Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Åter igen så missas poängen: Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Bidragstagare som inte fötts i landet är bidragstagare vi hade kunnat slippa. Kriminella som inte fötts i landet är kriminella vi hade kunnat slippa. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet. Vi har tagit in för många invandrare i det här landet.
Missat poängen? Tror jag knappast, men du måste stiga ur ur sandlådan. Jag tycker att asylrätten ska bevaras och att "riktiga" flyktingar ska få asyl i Sverige. Det medför automatiskt att man får ökade bidragstagare, det gör man även om man har danskar, finnar och norrmän som flyttat till Sverige, och stämplar, får socialbidrag etc.
Så enkelt uttryckt så tycker jag att alla människor som har ett legitimt skäl att vistas i Sverige (ex asylsökade, människor med uppehållstillstånd, infödda arbetslösa, infödda sjukpensionärer etc) ska få tillgång till samma system.