• 1
  • 2
2022-01-11, 03:36
Medlem
Någon som kan snälla säga steg för steg hur jag ska göra för att stänga av att kunna köpa saker online.
Jag trodde jag hade stängt av det men har tydligen inte stängt av rätt grej. Pengar har fortfarande dragits
Citera
2022-01-11, 03:50
Medlem
Niggwards avatar
Förstår inte riktigt vad som är svårt i detta?

Du går in på din internet bank - kort - kortinställningar - av på internet betalningar

Ifall du har autogiro som du registrerat vid olika online tjänster så är det nog lättast att bara ta kontakt med respektive företag och stänga av prenumerationen eller vad det nu är som dras
Citera
2022-01-11, 03:52
Medlem
https://www.swedbank.se/privat/kort/...ternetkop.html
Citera
2022-01-11, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Någon som kan snälla säga steg för steg hur jag ska göra för att stänga av att kunna köpa saker online.
Jag trodde jag hade stängt av det men har tydligen inte stängt av rätt grej. Pengar har fortfarande dragits
Är det du eller någon annan som handlat?
Citera
2022-01-11, 05:37
Medlem
LostinDarknesss avatar
Är det någon prenumation via någon app du har gjort så kan du behöva avsluta det via ditt Google account.
Citera
2022-01-11, 08:46
Medlem
Hackenbush55s avatar
Man kan se vem som dragit pengar och sedan kontakta dem om det blivit fel.
Citera
2022-01-11, 09:45
Medlem
kalkryggars avatar
Steg för steg:

1. Gå in på Swedbanks webbsida.
  2. Leta reda på kontaktuppgifter (telefon helst).
  3. Begå kontakt genast.
  4. Berätta att du vill spärra för internetköp och har problem med det.
  5. Fråga om förklaring till dom köps som görs som du trodde inte skulle göras.
  6. Avsluta kontakt.
Citera
2022-01-11, 10:38
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Stängde du av möjligheten att göra köp på internet i bankappen? Det brukar inte påverka köp som man gjort tidigare, exempelvis prenumerationer och liknande. Du måste säga upp sådana köp/avtal hos den som drar pengarna. Om det inte går får du spärra ditt kort.
Citera
2022-01-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Förstår inte riktigt vad som är svårt i detta?

Du går in på din internet bank - kort - kortinställningar - av på internet betalningar

Ifall du har autogiro som du registrerat vid olika online tjänster så är det nog lättast att bara ta kontakt med respektive företag och stänga av prenumerationen eller vad det nu är som dras
Har redan gjort det. På internetköp så står det redan AV.

Har inte prenumerationer eller nått
Citera
2022-01-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Man kan se vem som dragit pengar och sedan kontakta dem om det blivit fel.
Alltså det är tjänsten "internetbetalning" hos Swedbank som jag vill ta bort
Citera
2022-01-11, 16:19
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Alltså det är tjänsten "internetbetalning" hos Swedbank som jag vill ta bort
Hur skall du kunna betala räkningar eller använda ditt Swedbank konto överhuvud taget utan tjänsten Internetbetalning? Skall du utföra en betalning av t.ex. hyran utan det måste du ta dig till ett kontor och få hjälp där...
Citera
2022-01-11, 17:23
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Hur skall du kunna betala räkningar eller använda ditt Swedbank konto överhuvud taget utan tjänsten Internetbetalning? Skall du utföra en betalning av t.ex. hyran utan det måste du ta dig till ett kontor och få hjälp där...

Nåja, Swedbank har ju fortfarande sådana där talonger i ett häfte som man fyller i och skickar in tillsammans med inbetalningskorten. Många äldre som fortfarande använder detta betalningssätt. Fast det är ju inte gratis det heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in