2008-03-07, 08:43
Medlem
Fjelltrone666s avatar
Visste ni att brännboll är Finlands nationalsport???? Rygby måste ju vara hårdast....
Citera
2008-03-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Vad är inte hårt? Alla moment i baseboll är hårda.

Och nej, det är inte bara att slå ochspringa ..

knappast att det är hårt!
Citera
2008-03-10, 06:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
En av de mest underhålllande trådarna jag läst på väldigt länge. Jag tänker dock inte ge mig in i någon diskussion om baseball den saken är klar.

Kan inte finnas många sporter som är hårdare än Rugby.
Citera
2008-03-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Slänger sig inte pitchers för att stoppa bollen? .. åh herregud.. och det är inte bara pitchers som slänger sig efter bollar, pitchers är nog dom som slänger sig minst efter bollar, men det händer ändå ofta.

Springa rakt in i en vägg för att fånga en boll
Springa full fart och tackla en catcher så hårt som möjligt för att han ska tappa bollen
Springa och bryta ett double play genom att glida in med dobbarna i benen på en spelare
Att bli träffad av en pitch
Slänga sig efter en boll och landa på mage på grus
Dyka in bland stolar/publik för att fånga en boll
Krocka med en annan spelare som också springer full fart för att fånga en boll
Att en pitcher får en "comebacker" dvs. att slagmannen slår bollen rakt på pitchern (som en pitcher har dött av för övrigt)
Att stoppa en hårt slagen markboll med kroppen för att det är en dålig studs (en hårt slagen boll kommer i ca 160-170 km/h)

är hårt.

Springa rakt in i en vägg för att fånga en boll - Händer nog inte så speciellt ofta.

Springa full fart och tackla en catcher så hårt som möjligt för att han ska tappa bollen - Att man springer full fart enbart för o tackla catchern tror jag inte man gör medvetet, låter som om det är inte speciellt tillåtet + att domarn sitter precis bakom catchern va?

Springa och bryta ett double play genom att glida in med dobbarna i benen på en spelare - Händer samma sak i vanlig fotboll.. gör ont i nån minut

Att bli träffad av en pitch - Gör säkert ont, men jag är ganska säker på att hockeyspelare blir träffad av puckar oftare.

Dyka in bland stolar/publik för att fånga en boll - Händer väll inte allt för ofta? Lär ju göra mer ont på den som blir flygande baseboll-spelare på sig.

Krocka med en annan spelare som också springer full fart för att fånga en boll - Som en vanlig tackling som förekommer i mååånga andra sporter.

Att en pitcher får en "comebacker" dvs. att slagmannen slår bollen rakt på pitchern (som EN pitcher har dött av för övrigt) - Lär göra sjukt ont, men titta på andra sporter hur många som har dött av dem. Kolla NHL hur många som har ett deformerat ansikte tack vare ett slagskott i ansiktet

Att stoppa en hårt slagen markboll med kroppen för att det är en dålig studs (en hårt slagen boll kommer i ca 160-170 km/h) - Utgångshastigheten kanske ligger där nånstans va? Men sen lär den förlora jävligt mycket vart i luften och även vid den där studsen.
Citera
2008-03-10, 12:24
Medlem
gusgooses avatar
Slår ett slag för rugbyn, där har baseball inte mycket att hämta. Grymt kul dessutom =)
Citera
2008-03-10, 13:02
Medlem
inkvisitivs avatar
Rugby är den tuffaste sport. Utan tveka, själv har jag haft näsan brutit, ett stort ärr över ögon brynet där jag fick en känga stampad på min ansiktet och ett annat på överläppen, samma orsak. Jag var 15 bast när jag fick den sista ärr. Mina barn spela rugby, och dottern har fått blåtirer, benskada mm mm. Och det är "bara" tjej rugby...
Citera
2008-03-10, 13:26
Medlem
sleinads avatar
I frågespelet Trivial Pursuit så finns en fråga i barnversionen (årgång 02 eller nåt) som lyder: Vilken sport är hårdast, rugby eller amerikansk fotboll?

Rätt svar är amerikansk fotboll :P

Dock håller jag inte med, rugby måste vara "hårdare" i och med att man tacklas och brottas utan skydd.
Och jag har spelat amerikansk fotboll.

Det som shubbinator beskriver är hårt i baseball låter mest som olyckor.
Citera
2008-03-10, 15:03
Medlem
Shine_s avatar
Jag skulle lätt säga olika former av multisport/ triatlon. Finns ju lopp som är fullkomligt omänskliga...
Senast redigerad av Shine_ 2008-03-10 kl. 15:04. Anledning: stavfel
Citera
2008-03-12, 09:38
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Nu skrev du väl lite fel va ? Frågan bör se ut såhär: Dessutom springer väl inte samma häst med samma kusk på ryggen 12 lopp irad?

Nu pratade vi trav och inte galopp som förövrigt faktiskt är ännu hårdare än travsport.
Citera
2008-03-12, 09:48
Medlem
11001001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
I frågespelet Trivial Pursuit så finns en fråga i barnversionen (årgång 02 eller nåt) som lyder: Vilken sport är hårdast, rugby eller amerikansk fotboll?

Rätt svar är amerikansk fotboll :P

Dock håller jag inte med, rugby måste vara "hårdare" i och med att man tacklas och brottas utan skydd.
Och jag har spelat amerikansk fotboll.

Det som shubbinator beskriver är hårt i baseball låter mest som olyckor.

I Amerikansk fotboll spelar man i skydd helt enkelt för att utan skydd skulle dödsolyckor inte vara så sällsynta. Jag skulle jämföra amerikansk fotboll med en bil med airbags och rugby som att cykla utan hjälm. Tacklingarna går ju helt olika till i sporterna och skydden är lika mycket till för att skydda tacklaren som den tacklade. Utan skydd skulle man inte kunna slänga sig med huvudet först in i tacklingarna, till exempel.
Citera
2008-03-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nu pratade vi trav och inte galopp som förövrigt faktiskt är ännu hårdare än travsport.

Nu är det så att det är jobbigare för hästen i galopp, inte för kusken (eller heter det jockyn?).

Ps: När kommer din mytomspunna undersökning med briliant fakta utarbetad av din grymma hjärna som verkligen kan det här med att hämta upp information och forma det till en realistisk text (lång mening det här ).
Citera
2008-03-12, 13:55
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Nu är det så att det är jobbigare för hästen i galopp, inte för kusken (eller heter det jockyn?).

Ps: När kommer din mytomspunna undersökning med briliant fakta utarbetad av din grymma hjärna som verkligen kan det här med att hämta upp information och forma det till en realistisk text (lång mening det här ).

Varje lopp för jockyn är lika krävande som ett störtlopp enligt Svt sportspegeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in