2012-04-18, 18:45
Medlem
rockstarkillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Testa Prism Video File Converter. Det finns (fanns?) i en vldigt anvndbar gratisversion och kan konvertera .flv till andra format som Vegas vill ha.

http://www.nchsoftware.com/prism/index.html
Tack fr tipset
Citera
2012-04-19, 00:46
Medlem
rockstarkillas avatar
Ska inte "preview" vara samma storlek som min "project"? min "project" r p 1280x720x32; 29 970p.
Min "preview" r p 320x180x32; 29,970p.

Som ni ser r jag noob inom videoredigering

tacksam fr svar.
Citera
2012-04-19, 13:37
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Varfr envisas Vegas 11 Pro att krascha vid uppstart.

Absolut ingen naturligt felskninstgrd tycks hjlpa, s nu sitter man hr och har nstan
klubbat nr jag ska installera om Windows 7 (64). Fr mitt frbannade stora Pro
projekt mste g att avsluta.

fis
Citera
2012-04-19, 17:38
Medlem
Okej123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockstarkilla
Ska inte "preview" vara samma storlek som min "project"? min "project" r p 1280x720x32; 29 970p.
Min "preview" r p 320x180x32; 29,970p.

Som ni ser r jag noob inom videoredigering

tacksam fr svar.

Det r vl nr du renderar filen som det blir i 1280x720 om du valt det.
Citera
2012-04-21, 01:47
Medlem
Hej jag undrar en sak jag har krt Sony Vegas d och d tycker att det r en lysande program.

Jag har en frga och undrar verkligen detta.

Om jag skapar en egen film och vill skriva p Videon mitt namn allts under hela filmens gng typ lngst upp till hger Ex By Niklas Svensson allts jag vill ha mitt namn tex textat under hela filmens gng i sm eller stora bokstver osv..

r det ngon som vet hur man gr det?

tack mvh Adam !!
Citera
2012-04-22, 16:10
Medlem
rockstarkillas avatar
Vad har jag gjort fr fel om ljudet inte kom med i videon?

Edit: never mind, sg att jag inte hade klickat in "audio" hehe
Senast redigerad av rockstarkilla 2012-04-22 kl. 16:38.
Citera
2012-04-23, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sajjkos
Hej jag undrar en sak jag har krt Sony Vegas d och d tycker att det r en lysande program.

Jag har en frga och undrar verkligen detta.

Om jag skapar en egen film och vill skriva p Videon mitt namn allts under hela filmens gng typ lngst upp till hger Ex By Niklas Svensson allts jag vill ha mitt namn tex textat under hela filmens gng i sm eller stora bokstver osv..

r det ngon som vet hur man gr det?

tack mvh Adam !!
ver videospret ligger textspret. Hgerklicka dr och vlj "add text media" (eller nt liknande). En ruta dyker d upp med ordet "sample". Ta bort det, skriva vad du vill att det ska st. Klicka sedan ner rutan. Texten lgger sig som en ruta p spret. Dra rutan i sidan s att du frlnger den. Du kan ven om du hgerklickar p textrutan, ndra position, frg, storlek, typsnitt. Du kan frstra bokstverna, lgga till en fjder och lite annat smtt och gott.

Hoppas det hr hjlpte!
Citera
2012-04-24, 15:29
Medlem
hade en liten frga vet inte om det gr men om du har filmat ett klipp p ngonting med en vanlig kamera och r lite darrig p handen kan man med stabilisera det i vegas s klippet inte blir darrigt?

hoppas ni frstr vad jag menar.

tack p frhand / boven
Citera
2012-05-08, 19:13
Medlem
Tjenare, jag har ftt stora problem med mitt Sony vegas. Det har fungerat utmrkt under en lng period, men efter ett tag s startade inte Sony Vegas Pro 10, det kom bara upp den dr laddningssaken men programet startade aldrig.

Jag avinstallerade Sony vegas helt, nr jag skulle installera det igen s startar inte installationen, ingenting hnder (jag har windows 7 och krde installationen som administratr.)

Snlla hjlp! Tack p frhand.
Citera
2012-05-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boven1
hade en liten frga vet inte om det gr men om du har filmat ett klipp p ngonting med en vanlig kamera och r lite darrig p handen kan man med stabilisera det i vegas s klippet inte blir darrigt?

hoppas ni frstr vad jag menar.

tack p frhand / boven
http://www.youtube.com/watch?v=y82zn9VJoCc
Citera
2012-05-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
http://www.youtube.com/watch?v=y82zn9VJoCc

Tack s mycket! =)
frn och med nu rr inte kompisen ngon mer kamera ^^
Citera