlem
Jag har fått en etta på Lunds nation, i deras nya boende Arkivet, med en ganska saftig hyra på 5000;-/mån och 12-månadershyra. Nu ser jag dock att jag med lite tur skulle kunna få en etta på Kämnärsrätten eller Vilanden, där hyran är någon tusenlapp billigare + 9månhyra. Vad bör man ta? Fördelarna med Arkivet är ju dess centrala, samt att lägenheterna är helt nyrenoverade, men frågan är om det är värt de extra tusenlapparna.
Citera
2014-08-07, 00:02
Medlem
Kämnärsrätten helt klart. Inte värt att leva så fattigt ett helt år.
Citera
2014-08-07, 16:42
Bannlyst
Två frågor.

Jag har köplats 12, 14 och 14 på tre bostäder i Parentesen? Är det klippt?

Är det svårt att fixa boende i Parentesen?
Citera
2014-08-07, 17:07
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbal
Jag har fått en etta på Lunds nation, i deras nya boende Arkivet, med en ganska saftig hyra på 5000;-/mån och 12-månadershyra. Nu ser jag dock att jag med lite tur skulle kunna få en etta på Kämnärsrätten eller Vilanden, där hyran är någon tusenlapp billigare + 9månhyra. Vad bör man ta? Fördelarna med Arkivet är ju dess centrala, samt att lägenheterna är helt nyrenoverade, men frågan är om det är värt de extra tusenlapparna.

Håller med Plaga. För att inte tala om hur jävligt det är att betala 15 000 i hyra över sommaren när du antagligen inte ens befinner dig där. Nej skit i Lunds Nation.
Citera
2014-08-07, 18:19
Bannlyst
Vilka nationer kan erbjuda boende i Parentesen?
Citera
2014-08-07, 19:22
Medlem
Triffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reconnaissance
Vilka nationer kan erbjuda boende i Parentesen?
Inga, Parantesen tillhör AFB.
Citera
2014-08-07, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Triffis
Inga, Parantesen tillhör AFB.

Aha
Citera
2014-08-07, 20:47
Medlem
Jag har ködatum 2013-10-14 15:02:17 (?), detta innebär vaddå?...
Citera
2014-08-07, 21:06
Medlem
Jag står etta i kö till korridor i alla olika bostadsområden. Kan därför välja vart jag vill bo, men velar eftersom jag hört olika saker om de olika områdena. Tvekar mellan Delphi, Sparta, Parantesen och Ulrikedal.

En kompis sa att Delphi var långt bort och att jag borde skippa det. Vill gärna bo på något roligt ställe, men att dela dusch med 10 andra verkar lite segt. Funderar därför mellan Ulrikedal och Sparta. Vilket ställe är "bäst"? Kanske någon som har skrivit detta redan, men orkar inte gå igenom alla sidor. Såg förstasidan där det står att Ulrikedal är relativt lugnt. Stämmer detta?
Citera
2014-08-07, 21:09
Medlem
Hur fixar man boende innan man flyttar in den 1:a september?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in