Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-05, 11:55
Medlem
Tjenare, nu behöver jag hjälp snabbt.. Jag är ganska så nybörjare i vegas men jag har gjort ett projekt som jag är nöjd med, ett bildspel.. Men förut idag så pillade jag lite med alla möjliga inställningar o testade (ja tänte sålänge ja inte sparar så kan ju inget hända). Men nu när jag startar upp mitt bildspel så lyser ALLT lite grönt :S Fan får panik, suttit ett flertal timmar med detta.. Snälla, någon som vet vad som kan vara problemet?

/Jimmy
Citera
2007-06-18, 23:15
Medlem
kryptonajts avatar
Codecs förmodligen, ladda hem CCCP, Combined Community Codec Pack.

Kommer inte ihåg alla flikar osv. just nu, sitter på laptopen.
Men när du ska rendera filmen så väljer du Render As, sen på fliken video kan du välja codec. Prova dig fram.
Citera
2007-07-04, 00:37
Medlem
basselitos avatar
sony vegas!

hallå , jag har alltid undrat hur man lägger in text på filmen så man kan kolla på filmen men ändå se texten , finns det nån här som kan hjälpa till så skriv gärna alla coola grejer man kan göra i vegas
Citera
2007-07-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basselito
hallå , jag har alltid undrat hur man lägger in text på filmen så man kan kolla på filmen men ändå se texten , finns det nån här som kan hjälpa till så skriv gärna alla coola grejer man kan göra i vegas

Lägg in en video som du vill lägga text på, sedan väljer du:
Insert -> Video track
Insert -> Text media

Vad gäller "coola grejer" så får du nog vara mer specifik om någon ska kunna hjälpa dig, men du kan ju testa att leka med effekterna under fliken "video fx".
Citera
2007-07-04, 15:36
Medlem
Video lan.
Högerklicka/text?
Citera
2007-07-06, 14:32
Medlem
basselitos avatar
[quote=Bomberos]Lägg in en video som du vill lägga text på, sedan väljer du:
Insert -> Video track
Insert -> Text media

tackar , undrar också hur man snabbspolar i vegas ?
Citera
2007-07-20, 00:45
Medlem
basselitos avatar
hallå , vet någon om man kan typ ha en vit bakgrund som man lägger i sony vegas `?
Citera
2007-07-20, 01:14
Medlem
Hur menar du med bakgrund? Vill du ha en vit bakrund och video spelandes över det?

Du kan enkelt göra ett nytt videolager, över eller under får du välja själv beroende på vad du har planerat att göra. Jag minns inte om man kunde välja bakgrundsfärg direkt, eller om du får göra ett Text event som är lika lång som hela filmen, utan text med vit bakgrund.

Experimentera lite, programmet är ganska logiskt och enkelt när du väl testat dig fram lite grann.
Citera
2007-07-20, 08:12
Medlem
ekk3123s avatar
Citat:
tackar , undrar också hur man snabbspolar i vegas ?

Snabbaste sättet: håll ner ctrl och dra i kanten av filmen, om du bara vill ha en liten del så kan du antingen markera starten av det som ska spolas och trycka på "s" sen likadant där det ska sluta och sen ctrl+dra i kanten för att spola/slowmotin. annars kan du högerklicka på video spåret och lägga in velocity och ändra på den.
Citera
2007-07-20, 08:13
Medlem
ekk3123s avatar
Citat:
hallå , vet någon om man kan typ ha en vit bakgrund som man lägger i sony vegas `?

Du lägger bara en vit bild som bakgrund typ. sen när du beskär filmen så kommer ramen bli vit om det är så du menar.
Citera
2007-07-20, 09:25
Medlem
CoolPixs avatar
Ett litet tips när det gäller videoredigering är att gå in på
http://youtube.com och i sökfältet skriva in det programmet
som du redigerar med. Du kommer att få upp ett par hundra
tutorials som du kan titta på. Även på http://google.com kan
du söka på "vegas tutorials" eller liknande.

mvh
Citera
2007-07-20, 09:47
Medlem
ekk3123s avatar
Du kan hitta många tutorials på internet ja, som han ovan säger.
bra tips kan också vara:
http://www.pixel2life.com/tutorials/sony_vegas/
http://beta.chillside.org/ (reg req.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in