Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 14:16
  #841
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber007
Var kan ja ladda ner detta gratis? Det är ju svindyrt ju!! 5 tusen lqx seriöst
Testa här istället:
(FB) Önskar du något? Posta dina REQUESTS här! ►►► EJ INVITES OCH STREAMING!
Citera
2017-01-30, 15:08
  #842
Medlem
Varför blir filmen alltid sämre kvalitet efter rendering?

Jag har lite material som jag ändrade lite lätt färgerna på och jag renderar till liknande fil: 1080p 60 mp4.


Går det få det till exakt samma kvalitet efter man har klippt och klistrat lite?
Citera
2017-02-06, 21:28
  #843
Medlem
Är det möjligt att få in flera lager (t.ex. en text och video) i event pan/crop samtidigt för att kunna mask:a så att videon ENBART syns i en bokstav, t.ex. "O". Hoppas detta var förståeligt

Om inte detta är möjligt, hur redigerar jag in en video så den enbart syns i en bokstav? Alltså inte i konturen utan det som bokstaven omringar så att säga.
Citera
2017-05-26, 21:11
  #844
Medlem
Hej!

Precis börjat använda Sony Vegas, blir dock inte klok på det..

Problemet för mig är att när jag har delat upp en video för att klippa ihop det bättre så börjar det hacka emellan klippen (se video). Så blir det mellan varje ny sekvens. Har testat att sänka inställningarna för preview men det har inte hjälp och kan inte hitta något på nätet som hjälper mot detta.

Testade att rendera videon för att se om det bara var i preview som detta problem uppkom men det kvarstod efter man renderat.

Om jag istället delar klippen från varandra med cirka 3-4 sekunder så försvinner problemet men så fort jag sätter ihop dem igen så får jag det där fpslagget eller vad man nu ska kalla det.

Är det någon som har en lösning på detta?

https://www.youtube.com/watch?v=gpyx...ature=youtu.be

Mvh

Nooben
Citera
2017-05-27, 21:19
  #845
Medlem
Det är lagerteknik. Har lärt mig mycket av de här länkarna:
https://www.vegascreativesoftware.in...pro-tutorials/
https://www.vegascreativesoftware.in...ro-12--106007/
Citera
2017-05-31, 21:52
  #846
Medlem
Sony Vegas 13 renderas ej

Jag har jobbat på ett projekt ganska länge och när jag äntligen blivit klar går filmen inte att rendera korrekt. Klippen har olika framerates, 30 fps, 25 fps och 60 fps. När filmen blivit renderad hörs endast ljudet, skärmen är svart. När jag sedan pillat på lite inställningar får jag endast 25fps videorna till att renderas. Hur ska jag kunna rendera hela filmen så att alla klipp kommer med och inte bara 25fps-klippen? Hjälp uppskattas!
Citera
2017-08-17, 09:15
  #847
Medlem
Kan inte ladda upp till Youtube

Har ett Vegas Movie Studio HD Platinum 11.0.
Tidigare har det gått som tåget att ladda upp filmer till Youtube. Nu var det säkert ett halvår sedan jag gjorde det sist och nu går det inte.
Får detta meddelande.

Login Failed
Failed to login to YouTube
Fjärrservern returnerade ett fel: (404) Kunde inte hittas.

http://forumbilder.se/G99BD/fjarrserver

Använder den login till Gmail som jag alltid tidigare gjort.
Blir inte klok på detta och mycket tacksam för hjälp.
__________________
Senast redigerad av Huppaupp 2017-08-17 kl. 09:17.
Citera
2019-01-05, 16:24
  #848
Medlem
quadsers avatar
Sony Vegas Pro 15 freeze/Crash

Så jag använder Sony Vegas Pro 15 för att redigera mina videos. Nu har jag gjort klart min video och börjat rendera den. När den var klar kollade jag på klippet. Allt i videon var bra tills typ i mitten av video. Videon bara stoppades. Asså man hörde ljudet och allt i bakgrunden men videon bara pausa. Jag rendera igen och såg att den sluta rendera i mitten av videon men tog fortfarande med ljudet. Kollade på videon i Sony Vegas och där var allt som det ska. Men när jag renderar så stoppas den i mitten av videon i typ 30 sekunder. Vet ni något man kan gö?
Citera
2019-07-25, 19:48
  #849
Avstängd
Hur får jag bort "Alternativ muspekare" i Sony Vegas?

Håller på att bli galen nu.

Höll på att videoredigera och
plötsligt så ser jag att muspekaren ser förändrad ut.

Vid högra sidan av muspekaren (lite snett nedåt) syns 4 små prickar med linjer i mellan dem, det ser ut som ett litet stjärntecken eller nått.

Funktionen är helt förändrad så jag kan inte gå in i ett klipp
eller ändra ett klipps längd genom att dra i klippet.

Vad fan är detta?

Någon som kan hjälpa mig så vore jag oerhört tacksam!
__________________
Senast redigerad av fruciante 2019-07-25 kl. 19:51.
Citera
2019-07-25, 19:53
  #850
Avstängd
löste problemet nu. sorry . ni kan ta bort hehe

ctrl D
Citera
2020-12-07, 17:58
  #851
Medlem
Ontogeness avatar
När man lägger till en effekt på ett videoklipp så får jag inte upp någon ruta där jag kan ändra värdena för den effekten, om ni fattar vad jag menar. Hur kan man åtgärda detta? Jag har Sony Vegas Pro 14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback