Citat:
Ursprungligen postat av
Benjjji
Ligger etta på ett par lägenheter på Delphi som verkar vara ett trevligt område. Har dock varit inställd på att bo på korridor, vore trevligt att träffa utländska studenter till exempel.
Om jag tar lägenheten kommer jag stå utanför gemenskapen och festandet?
Är det ett plus hos tjejer med korridorsrum att man har egen lägenhet:P?
Ska du läsa ett program?
Då är det hel-lugnt, du kommer garanterat att träffa tillräckligt med nya kompisar under nollningen. Är det kurs du ska läsa så skulle jag välja korridor, då det förmodligen inte kommer att bli alltför lätt att lära känna nya människor via skolan i så fall.
Korridor kan vara jättekul men också jobbigt. Har du lätt för att komma överens med folk så är risken inte jättestor att man stöter på folk man har överdrivet dålig personkemi med, men så småningom dyker de ibland upp. Det förekommer även att korridorer är snuskiga även om ryktena är lite överdrivna. AFB är betydligt bättre på att hålla koll på sina korridorer jämfört med hur det ofta ser ut i Uppsala, till exempel.
Festmässigt blir du snarare mer populär om du bor i lägenhet då många föredrar att ha förfester hemma hos den som har lägenhet då folk som bor i korridor inte alltid orkar dra hem massa folk med risk för att göra korridorsgrannar sura för att man har fest, man måste städa upp direkt morgonen efter och så vidare.
Å andra sidan finns det få saker som slår en bra korridor. Man kan ibland bete sig lite hur man vill då resten av huset oftast också är korridorer så sena efterfester eller hög volym vållar mer sällan problem. Du kan lära känna folk från andra program som du kanske passar bättre ihop med än dina klasskompisar. Det kan vara skönt att ha lite liv och rörelse runt sig, en etta blir väldigt tyst om man är ensam.
Det är ju trevligare att ta hem en tjej till en lägenhet eftersom man kan laga mat ostört och ha lite mer utrymme att röra sig på.