2008-01-29, 16:27
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigaam
Det här med skadebenägen, låt mig klargöra detta begrepp för er två Shubby och G S. I så gott som alla andra sporter som nämnts här är det faktiskt fysikst krävande att utföra sporten i fråga. Vilket leder till skador och förslitningar i längden!
Om jag ska börja med baseboll så: är det inte jobbigt att sitta på en bänk och sen gå ut och svinga ett bollträ tre gånger per inning alt. stå på outfield och vänta på att någon faktiskt ska lyckas slå bollen dit!
För att klargöra det med travet är det absolut inte fysikst krävande för kusken att sitta på sin vaddera kärra som hästen drar, han sliter kanske lite i tyglarna för att få hästen dit han vill och får väl massiva underarmar av slitandet/piskandet men inte mycket mer!
I båda dessa sporter är det OLYCKOR som ger skadorna, det är knappast det hårda slitaget på kroppen eller det faktum att man faktiskt möter folk som inte vill göra annat än att slå en medvetslös/strypa ut en/ bryta leder i kroppen åt fel håll ( läs MMA)

När man slagit ut bollen utanför planen har man väl all tid i världen? Deeutom kan du inte dra paralleller till fotbollsspelare här heller, det är knappast så att dom sätter sig på bänken och dricker gatorade och tuggar tobak när dom inte aktivt jagar bollen.

edit: Fetstilade på rätt ställe

Ok, så i din värld är 10000 m gång eller en maratonlöpare den hårdaste av de hårdaste.
Citera
2008-01-29, 16:27
Medlem
Bigaams avatar
Förresten så lär han väl i gammal god G S stil ignorera det han inte kan svara på...
Senast redigerad av Bigaam 2008-01-29 kl. 16:32.
Citera
2008-01-29, 16:28
Medlem
Bigaams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Ok, så i din värld är 10000 m gång eller en maratonlöpare den hårdaste av de hårdaste.

Har jag aldrig påstått men båda är många gånger hårdare än era skötebarn.. trav och baseboll pyttsan..
Citera
2008-01-29, 16:28
Medlem
Citat:

Skrev han det eller? Läs om, läs rätt.

Ps: Du blev faktiskt rätt ägd här. Igen.
Citera
2008-01-29, 16:29
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
I båda dessa sporter är det OLYCKOR som ger skadorna, det är knappast det hårda slitaget på kroppen eller det faktum att man faktiskt möter folk som inte vill göra annat än att slå en medvetslös/strypa ut en/ bryta leder i kroppen åt fel håll ( läs MMA)

edit: Fetstilade på rätt ställe

Du har delvis rätt där, men att risken finns för skador i sporten genom olycka måste också räknas med när man tänker på den totala frågan hur hård en sport är.
Citera
2008-01-29, 16:34
Medlem
Bigaams avatar
Citat:
Du har delvis rätt där, men att risken finns för skador i sporten genom olycka måste också räknas med när man tänker på den totala frågan hur hård en sport är.

Absolut! men skaderisken är oändligt många gånger större i de flesta andra sporter än trav och baseboll, alltså är inte dessa särskilt hårda vare sig man räknar med skaderisken eller den fysiska biten.
Citera
2008-01-29, 16:35
Medlem
Citat:

Ja, du har förstås rätt, men faktumet att det är OLYCKOR och inte en hårt fysiskt krävande aktivitet som orsakar skadorna gör att trav inte bör räknas som alltför hårt, men jag ska inte vara alltför hård: Jag kan t.o.m. sträcka mig så långt att trav kanske är hårdare än boule, och då ska jag säga att jag är jävligt seriös.
Citera
2008-01-29, 16:47
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Absolut! men skaderisken är oändligt många gånger större i de flesta andra sporter än trav och baseboll, alltså är inte dessa särskilt hårda vare sig man räknar med skaderisken eller den fysiska biten.

Jamen då är vi ju överens. Jag sa inte att baseboll är den hårdaste sporten, men jag kan förstå att den är fysiskt krävande. Travfrågan behöver jag inte bedriva här då du vet min ståndpunkt i frågan, som dessutom fortfarande är oförändrad.
Citera
2008-01-29, 16:48
Medlem
ubersantas avatar
Jag sällar mig i skaran som anser att baseboll är topp 3 vad gäller hårda sporter.
Citera
2008-01-29, 18:29
Medlem
Citat:

Alltså du är ju verkligen dum i huvudet. I vilka sporter är skaderisken oändligt många gånger större än i baseboll? Alltså herregud..
Citera
2008-01-29, 18:44
Medlem
Bigaams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Alltså du är ju verkligen dum i huvudet. I vilka sporter är skaderisken oändligt många gånger större än i baseboll? Alltså herregud..

Jag tar det en gång till, långsamt den här gången.. O...L..Y..C..K..O..R.. OLYCKOR! hänger du med? att nån snubblar in i väggen, får en boll på sig osv är INTE moment som är meningen ska hända i baseball, det är olyckor. Sen va det ju det här med förslitningar...
Citera
2008-01-29, 19:39
Bannlyst
Jag har verkligen noll koll på Baseball.
För mig är det = Brännboll.
Var ligge faran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in