Någon som kan snälla säga steg för steg hur jag ska göra för att stänga av att kunna köpa saker online.
Jag trodde jag hade stängt av det men har tydligen inte stängt av rätt grej. Pengar har fortfarande dragits
Du går in på din internet bank - kort - kortinställningar - av på internet betalningar
Ifall du har autogiro som du registrerat vid olika online tjänster så är det nog lättast att bara ta kontakt med respektive företag och stänga av prenumerationen eller vad det nu är som dras
Någon som kan snälla säga steg för steg hur jag ska göra för att stänga av att kunna köpa saker online.
Jag trodde jag hade stängt av det men har tydligen inte stängt av rätt grej. Pengar har fortfarande dragits
Stängde du av möjligheten att göra köp på internet i bankappen? Det brukar inte påverka köp som man gjort tidigare, exempelvis prenumerationer och liknande. Du måste säga upp sådana köp/avtal hos den som drar pengarna. Om det inte går får du spärra ditt kort.
Du går in på din internet bank - kort - kortinställningar - av på internet betalningar
Ifall du har autogiro som du registrerat vid olika online tjänster så är det nog lättast att bara ta kontakt med respektive företag och stänga av prenumerationen eller vad det nu är som dras
Har redan gjort det. På internetköp så står det redan AV.
Alltså det är tjänsten "internetbetalning" hos Swedbank som jag vill ta bort
Hur skall du kunna betala räkningar eller använda ditt Swedbank konto överhuvud taget utan tjänsten Internetbetalning? Skall du utföra en betalning av t.ex. hyran utan det måste du ta dig till ett kontor och få hjälp där...
Hur skall du kunna betala räkningar eller använda ditt Swedbank konto överhuvud taget utan tjänsten Internetbetalning? Skall du utföra en betalning av t.ex. hyran utan det måste du ta dig till ett kontor och få hjälp där...
Nåja, Swedbank har ju fortfarande sådana där talonger i ett häfte som man fyller i och skickar in tillsammans med inbetalningskorten. Många äldre som fortfarande använder detta betalningssätt. Fast det är ju inte gratis det heller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!