Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
Har möjlighet att flytta in i en centralt belägen lägenhet i Malmö och vore verkligen skönt att slippa bo inneboende vilket jag gör för närvarande. Någon med lite erfarenhet om hur det är att bo i Malmö som student, känner inte en kotte där utan bara folk i Lund, hur enkelt är det att pendla (finns det inget billigare än 500kr i månaden?). För tillfället ser det dessutom ut som att jag kommer behöva dela lägenheten med någon random, hur lätt borde det vara att ragga upp någon student att bo centralt i Malmö, och kan jag på något sätt få dom att betala hyra även under sommarn.
Nu blev det kanske lite rörigt, men hjälp vore verkligen riktigt snällt!
Finns mycket för och nackdelar med att bo i Malmö, beror helt på hur mycket involverad i studentlivet du vill vara. Är du ung, singel och ny i Lund kommer det nog nästan bara att vara jobbigt att bo i Malmö. Är du däremot lite äldre, kan tänka dig att extrajobba, uppskattar sådant som lite större städer erbjuder, har flickvän och således slipper sena nattåg hem. Så är det ju lugnt.
Tvärtemot vad man kan tro här på FB är Malmö en rätt trevlig och vibrerande stad, och då är jag själv från Stockholm.
Det är ju bara en kvart med tåg och de går (nästan) dygnet runt, sju dagar i veckan. Men har man en "ung student"-livsstil blir det fortfarande drygt.
Beroende på hur hög hyra det blir att dela kan du nog hitta någon som vill dela med dig. Student eller ej. Enklare att hitta någon som vill betala på sommaren om de inte är studenter, utan t.ex. jobbar i stan eller CPH.