2013-08-05, 14:41
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kygen
Jag fick kontraktsförslag idag på en lägenhet i Sparta. Jag hade kötid 12-07-13 18:22 (#1102), jag trodde aldrig att jag skulle få något innan skolstart.

YES!
Låg du etta på den lägenheten när du bokade den, eller hur såg det ut?
Citera
2013-08-05, 14:58
Medlem
Det står att mitt ködatum är 12/7 13:30:21, vilket om jag minns rätt är just den tid jag anmälde mig. Dessutom tror jag inte att datorn skulle tilldela mig en sekunddel om den nu skulle visa min köplats genom hh:mm. Betyder detta att jag har färre än 809 pers före mig?
Citera
2013-08-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Drygt 3300, som de flesta gör. Då ingår el vilket jag inte tror det gör i ettornas hyra?
Jag tror dock inte det är tillåtet att byta bostad inom AFB så som jag föreslog men jag kan ha fel.

Jag vet inte om det är tillåtet.

Alltså jag har sån jävla beslutsångest då jag inte vet om jag ska sätta ett korridorsrum på sparta som förstaval eller en etta (26kvm, 4200kr) på Kämnärsrätten som andraval, eller vice versa.

För fan!
Citera
2013-08-05, 17:02
Medlem
Triffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kygen
Jag fick kontraktsförslag idag på en lägenhet i Sparta. Jag hade kötid 12-07-13 18:22 (#1102), jag trodde aldrig att jag skulle få något innan skolstart.

YES!
Galet!
Jag har redan fixat ett andrahandskontrakt tyvärr då jag, liksom du, inte trodde mig kunna få någon bostad annars.

oh well
Citera
2013-08-05, 18:46
Medlem
Någon som vet vilka ettor på Delphi som har blivit renoverade. Eftersom alla ettor som ligger ute på Delphi just nu har samma pris antar jag att alla antingen är renoverade eller att ingen är det.

Någon som vet?
Citera
2013-08-05, 20:26
Medlem
Fixade en bostad på annan väg precis efter lotteriet eftersom jag fick kötid 2013-07-13 07:04:00. Nu loggade jag in på afb.se för första gången på knappt en månad och ser att jag ligger på andra plats på en del bostäder
Citera
2013-08-05, 20:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Fixade en bostad på annan väg precis efter lotteriet eftersom jag fick kötid 2013-07-13 07:04:00. Nu loggade jag in på afb.se för första gången på knappt en månad och ser att jag ligger på andra plats på en del bostäder
Jaha?
Citera
2013-08-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jaha?
Jag hade visst en chans att få bostad med en sån kötid
Citera
2013-08-06, 00:04
Medlem
Kygens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Låg du etta på den lägenheten när du bokade den, eller hur såg det ut?
Jag låg etta eller tvåa när jag bokade den. Dock vet jag inte vad jag låg när tiden gick ut. Ojj vad tur jag måste ha haft!
Citera
2013-08-06, 23:27
Medlem
Benjjjis avatar
Ligger etta på ett par lägenheter på Delphi som verkar vara ett trevligt område. Har dock varit inställd på att bo på korridor, vore trevligt att träffa utländska studenter till exempel.

Om jag tar lägenheten kommer jag stå utanför gemenskapen och festandet?
Är det ett plus hos tjejer med korridorsrum att man har egen lägenhet:P?
Citera
2013-08-06, 23:40
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjjji
Ligger etta på ett par lägenheter på Delphi som verkar vara ett trevligt område. Har dock varit inställd på att bo på korridor, vore trevligt att träffa utländska studenter till exempel.

Om jag tar lägenheten kommer jag stå utanför gemenskapen och festandet?
Är det ett plus hos tjejer med korridorsrum att man har egen lägenhet:P?
Ska du läsa ett program?
Då är det hel-lugnt, du kommer garanterat att träffa tillräckligt med nya kompisar under nollningen. Är det kurs du ska läsa så skulle jag välja korridor, då det förmodligen inte kommer att bli alltför lätt att lära känna nya människor via skolan i så fall.

Korridor kan vara jättekul men också jobbigt. Har du lätt för att komma överens med folk så är risken inte jättestor att man stöter på folk man har överdrivet dålig personkemi med, men så småningom dyker de ibland upp. Det förekommer även att korridorer är snuskiga även om ryktena är lite överdrivna. AFB är betydligt bättre på att hålla koll på sina korridorer jämfört med hur det ofta ser ut i Uppsala, till exempel.
Festmässigt blir du snarare mer populär om du bor i lägenhet då många föredrar att ha förfester hemma hos den som har lägenhet då folk som bor i korridor inte alltid orkar dra hem massa folk med risk för att göra korridorsgrannar sura för att man har fest, man måste städa upp direkt morgonen efter och så vidare.

Å andra sidan finns det få saker som slår en bra korridor. Man kan ibland bete sig lite hur man vill då resten av huset oftast också är korridorer så sena efterfester eller hög volym vållar mer sällan problem. Du kan lära känna folk från andra program som du kanske passar bättre ihop med än dina klasskompisar. Det kan vara skönt att ha lite liv och rörelse runt sig, en etta blir väldigt tyst om man är ensam.

Det är ju trevligare att ta hem en tjej till en lägenhet eftersom man kan laga mat ostört och ha lite mer utrymme att röra sig på.
Citera
2013-08-06, 23:57
Medlem
Benjjjis avatar
Tack för snabbt svar
Det är en kurs jag ska gå så då kör jag på korridor min magkänsla säger det också. Men kommer jag få något till hösten? Har stått ett år i kö men alla korridorsrum verkar gå till novisherna :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in