2012-08-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tspunkin
Jag tror det är nästan kört. Jag ringde och pratade med AFB någon gång i mitten på förra veckan och frågade hur flödet av novischbostäder skulle fortsätta att se ut. Jag har ett rätt bra könummer men man vill vänta och få något så bra som möjligt. Då sa dom att det skulle komma novischbostäder med inflyttning den 1/9 t.o.m den 15e augusti. Väntade således och bokade inget även fast det var en del som jag kunde tänka mig som jag låg etta på.
Dagen efter så var allt borta med inflytt den 1/9 och nu var det bara med inflytt 1/10. Jag ringde för att höra med dom igen, kändes verkligen som att jag hade bränt min chans då jag flyttar ca 70 mil. Då säger dom att det har blivit "ett missförstånd" och att det inte kommer komma något mer, utan nu med inflytt den 1/10.
Nu är det nästan helt tomt. Hoppas det kommer upp en hel del när de börjar jobba imorgon...

You and me both...
Citera
2012-08-13, 15:24
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Jag tror det är nästan kört. Jag ringde och pratade med AFB någon gång i mitten på förra veckan och frågade hur flödet av novischbostäder skulle fortsätta att se ut. Jag har ett rätt bra könummer men man vill vänta och få något så bra som möjligt. Då sa dom att det skulle komma novischbostäder med inflyttning den 1/9 t.o.m den 15e augusti. Väntade således och bokade inget även fast det var en del som jag kunde tänka mig som jag låg etta på.
Dagen efter så var allt borta med inflytt den 1/9 och nu var det bara med inflytt 1/10. Jag ringde för att höra med dom igen, kändes verkligen som att jag hade bränt min chans då jag flyttar ca 70 mil. Då säger dom att det har blivit "ett missförstånd" och att det inte kommer komma något mer, utan nu med inflytt den 1/10.
Nu är det nästan helt tomt. Hoppas det kommer upp en hel del när de börjar jobba imorgon...
Fast det är väldigt märkligt om det inte kommer ut mer novischrum.
Förra året höll det väl på en bit in i september har jag för mig. Jag lovar ingenting,
men jag blir väldigt förvånad om inte det kommer fler snart. Åtminstone med inflyttning
den 1/10.
Citera
2012-08-13, 15:38
Medlem
Belfours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankryggberg
Arlöv är närmare malmö än lund, och är ganska invandrar/WT-tätt. Däremot finns det en del studenter där, men räkna inte med något vidare studentliv. Relativt bra förbindelser med pågatåg och buss till lund däremot, men du måste räkna in pendelkort i boendekostnaden.

Vad kan detta kort gå på ungefär?
Citera
2012-08-13, 15:46
Medlem
Citat:
Det enda jag har hört från en vän som är där nere är att man ska bo på Parantesen om det är fest man är ute efter, men jag känner hellre att jag söker upp festen de dagar då man vill och lugn och ro de dagarna som man vill istället för vara mitt i smeten varje dag. Jag kanske har fel uppfattning om Parantesen?
När ska den jävla lögnen ta slut om att det är fest varenda dag på Parentesen och man får aldrig sova? Parentesen är precis som vilket annat bostadsområde, bara det att vi tar ut det lite extra om lördagarna.
Citera
2012-08-13, 15:48
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfour
Vad kan detta kort gå på ungefär?

https://www.skanetrafiken.se/templat...epslanguage=SV

525 kr med studentrabatt per månad. Det är 4 zoner Arlöv-Lund, men eftersom det inte går att köpa annat än 3-zonerskort eller 6-zonerskort (eller fler) så får man resa till Malmö "på köpet".
Citera
2012-08-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
När ska den jävla lögnen ta slut om att det är fest varenda dag på Parentesen och man får aldrig sova? Parentesen är precis som vilket annat bostadsområde, bara det att vi tar ut det lite extra om lördagarna.

Vad upprörd du verkar. Som jag skrev så fick jag höra det av en kompis.
Citera
2012-08-13, 17:20
Medlem
Paatiences avatar
"Intygen skickas med fördel skannat eller som skärmdump via e-mejl info@afb.se. De kan även skickas via brev till AF Bostäder, Kundcenter, Box 799, 220 07 Lund. Märk e-post/kuvert med ”Kontrakt”. Inkommer dina intyg för sent eller är ej kompletta riskerar du att förlora ditt kontraktsförslag."

Jag skickade e-mail där jag hade en pdf-fil som intyg, det funkar väl? Har inte fått någon bekräftelse på att de har fått det, är osäker om man ska få det. Jag funderar på att ringa och bekräfta så det står rätt till, vill inte bli av med mitt boende direkt.
Citera
2012-08-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
"Intygen skickas med fördel skannat eller som skärmdump via e-mejl info@afb.se. De kan även skickas via brev till AF Bostäder, Kundcenter, Box 799, 220 07 Lund. Märk e-post/kuvert med ”Kontrakt”. Inkommer dina intyg för sent eller är ej kompletta riskerar du att förlora ditt kontraktsförslag."

Jag skickade e-mail där jag hade en pdf-fil som intyg, det funkar väl? Har inte fått någon bekräftelse på att de har fått det, är osäker om man ska få det. Jag funderar på att ringa och bekräfta så det står rätt till, vill inte bli av med mitt boende direkt.
Jag skickade in ett screenshot & .pdf-fil på antagningsbeskedet/intyget och det blev godkänt samma dag.
Citera
2012-08-13, 18:32
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Jag skickade in ett screenshot & .pdf-fil på antagningsbeskedet/intyget och det blev godkänt samma dag.

Det var som fan, skickar en screenshot då isf och får se vad som händer.
Citera
2012-08-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Det var som fan, skickar en screenshot då isf och får se vad som händer.
Nu var detta iofs för två år sedan.. så de kanske har mindre personal nu.
Citera
2012-08-13, 18:43
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Nu var detta iofs för två år sedan.. så de kanske har mindre personal nu.

Okey, aja, skickade in en skärmdump för att vara på säkra sidan, om de inte bekräftar som jag sa att jag gärna vill att de ska göra, så ringer jag.
Citera
2012-08-13, 20:01
Medlem
storytellers avatar
Ja, det är verkligen överdrivet vad gäller Parentesens rykte som partyställe. Vissa korridorer är det inte ens fest varje helg. I de allra "värsta" kanske det är redig fest tors-fre-lördag. Vad som däremot stämmer är att många yngre (19-21) söker sig till området, vilket leder till att det oftare än vanligt diskas och städas dåligt samt förs en del oväsen. Om man är en sådan som går ut och festar 1 gång i månaden, pluggar hemma mycket och ofta samt gillar tidiga kvällar/morgonar är det faktiskt rätt stor risk att man kommer störas av div. efterfester, oväsen och folk som ränner på nätterna. Då tycker jag nog att man ska välja ett annat område att bo i.

Den absoluta majoriteten studenter jag känner lever dock inte som så och skulle därmed trivas som fisken i vattnet på Parentesen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in