Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-12, 14:09
Medlem
Tackar för svaret!
Citera
2014-05-12, 19:44
Medlem
Hej allihopa! Jag är en tjej som bor på Parentesen och jag vill börja med att säga att det är helt fantastiskt. Vill du uppleva studentlivet till högsta grad vill jag tipsa alla om att bo här!! Har helt fantastiska människor i korridoren så vi har alltid grymt häng med gemensamma middagar osv.

Det enda som är lite tråkigt är att fördelningen mellan killar och tjejer är 70/30%. Även om jag älskar att hänga med killarna i korridoren så vore det kul med lite fler tjejer! Så låt inte de negativa åsikterna om Parentesen skrämma dig, flytta hit!
Citera
2014-05-13, 09:52
Medlem
Vad föredras generellt av studenter? Att bo på en nationskorridor eller en likt Sparta, Delphi... ?

Fördelen med nationer är att de har mer aktiviteter? Om man vill träffa internationella studenter är väll Sparta och liknande de enda alternativen?
Citera
2014-05-13, 12:58
Medlem
vilka är det som har hand om boendet runt Ulrikedalsvägen? är det nationer, AFB eller något annat?
Citera
2014-05-13, 16:53
Medlem
Bkzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1ddaren
Vad föredras generellt av studenter? Att bo på en nationskorridor eller en likt Sparta, Delphi... ?

Fördelen med nationer är att de har mer aktiviteter? Om man vill träffa internationella studenter är väll Sparta och liknande de enda alternativen?

Det är i princip samma sak. Är du ute efter att leva med internationella studenter är väl AFB-bostäderna som Sparta och Delphi bättre än nationskorridorerna.
Citera
2014-05-13, 21:01
Medlem
Bkzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emv
vilka är det som har hand om boendet runt Ulrikedalsvägen? är det nationer, AFB eller något annat?

Det är AF Bostäder som har hand om boendet runt Ulrikedalsvägen:
http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Vara-bostader/Alla-Omraden/Ulrikedal/
Citera
2014-05-27, 19:16
Medlem
Nån som har koll på ungefär hur lång kötiden är för korridorsrum/1: or på tomegapsgården?
Citera
2014-05-28, 00:07
Medlem
Amnias avatar
Om min pojkvän och jag båda blir antagna i Lund, vill vi gärna flytta ihop...
Om en av oss får ett rum i korridor (antar att det är det man som mest kan räkna med som ny student), får vi båda flytta in där då?
Citera
2014-05-28, 10:42
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Om min pojkvän och jag båda blir antagna i Lund, vill vi gärna flytta ihop...
Om en av oss får ett rum i korridor (antar att det är det man som mest kan räkna med som ny student), får vi båda flytta in där då?

Nja, I AFBs korridorer får det bara bo en person permanent. Men ingen stoppar ju att ni "sover över" hos varandra ganska ofta.

Vet dock inte vilka regler som gäller på nationskorridorer.
Citera
2014-05-28, 16:54
Medlem
Amex88s avatar
Jag har pluggat ganska länge i Lund och bott privat med ett par polare, men nu när det är dags för masterstudier känns det som jag ska skaffa något eget. Jag har stått länge i kön på afb så kan därför få i princip alla lägenheter som är lediga. Vill helst inte bo i en etta, jag har ganska gott om pengar då jag jobbar vid sidan om så hyra på 6000 är inget problem.

Hur ser t.ex 2rna ut på Delphi? Vilka är det fräschaste studentlägenheterna i Lund?
Citera
2014-06-13, 08:00
Medlem
Hjortronsylts avatar
Är det någon som har koll på hur länge man kan bo kvar hos AFB efter sina studier eller hur man kan förlänga vistelsen?
Kontrollerar de på något sätt att man är inskriven någonstans?
Citera
2014-06-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jag har pluggat ganska länge i Lund och bott privat med ett par polare, men nu när det är dags för masterstudier känns det som jag ska skaffa något eget. Jag har stått länge i kön på afb så kan därför få i princip alla lägenheter som är lediga. Vill helst inte bo i en etta, jag har ganska gott om pengar då jag jobbar vid sidan om så hyra på 6000 är inget problem.

Hur ser t.ex 2rna ut på Delphi? Vilka är det fräschaste studentlägenheterna i Lund?

Nya Magasinet är bara några år gammalt, så rimligen är de fortfarande fräschast. Men det finns gott om lägenheter som i regel är ganska nyrenoverade, typ Delphi. Det hela beror väl lite på var man vill bo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in