2007-05-24, 10:59
Medlem
DIF1891s avatar
Vad tycker ni om Ron Paul? Jag har sett några inslag på Youtube och håller med om precis allt han säger.

Har han någon chans tro?
Citera
2007-05-24, 11:45
Medlem
Krominafraxbals avatar
Förväntar du dig att vi flashbackare ska orka leta efter Ron Paul material i stora vida sajberspejs? Ja ja, bara för att jag inte ska få en varning av Kivan för att jag går off topic hela tiden får jag väl bidra med lite material. Men bara därför.

http://youtube.com/watch?v=Sy4Eugc0Xls - han tycker visst att USA invitade till the 9/11 attack.

http://en.wikipedia.org/wiki/Political_positions_of_Ron_Paul
Han är visst pro-life, rent moraliskt, men anser inte att staten har rätt att avgöra frågan. Är själv inte "pro-life" (gillar inte dessa etiketter, dock).

Han är väl klart bättre än average, men det kunde vara bättre.
Citera
2007-05-24, 12:02
Medlem
Kheperas avatar
Nej, jag tror inte att han har någon chans, rent spontant. Jag har inte sett någon statistik dock, så jag vet förstås inte hur det ser ut. Jag tänker bara att ett folk som valt Bush inte skulle få för sig att välja Paul i hans ställe. Sedan är jag förstås inte okritisk till Ron Paul heller, i egenskap av liberal, men han är klart bättre än de övriga kandidaterna.
Citera
2007-05-24, 13:14
Medlem
DIF1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krominafraxbal
Förväntar du dig att vi flashbackare ska orka leta efter Ron Paul material i stora vida sajberspejs? Ja ja, bara för att jag inte ska få en varning av Kivan för att jag går off topic hela tiden får jag väl bidra med lite material. Men bara därför.
Nja, jag trodde att många som gillar frihet skulle vara pålästa om Paul, eftersom han är libertarian, och dessutom sopat golvet med de tyngsta kandidaterna. Man får lite känslan av att Paul är på väg att väcka USA; att stöder för honom växer. Men jag måste erkänna att mina kunskaper om amerikansk politik är väldigt begränsad, och därför så undrar jag om någon som är mer insatt kunde ge sin syn på Pauls kandidatur.

Han sade rent ut att han kommer att avskaffa IRS, vilket är ett alldeles oerhört påstående. Han poängterar att staten ska ha en mycket begränsad roll, även vad gäller abort.

I en tittaromröstning i Fox News direkt efter republikanska partiets presidentvalsdebatt så blev han tvåa, knappt slagen av Romney. Paul ledde omröstningen fram tills dess att bara minuter återstod.
Citera
2007-05-24, 13:36
Medlem
Kivans avatar
Enorm diskussion om herrn:
http://forums.somethingawful.com/showthread.php?s=&threadid=2481207

Han verkar vettig och det är intressant att följa hans kampanj. Han har en stor supporterbas på internet och sidor om honom är ofta på första sidan av digg.com

Någon TV-kanal i USA blev tvungna att ha med honom i en debatt* efter ett enormt tryck från tittarna.

*Om jag minns rätt. Har dessutom för mig att det var FOX.
Citera
2007-05-24, 13:39
Medlem
DIF1891s avatar
Oavsett om han har någon chans eller ej, så rör han sannerligen om i grytan...
Citera
2007-05-24, 14:39
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIF1891
Oavsett om han har någon chans eller ej, så rör han sannerligen om i grytan...

Jag "lärde känna" Ron Paul genom en dokumentär som handlade om the Federal Reserve för två tre år sedan, och jag måste säga att jag är imponerad av honom.

Som redan sagts har han en aktiv internetbas och det kan ha inverkat på omröstningarna. Många demokrater/independent kan även ha röstat Paul där.

Jag tror inte att USA är redo att höra att deras egen policy var en av anledningarna till 9/11, trots att CIA-analytiker har kommit fram till samma sak, varför han får det mycket svårt.

Opinionundersökning från Zogby, 17 Maj:

Republicans in New Hampshire – 2007

May 16 Apr. 3 Jan. 18

Paul 3% 2% 1%

http://www.zogby.com/search/ReadNews.dbm?ID=1302
Citera
2007-05-24, 16:13
Medlem
Krominafraxbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Jag "lärde känna" Ron Paul genom en dokumentär som handlade om the Federal Reserve för två tre år sedan, och jag måste säga att jag är imponerad av honom.

Som redan sagts har han en aktiv internetbas och det kan ha inverkat på omröstningarna. Många demokrater/independent kan även ha röstat Paul där.
Demokrater? Demokrater som i socialliberala hippies som vurmar för en välfärdsstat? För det är ungefär vad demokraterna i USA är.
EDIT: Alltså, jag säger inte att du har fel. Skulle gärna höra mer om varför du tror det.
Citera
2007-05-24, 16:32
Medlem
BushwickBills avatar
Han verkade faktiskt mycket vettig. Hade totalt missat honom, tror dock hans chanser är väldigt små. Läste iofs någonstans att 10% av jänkarna är libertianer. Att de har en historia av mycket frihet har väl inte undgått någon och läste precis att R-falangen i Kalifornien stödjer honom.

Ser lovande ut även om jag tror att Guliani, för att ta ett exempel, har större chans att väljas.

Ska nog beställa en bumber-sticker iaf
Citera
2007-05-24, 17:22
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krominafraxbal
Demokrater? Demokrater som i socialliberala hippies som vurmar för en välfärdsstat? För det är ungefär vad demokraterna i USA är.
EDIT: Alltså, jag säger inte att du har fel. Skulle gärna höra mer om varför du tror det.

Nu var det ju efter FOX-debatten dom eventuellt röstade på Ron Paul som vinnare. Ron Paul är emot Irak-kriget, röstade mot kriget och har dessutom argument som mosar Rudys om man tittar lite närmare på dom, så just hans åsikter om USAs interventionspolitik faller nog ut väl just nu hos demokraterna.
Citera
2007-05-24, 22:19
Medlem
Det jag anser intressant är att han har fått starkt stöd ifrån David Duke. Får hoppas på honom då men jag hade aldrig trott att jag skulle stödja en libertarian.
Citera
2007-05-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krucifix
Det jag anser intressant är att han har fått starkt stöd ifrån David Duke. Får hoppas på honom då men jag hade aldrig trott att jag skulle stödja en libertarian.

Varför stöder du just honom då om du vanligtvis inte stöder libertarianer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in