Tjenare, nu behver jag hjlp snabbt.. Jag r ganska s nybrjare i vegas men jag har gjort ett projekt som jag r njd med, ett bildspel.. Men frut idag s pillade jag lite med alla mjliga instllningar o testade (ja tnte slnge ja inte sparar s kan ju inget hnda). Men nu nr jag startar upp mitt bildspel s lyser ALLT lite grnt :S Fan fr panik, suttit ett flertal timmar med detta.. Snlla, ngon som vet vad som kan vara problemet?
Codecs frmodligen, ladda hem CCCP, Combined Community Codec Pack.
Kommer inte ihg alla flikar osv. just nu, sitter p laptopen.
Men nr du ska rendera filmen s vljer du Render As, sen p fliken video kan du vlja codec. Prova dig fram.
hall , jag har alltid undrat hur man lgger in text p filmen s man kan kolla p filmen men nd se texten , finns det nn hr som kan hjlpa till s skriv grna alla coola grejer man kan gra i vegas
hall , jag har alltid undrat hur man lgger in text p filmen s man kan kolla p filmen men nd se texten , finns det nn hr som kan hjlpa till s skriv grna alla coola grejer man kan gra i vegas
Lgg in en video som du vill lgga text p, sedan vljer du: Insert -> Video track
Insert -> Text media
Vad gller "coola grejer" s fr du nog vara mer specifik om ngon ska kunna hjlpa dig, men du kan ju testa att leka med effekterna under fliken "video fx".
Hur menar du med bakgrund? Vill du ha en vit bakrund och video spelandes ver det?
Du kan enkelt gra ett nytt videolager, ver eller under fr du vlja sjlv beroende p vad du har planerat att gra. Jag minns inte om man kunde vlja bakgrundsfrg direkt, eller om du fr gra ett Text event som r lika lng som hela filmen, utan text med vit bakgrund.
Experimentera lite, programmet r ganska logiskt och enkelt nr du vl testat dig fram lite grann.
tackar , undrar ocks hur man snabbspolar i vegas ?
Snabbaste sttet: hll ner ctrl och dra i kanten av filmen, om du bara vill ha en liten del s kan du antingen markera starten av det som ska spolas och trycka p "s" sen likadant dr det ska sluta och sen ctrl+dra i kanten fr att spola/slowmotin. annars kan du hgerklicka p video spret och lgga in velocity och ndra p den.
Ett litet tips nr det gller videoredigering r att g in p http://youtube.com och i skfltet skriva in det programmet
som du redigerar med. Du kommer att f upp ett par hundra
tutorials som du kan titta p. ven p http://google.com kan
du ska p "vegas tutorials" eller liknande.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!