Citat:
Ursprungligen postat av Krominafraxbal
Förväntar du dig att vi flashbackare ska orka leta efter Ron Paul material i stora vida sajberspejs? Ja ja, bara för att jag inte ska få en varning av Kivan för att jag går off topic hela tiden får jag väl bidra med lite material. Men bara därför.
Nja, jag trodde att många som gillar frihet skulle vara pålästa om Paul, eftersom han är libertarian, och dessutom sopat golvet med de tyngsta kandidaterna. Man får lite känslan av att Paul är på väg att väcka USA; att stöder för honom växer. Men jag måste erkänna att mina kunskaper om amerikansk politik är väldigt begränsad, och därför så undrar jag om någon som är mer insatt kunde ge sin syn på Pauls kandidatur.
Han sade rent ut att han kommer att avskaffa IRS, vilket är ett alldeles oerhört påstående. Han poängterar att staten ska ha en mycket begränsad roll, även vad gäller abort.
I en tittaromröstning i Fox News direkt efter republikanska partiets presidentvalsdebatt så blev han tvåa, knappt slagen av Romney. Paul ledde omröstningen fram tills dess att bara minuter återstod.