2022-03-23, 23:42
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmen87

Referenser blir svårt för mig . Alla är använda för mycket och ingen vill vara med längre

För att du suttit på bidrag nu i 3-4 miljoners tid,vilket är minst 12 år. Ingen vill sitta och vara referens till någon man arbetat med för 12-20 år sedan som dessutom inte landat ett jobb sedan dess.
Citera
2022-03-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Om du tog examen tidigt 00-tal så lär du ju vara 40+ vid det här laget. Det i kombination med att du inte fått en enda intervju på nästan 10 år tyder på att din utbildning och jobberfarenhet nog inte är så relevant längre. Du kanske behöver skola om dig? Det finns kortare 1-2-åriga YH-utbildningar som är CSN-berättigade som du kanske kan läsa, har du funderat på något sådant?
Med tanke på beskrivningen av ditt egna företagande så bör du nog undvika att starta eget då du inte verkar så bra på ekonomidelen...

Sen förstår jag inte varför du måste bo inom 2000m från barnens skola? Det känns väldigt underligt.

Och slutligen, ingen bryr sig om vad du läste på gymnasiet om du är äldre än 19 år, så släpp det. Det är inte relevant längre.
Ja det stämmer , då är det 7 problem genom åren eftersom "Dags att skola om sig?" tillkommer nu

1a) måste bo inom 2000 m från skolan
1b) betalningsanmärkning
1c) LEXBASE, MRKOLL som frikänd för brott (ser ut som dömd)
1d) Förekomst av domstolsärenden , flertal
2) Lucka i CVt
3) 40+
4) Dags att skola om sig?

Vi är skilda. När jag inte fick jobb så hittade hon en yngre kille och lämnade mig i villan. Hur långt tycker du jag ska bo från barnens skola då? 2000 m är det som alla deras kompisar gör i princip.

För mig är det viss skillnad på en 40+ med 22,3 på gymnasiet än en som kuggat ner betygen till typ underkänt. Stor skillnad på personlighet och attityd till skolarbete och allt annat arbete.
Senast redigerad av elmen87 2022-03-24 kl. 00:00.
Citera
2022-03-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Känner se som har betalningsanmärkningar och jobbar som lastbilschaufför,så har väldigt svårt att tro det är problemet. Om inte annat lär ju arbetsgivaren förstå ens situation bättre och kan räkna med att hen lär vilja jobba mycket .

Du verkar inte förstå att det är jobbsökningar på ams.se, jobbsafari m fl jag talar om. Att få jobb som lastbilschaufför är ju typexempel på ett jobb som inte annonseras och ansöks så. Det läggs ut på åkeriers hemsidor och går med kontakter och lite referenser. Inte mycket databaser och registersökningar där. Det är mest småföretag och jag skriver ju att detta inte gäller småföretag. Det är bara DHL, schenker, Postnord och några till som är stora inom att anställa lastbilschaufförer. De andra är småföretag. små åkerier etc.
Citera
2022-03-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Nej du, inte S(dock vänster:]).Och dömd till fängelse inom tiden 2010 och framåt. Och det är inte för att jag är långtidsarbetslös, jag är OG men jobbar på utan att ge upp. Jävla fjant

Det är bara veka jävlar som ger upp, speciellt när man har barn.

Du ska gå arbetslös tills du fyllt 67 år för att du är en jävla förlorare, inget annat. Jag ser bara ner på personer som dig , du verkar tycka du är en jävla stekare, Stureplana värsta profil. Sätt dina grillchips i halsen hos sin arbetscoach. Får du någonsin jobb så hoppas jag du är skicklig med en mattkniv.

Jag är inte alls vänster. Kanske det som är problemet. Min släkt har aldrig varit såna. Jag vet att Kriminellas Rätt i Samhället hjälper många och att såna som du har en gräddfil där.
Så det passar inte när någon gjort som en blivit tillsagd och lyckats för bra ? Jag pluggade fick höga betyg, bra examen och bra jobb, riktigt bra. Då passar det inte dig för jag följde instruktioner och lyckades bra som inte alla andra gjorde som inte klarade av att fullfölja och gå den smala vägen

Jag ger inte upp men det är väldigt svårt att veta hur man ska göra när alla reglerna och vad som pågår är hemligt och den enda informationen som finns är på Flashback. Hade jag varit här för 10 år sen hade jag jobbat och betalat höga skatter idag. Nu mjölkar jag ut bidrag i stora lass i stället.
Citera
2022-03-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Sök med annat efternamn och personnummer.

Det ENDA som är relevant är när ekonomi registrerar dig för skatteverket.
haha intressant! nu är det olagligt att ikläda sig en annans identitet. men inte många blir fällda. mkt kreativt
Citera
2022-03-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
För att du suttit på bidrag nu i 3-4 miljoners tid,vilket är minst 12 år. Ingen vill sitta och vara referens till någon man arbetat med för 12-20 år sedan som dessutom inte landat ett jobb sedan dess.
Precis det är många problem för mig !
1) måste bo inom 2000 m från skolan
2) betalningsanmärkning
3) LEXBASE, MRKOLL som frikänd för brott (ser ut som dömd)
4) Förekomst av domstolsärenden , flertal
5) Lucka i CVt
6) 40+
7) Referenser för gamla och utslitna
8) Dags att skola om sig?
Citera
2022-03-24, 01:10
Medlem
Menar detta i all välmening men har du funderat på att söka psykologisk hjälp?
Till att börja med låter du som en rättshaverist med paranoida drag:

-Jag har 10+ tvistemål
-Jag är blockad överallt Volt, foodora, Uber, Hygglo.se, IKEA, Swedbank, Försäkringskassan, Skatteverket, Stat, kommun, Landsting. Ingen vill ta i mig med tång.
-Nu har t o m "Appar" börjat blocka mig.
-De googlade mig och jag blev avstängd livet ut direkt.
-Nej, man ska bråka i domstol och inte gå med på allt.

Du har dessutom krigat i 2,5 år om en räkning på 60kr:
-Tex en som låg 2,5 år för någon mobilräkning 60 kr
-Betalningsanmärkningar är ibland fel. Jag har själv fått rättat många. Ofta sker det efter 2-2,5 år av klagande och brevväxling.

Jag har även sett din tråd om ditt krig mot Swedbank. Den är... intressant.
Du skriver t.o.m. detta om din granntant: Jag tänker att hon sett på Mrkoll att jag är kriminell och har en dålig uppfattning om mig.

Narcissistiska drag:

-Jag har gymnasie 22,3 poäng, sedan 4 årig högskolan, examen. Jag tror du nämnt detta 10 ggr i denna tråd...
-Långtidsarbetslösheten har gett mig typ sveriges bästa personkännedomsegenskaper samt väldigt mycket allmänbildning av allt jag läst under dessa år.
-Jag är mycket stark som person och har lärt mig väldigt mkt
-för att jag råkade få lucka i CVt av olyckliga omständigheter
-Om du menar att det är mitt eget fel att jag inte kan få något jobb så får du nog förklara lite bättre. Jag anser inte det är mitt fel.
-Bara för du är liten och inte varit med om så mycket och inte så många miljoner runnit genom din plånbok
-De polisanmäler mig nog snart för trakasseri och tror jag bara driver med dem att jag inte har jobb när de jobbat med mig och de vet att jag var ofta den bättre i gruppen och den med bästa utbildningen.

Mitt råd är att lägga ner krigandet och titta dig själv i spegeln. Hitta någon att prata med om dina problem och sluta dra på dig betalningsanmärkningar (de ligger inte kvar för evigt).
Acceptera att din fina examen inte är relevant efter 15+ år utan arbetslivserfarenhet. För en 40 plussare är även gymnasiebetyg irrelevant i jobbsökandet.
Att söka dig till en utbildning är nog en bra idé, sluta lyssna på facket eller vilka du nu pratar med.

Till sist måste jag fråga dig om detta: jag har barn och måste bo inom 2000m från skolan. Du har skrivit det ett antal gånger i tråden, blir nyfiken vad anledningen är. Jag har aldrig hört talas om något liknande.
Citera
2022-03-24, 01:26
Medlem
Du har varit delaktig i flera mål i tingsrätten och en gång över en summa mindre än 100kr, är det korrekt uppfattat? Att ha rätt är inte detsamma som att få rätt och det säger jag som någon som besitter en sällsynt förmåga att gå i polemik; oftast helt i onödan!

Trots din högskoleexamen kan du inte få anställning inom relevant sektor. Kan det vara så att dina kunskaper inte är så efterfrågade? Jag menar, jag vill försörja mig som porrskådis men den bittra sanningen är att jag inte är tillräckligt attraktiv eller har en tillräckligt stor kuk. Ibland får man acceptera situationen bara.

Att vara delaktig i såpass många tvister har enligt dig renderat i att du inte haft ett jobb på femton (!) år och du skriver att missat miljontals kronor i inkomst. Oavsett om du vunnit målen eller ej så kan det knappast vara så att du värderar din tid speciellt högt eftersom det uppenbarligen dedikerats mycket tid till att få rätt.

Nu, jag är med dig om att det är orättvist att bli dömd på förhand för att man har en betalningsanmärkning eller varit delaktig i tvistemål. Jag är också med dig om att man bör få en andra chans, även villkorad sådan, men du verkar obeveklig i din övertygelse om att felet inte ligger hos dig utan hos alla andra. Du har fått svar i den här tråden från chefer, rekryterare, callcenter-anställd och nu från en lagerarbetare men trots det verkar summan av våra samlade svar inte övertyga dig om att du hittat 1000 sätt att inte bli anställd.

PS sluta nämn dina gymnasiebetyg, det är som att skryta om att man fick knulla när man var på en bordell.
Citera
2022-03-24, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errk
jag har barn och måste bo inom 2000m från skolan. Du har skrivit det ett antal gånger i tråden, blir nyfiken vad anledningen är. Jag har aldrig hört talas om något liknande.
Har du själv barn? Tror du man kan bo 10 mil från skolan då? Ja 2000 m behöver det inte vara men det är en by som är ca 2000 m i radie och nästan alla i klassen bor i byn så det är väl ganska lämpligt? eller har du problem med det också ?
Citera
2022-03-24, 02:21
Medlem
psykoshippiens avatar
Funkar fint för mig inom bygg, flytt, skola & kv.
Citera
2022-03-24, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Funkar fint för mig inom bygg, flytt, skola & kv.
ok kan vara värt att testa mer där då.
vad är kv ?
Citera
2022-03-24, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Menar detta i all välmening men har du funderat på att söka psykologisk hjälp?
Till att börja med låter du som en rättshaverist med paranoida drag:

-Jag har 10+ tvistemål
-Jag är blockad överallt Volt, foodora, Uber, Hygglo.se, IKEA, Swedbank, Försäkringskassan, Skatteverket, Stat, kommun, Landsting. Ingen vill ta i mig med tång.
-Nu har t o m "Appar" börjat blocka mig.
-De googlade mig och jag blev avstängd livet ut direkt.
-Nej, man ska bråka i domstol och inte gå med på allt.

Du har dessutom krigat i 2,5 år om en räkning på 60kr:
-Tex en som låg 2,5 år för någon mobilräkning 60 kr
-Betalningsanmärkningar är ibland fel. Jag har själv fått rättat många. Ofta sker det efter 2-2,5 år av klagande och brevväxling.

Jag har även sett din tråd om ditt krig mot Swedbank. Den är... intressant.
Du skriver t.o.m. detta om din granntant: Jag tänker att hon sett på Mrkoll att jag är kriminell och har en dålig uppfattning om mig.

Narcissistiska drag:

-Jag har gymnasie 22,3 poäng, sedan 4 årig högskolan, examen. Jag tror du nämnt detta 10 ggr i denna tråd...
-Långtidsarbetslösheten har gett mig typ sveriges bästa personkännedomsegenskaper samt väldigt mycket allmänbildning av allt jag läst under dessa år.
-Jag är mycket stark som person och har lärt mig väldigt mkt
-för att jag råkade få lucka i CVt av olyckliga omständigheter
-Om du menar att det är mitt eget fel att jag inte kan få något jobb så får du nog förklara lite bättre. Jag anser inte det är mitt fel.
-Bara för du är liten och inte varit med om så mycket och inte så många miljoner runnit genom din plånbok
-De polisanmäler mig nog snart för trakasseri och tror jag bara driver med dem att jag inte har jobb när de jobbat med mig och de vet att jag var ofta den bättre i gruppen och den med bästa utbildningen.

Mitt råd är att lägga ner krigandet och titta dig själv i spegeln. Hitta någon att prata med om dina problem och sluta dra på dig betalningsanmärkningar (de ligger inte kvar för evigt).
Acceptera att din fina examen inte är relevant efter 15+ år utan arbetslivserfarenhet. För en 40 plussare är även gymnasiebetyg irrelevant i jobbsökandet.
Att söka dig till en utbildning är nog en bra idé, sluta lyssna på facket eller vilka du nu pratar med.

Till sist måste jag fråga dig om detta: jag har barn och måste bo inom 2000m från skolan. Du har skrivit det ett antal gånger i tråden, blir nyfiken vad anledningen är. Jag har aldrig hört talas om något liknande.

Din analys är inte så bra som du verkar tro.
Rättshaverist är någon som tar strid hela tiden men inte kommer någon vart. Jag tar inte strid om nånting jag inte ”måste”. Jag väljer mina strider och som du förstår när man går på socialbidrag eller lever på existensminimum-nivå så är en tvist med ett försäkringsbolag som inte vill betala en stor sak. Om man får ut 30 000 kr motsvarar det att leva med guldkant i tillvaron i 6 månader , 5 000 kr skattefritt extra i månaden som inte påverkar övriga bidrag. Det är såklart tvister som jag inte alls så säkert hade gett mig in i om jag hade jobb. Men när man inte kan få jobb och har då denna tid 167 timmar i månaden friställd, varför då inte lägga 10% av den på att skaffa extrainkomster och passa på att få rätt att bli rätt. Jo, vissa tycker det. Att rätt ska vara rätt! De är faktiskt inte ens rättshaverister. Alla är inte det fastän det finns kommunala föreläsare som lever gott på att åka runt och ge föredrag om rättshaverister och att det är såna som ”inte vill som du vill”. Jag krigade i 2.5 år för en felaktig betalningsanmärkning som Kronofogden i Visby rättade. Jag skulle aldrig haft anmärkning från början! Den var fel! Jag skulle fått jobb istället! Men nu låg den och blockade! Det var ingen mobilräkning jag fajtades om för 60 kr i 2,5 år. Utan betalningsanmärkning. Fattar du?
Ja jag är blockad från att söka jobb ”överallt” det är så jag uppfattar det. Hur tolkar du det om någon välutbildad inte får en jobbintervju på 9 år och 1000 ansökningar? Att man inte är blockad alls utan bara har lite otur ?! Du har väldigt intressanta slutsatser som man inte särskilt intuituivt kan begripa hur du kan komma till. Du kanske retat dig på mig och måste hitta på nåt som passar ditt narrativ?
Jag vet inte vad det är för Swedbank krig du tänker på. Jag fick ett otrevligt brev där de undrade över insättningar med Swish. Tydligen var det 400/500 kr flera st en månad och detta är vanligt vid narkotika köp. Detta brev var det 100000-tals som fick. Det var ett standardbrev och det finns många trådar om detta utskick. (FB) Stänga av internetbank-tjänster, Swedbank (FB) Vi som lämnar Swedbank (FB) SWEDBANK m.fl banker skickar hotbrev och avslutar massor av kunder (FB) Swedbank vill ha Underlag för överföringar med Swish /Red mod (FB) Swedbank, ska man fortsätta vara kund eller inte?
Paranoid är jag inte heller. Jag har inga orimliga tankar om vem som är ute efter mig eller inte.
jag har slutat med betalningsanmärknigar nu när jag vet att de är så allvarliga som de är. Jag har inga alls sedan några år tillbaka
Jag är inte Narcissistisk heller så mycket. Jag får berätta lite så man förstår vad det handlar om. Jag har inget behov av att skryta eller så jag vet att det finns så många 1000 och åter 1000 som har åstadkommit bättre saker och mängder av människor som är minst lika stora starka och snygga you name it så du kan släppa den där biten, om det inte är särskilt spännande för dig

Annars håller jag med dig i din slutsats och jag behöver som det ser ut nu snart acceptera att min ”fina examen” inte är relevant efter 15+ år utan arbetslivserfarenhet. För en 40 plussare är även gymnasiebetyg irrelevant i jobbsökandet. Att söka utbildning . sluta lyssna på facket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in