Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-05, 11:55
Medlem
Tjenare, nu behöver jag hjälp snabbt.. Jag är ganska så nybörjare i vegas men jag har gjort ett projekt som jag är nöjd med, ett bildspel.. Men förut idag så pillade jag lite med alla möjliga inställningar o testade (ja tänte sålänge ja inte sparar så kan ju inget hända). Men nu när jag startar upp mitt bildspel så lyser ALLT lite grönt :S Fan får panik, suttit ett flertal timmar med detta.. Snälla, någon som vet vad som kan vara problemet?

/Jimmy
Citera
2007-06-18, 23:15
Medlem
kryptonajts avatar
Codecs förmodligen, ladda hem CCCP, Combined Community Codec Pack.

Kommer inte ihåg alla flikar osv. just nu, sitter på laptopen.
Men när du ska rendera filmen så väljer du Render As, sen på fliken video kan du välja codec. Prova dig fram.
Citera
2007-07-04, 00:37
Medlem
basselitos avatar
sony vegas!

hallå , jag har alltid undrat hur man lägger in text på filmen så man kan kolla på filmen men ändå se texten , finns det nån här som kan hjälpa till så skriv gärna alla coola grejer man kan göra i vegas
Citera
2007-07-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basselito
hallå , jag har alltid undrat hur man lägger in text på filmen så man kan kolla på filmen men ändå se texten , finns det nån här som kan hjälpa till så skriv gärna alla coola grejer man kan göra i vegas

Lägg in en video som du vill lägga text på, sedan väljer du:
Insert -> Video track
Insert -> Text media

Vad gäller "coola grejer" så får du nog vara mer specifik om någon ska kunna hjälpa dig, men du kan ju testa att leka med effekterna under fliken "video fx".
Citera
2007-07-04, 15:36
Medlem
Video lan.
Högerklicka/text?
Citera
2007-07-06, 14:32
Medlem
basselitos avatar
[quote=Bomberos]Lägg in en video som du vill lägga text på, sedan väljer du:
Insert -> Video track
Insert -> Text media

tackar , undrar också hur man snabbspolar i vegas ?
Citera
2007-07-20, 00:45
Medlem
basselitos avatar