Citat:
Ursprungligen postat av ozzy99
Tja, med risk för att låta som en skolfröken, svår kategori att tävla om. De allra flesta idrotter på toppnivå kräver extrem beslutsamhet och vilja att utsätta sig för smärtsam träning och tävling på en nivå som vi flashbackanvändare når först efter 10-12 öl.
Skulle för mitt liv inte vilja vara med om bergsetapperna på Touren, känna den sista luften försvinna 4 m. under ytan då du omkramad av någon best till UV-rugbyspelare. Min sport har alltid varit rugby, en fysisk sport för oss som tyckte att de smala fjantarna som trixade med fotbollen förtjänade att mosas ner i grusplanen (jag vet, önsketänkande) Vad det gäller rugbyn, visst small det så det hette duga, men som sagt var jag kan komma på många idrotter där det gör djävligt ont på olika sätt.
För er som vill njuta fredagkvällen med lite härlig kroppskontakt av det lite mer brutala slaget kan jag varmt rekomendera
http://www.rugbydump.com/ Gå till höger på sidan och se de sex filmerna med titlarna:"Try Savers & Rib Breakers " .........
Jag har också provat UV-Rugby och det är nog den jävligaste sporten som jag testat. Det spelar ingen roll hur vältränad du är, det finns bara en nivå och det är elitnivå. Har du varit under vatten i en minut och nån kommer och kramar om dig på fem meters djup så vill man gärna upp till ytan igen.
Jag har även spelat Baseball i ungefär fyra år och jag kan bara hålla med om att det är INTE är en hård sport.
Att stå ute på outfield och fånga en boll i timmen är inte speciellt hårt, det är inte ens ansträngande. Jag kan i och för sig hålla med om att det är jävligt svårt att träffa bollen när en riktigt bra pitcher kastar. Jag blev utstrikad jävligt snabbt mot en i elitserien (hade inte en chans att träffa bollen ens, trots att han kastade perfekta bollar till mig).
Skador jag har ådragit mig i denna sport:
Jag har fått en boll på hakan, gjorde jävligt ont och jag hade ett blodigt sår ett tag.
Fick en boll ett par cm från det allra heligaste utan skydd, kunde gått illa men jag hade tur.
Detta gör det inte baseball till en hård sport.