2011-11-10, 09:12
Medlem
trappstegets avatar
Igår lämnade jag Swedbank efter att ha varit trogen kund i många år. Kännns skönt att
slippa denna värdelösa skitbank med sina hutlösa internet-avgifter och okunniga personal.
Ni andra som också lämnar den sjunkande skutan, fyll på med Era skäl till flytten.
Citera
2011-11-10, 09:21
Medlem
cmdQs avatar
Jag väntar nog lite med själva bytet, istället har jag skaffat mig en ny bank utan att ta bort min gamla.
Citera
2011-11-10, 09:41
Medlem
iggesundarns avatar
Ni tror väl inte att nån annan bank är så mycket bättre.. lägger ner kontor,tar bort kontanthantering osv,,
Citera
2011-11-10, 10:10
Medlem
trappstegets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggesundarn
Ni tror väl inte att nån annan bank är så mycket bättre.. lägger ner kontor,tar bort kontanthantering osv,,

Att andra banker är bättre än swedbank stämmer, men det är OT i denna tråden.

Fyll på med varför Ni lämnar swedbank och skälen till detta
Citera
2011-11-10, 10:17
Medlem
Raxxxos avatar
Efter att ha läst en annan tråd här på FB så har jag bestämt mig för att gå ur Swedbank med omedelbar verkan. Min största anledning är deras kostnad för internetbank och VISA-innehav. Höjningen som nyss skedde på internetbank-tjänsten blev droppen som fick bägaren att rinna över. Varför ska de ha betalt för att jag gör något åt dem, liksom?

Funderar på ICA-banken...
Citera
2011-11-10, 10:27
Medlem
jellesis avatar
Lämnade swedbank för att de inte ville ge mig kostnadsfritt bankgiro och företagskonto, som SEB har. 1200 ville swedbank ha. De verkade inte heller bry sig särskilt mycket om mig kund, trots att jag ett tag hade mycket pengar där. Blivit mycket mycket bättre bemött på SEB!
Citera
2011-11-10, 10:37
Medlem
trappstegets avatar
Fick nyss ett samtal från en tant på Swedbanks kundtjänst som undrade varför jag bytt bank.
Det berodde mestadels på den höjda internetavgiften och deras urusla kundservice svarade jag.
Hon kontrade med att deras fonder är bra att spara i ,men detta är tvivelaktig marknadsförning och direkta lögner tycker jag och avslutade direkt samtalet.
Citera
2011-11-10, 11:35
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trappsteget
Att andra banker är bättre än swedbank stämmer, men det är OT i denna tråden.

Fyll på med varför Ni lämnar swedbank och skälen till detta

Nej OT är det väl inte, lägg istället upp vilken bank du bytt till och varför den är bättre.
Jag har swedbankoch funderar på att byta men jag har ingen aning till vilken..
Citera
2011-11-10, 11:44
Medlem
Själv bytte jag till nordea. Dom hade ett bra studenterbjudande som jag nappade på.
Citera
2011-11-10, 11:46
Medlem
Har oxå Swedbank me vilken ska man byta till. Kom gärna med tips har inga Fonder el sånt bara större sparkapital och ett litet bostads lån.
Citera
2011-11-10, 11:53
Medlem
Parrehs avatar
Jag vill jävligt gärna också byta bank från Swedbank men har inte så många alternativ, på ena orten finns enbart Swedbank och Handelsbanken och på den andra finns alla möjliga. Funderar på hurvida jag ska göra.

Handelsbanken - är de så mycket bättre än Swedbank?

SEB har jag hört gott om men jag är osäker då de inte har ett kontor eller uttagsautomat på ena orten, kan det bli problem för mig? Ge mig gärna tips på bank som har bra erbjudanden för ungdomar/studenter.

Skälet till varför jag vill byta är de höjda priserna på internetbanken även fast de tjänar otroligt mycket redan och delar ut miljonbonusar, jävla skitbank.
Citera
2011-11-10, 11:55
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan83
Själv bytte jag till nordea. Dom hade ett bra studenterbjudande som jag nappade på.
NORDEA är nog den sista av alla banker jag skulle välja
Citat:
SvD Näringsliv kan avslöja att Nordea köpt en våning på 256 kvadratmeter för 22,5 miljoner kronor på Östermalm i Stockholm som ska användas som vd Christian Clausens privatbostad.Clausen förväntas också, sedan lägenheten renoverats för ett antal miljoner kronor,
Citat:
Hård kritik kommer från bland annat fackligt håll, där man menar att förvärvet av lyxvåningen skickar konstiga signaler till inte minst de anställda i ett läge där facken förhandlar med banken om att banta ned personalen med 2 000 personer. Samtidigt uppmärksammar Sveriges Television pensionsavtalet som ger Clausen runt 100 i miljoner i handen vid pension.

Jag har nu pratat med Swedbank samt SEB men kommer att kolla upp flera
Swedbank
Internetbetalning 175:-/år
VISA 250:- /år
Vanligt sparkonto 0,85% i ränta, kan ta ut pengarna när som hellst
Sparkonto 3 mån 2,85% i ränta, kan ta ut pengarna 1 gång på 3 mån
Nyckelkund= internetbetalning+visa+mastercard=39/mån=468:- / år

SEB
Internetbetalning 120:-
Internetbetalning + VISA = 300/år
Vanligt sparkonto 1,62%
Sparkonto 3mån 2,93%, effektiv ränta på ett år 2,96%
Sparkonto 2 år 3,02%
Senast redigerad av KjelleBenchpress 2011-11-10 kl. 12:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in