2007-07-20, 11:36
Medlem
AndreaS1s avatar
Som sagt, testa dig fram. Man lr sig bst s. Det r mycket roligare n att lsa genom trkiga guider.
Citera
2007-07-20, 13:05
Medlem
ekk3123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Som sagt, testa dig fram. Man lr sig bst s. Det r mycket roligare n att lsa genom trkiga guider.

Jag anser det vara bttre att gra ngra tutorials sen utveckla den kunskapen man har ftt av dom p egen hand.
Citera
2007-07-22, 01:10
Medlem
basselitos avatar
tackar fr alla svar , jag menar att det r en person p filmen sen vill jag inte ha orginal bakgrunden utom t.ex en vit bakgrund ? ! PZ
Citera
2007-07-22, 13:37
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekk3123
Jag anser det vara bttre att gra ngra tutorials sen utveckla den kunskapen man har ftt av dom p egen hand.

Sure, alla r olika. Dessutom s vill rikta ett svar till trdskaparen. Det finns Youtube tutorial som du kan lra dig av. Sk p Sony Vegas s lr du hitta dem.
Citera
2007-07-25, 00:26
Medlem
klassas avatar
Video Vegas 7.0: xvid-filer?

Tjenare, har mrkt att det inte gr att lgga in xvid-filer i Vegas fr att sedan redigera. Det r bara ljudet som kommer med men inte sjlva bilden. Ngon som vet om det finns ngon plug-in eller liknande? Eller mste man helt enkelt byta program, och isf till vilket?

Tack p frhand!
Citera
2007-07-25, 00:31
Medlem
CoolPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klassa
Tjenare, har mrkt att det inte gr att lgga in xvid-filer i Vegas fr att sedan redigera. Det r bara ljudet som kommer med men inte sjlva bilden. Ngon som vet om det finns ngon plug-in eller liknande? Eller mste man helt enkelt byta program, och isf till vilket?

Tack p frhand!

har du en multicodec eller en separat xvid-codec installerad ?
Citera
2007-07-25, 01:35
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolPix
har du en multicodec eller en separat xvid-codec installerad ?
Har bda delar installerade. Det gr ju att kika p filmerna i andra program men i Vegas kommer som sagt bara ljudet upp.
Citera
2007-07-25, 01:42
Medlem
Du kan inte infoga komprimerade klipp i vegas. Tror det r s iaf.
Citera
2007-07-25, 01:44
Medlem
Jag brukade gra om dom till DivX s funkade det. Fanns ett litet program som fljde med XviD-codec dr man enkelt gjorde det p en sekund.
Citera
2007-08-03, 19:55
Medlem
Problem med Sony Vegas, AVI?

Hej, skulle dra igng och gra en film idag och brjade med Movie Maker men efter jag mrkt att man inte kan vlja ljudnivn individuellt fr varje videoklipp s sket sig det (det r ett mste i denna film). Googla lite och kom fram till att Sony Vegas verkar vara bra s jag testade det. Det gick bra i brjan nr jag lade in musik bilder men nr jag skulle lgga in Videoklipp blev de bara ljudklipp av alla. Ingen videobild alls utan bara sjlva ljudet frn videon.

De r vanliga Avi filer, tas de inte av Vegas programmet?
Citera
2007-08-03, 20:37
Medlem
Ondkvists avatar
Du mste se till att ha korrekta codecs fr att Vegas ska vara med p banan alla gnger. Testa ngra av de vanliga "multi-packen", men avinstallera i samma takt som du testar och mrker att dessa r icke-fungerande fr ndamlet, s att du inte fr codec-soppa p burken.

Vet inte om du har strre chans att f mer ingende svar i http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=85 eller rentav i http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=185.
Citera
2007-08-03, 21:28
Medlem
Garland-Ws avatar
Heter det inte Sonic Vegas? Hursomhelst hnder detta mig ibland ocks nr Vegas inte knner igen komprimeringen som anvnts.. tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in