2007-05-20, 01:26
Medlem
Citat:
Att skylla på systemet som felaktigt visar bara vilken uppfattning man har på samhället.

Du tycker att oproportionellt många invandrare inte har här att göra alltså?
Citera
2007-05-20, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ska vi behöva ta det här på Fem Myror-pedagogisk nivå för att du ska fatta?

Vad du hävdar är att man indirekt försvarar brottsliga handlingar om man inte fördömer det parti som dessa brottsbelastade tillhör.

Problemet är att V, S, Mp, Kd, M, Kd och C också har vissa brottsbelastade företrädare. I genomsnitt en högre andel än SD, dessutom. Med din logik borde jag alltså fördöma samtliga och avstå från att lägga min röst på något av dem, annars försvarar jag (tydligen) brottsliga handlingar. Jag vill ju inte vara som 99% av alla andra svenska väljare och lägga min röst på kriminellt pack som Göran Hägglund eller Maud Olofsson m.fl. ställer sig bakom, eller hur?

Konsekvensen av detta är att jag inte har någonting kvar att rösta på. Jag får helt enkelt blankrösta, soffligga eller rösta på mig själv eller kanske någon i min familj eftersom det är de enda jag med säkerhet vet på rak arm inte finns i brottsregistret (mitt grövsta brott är parkeringsböter en gång 1986 eller 87).

Det låter lite extremt, va? Så jag bestämmer mig för att trots allt rösta på något av partierna, trots att jag därigenom enligt dig "försvarar kriminella handlingar" när jag gör så. Då är frågan återigen, varför ska jag betrakta brottsbelastade SD-företrädare som en nackdel för SD, men se mellan fingrarna när det gäller t.ex. Socialdemokraterna?

Vad jag hävdar är att: Har man kriminella på valbar plats trots vandelsförsäkran så är det inte systemet som brister utan självkontrollen, håller du med?

Jag sa väl inte att du skulle avstå att rösta, bara att sluta hyckla, att hänga ut sossar/moderater är okej, men när det kommer till SD så är det systemet som felat och är orsaken till bidragen/sjukpensioneringen och alla brott. Detta faller på sin egen orimlighet.

Konsekvensen blir att vi som väljare måste ställa högre krav på våra politiker, detta gäller alla partier. Jag menade inte parkeringsböter mupp, menade grövre brott, underlåtelse att betala underhåll ~500kkr, grova misshandlar, våldtäkter mm. Inte parkeringsböter, vilket är ett brott som inte ens är i närheten av fängelse på straffskalan.

Säg inte att jag inte sagt att brottsbelastade socialdemokrater inte är en nackdel för S, men bara att du måste bedöma SD på samma sätt som du bedömer andra partier, och det är där felet ligger, här på FB gör man inte det. ;D

Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Jepp. Snubben är ett blockmongo av stora mått. Man kan leda kamelen till vattnet, men dricka måste han göra själv.

Saknar man förmågan att SE hyckleri så ska man väl inte säga något alls?
Citera
2007-05-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det räcker med att se till vilken sida du hänvisar till för att inte tar det på allvar...

Ptja, folk hänvisar till SD-kuriren som "opartisk" källa så det där var väl inte befogat ,D
Citera
2007-05-20, 10:09
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Ptja, folk hänvisar till SD-kuriren som "opartisk" källa så det där var väl inte befogat ,D
Ptja, om du avser en av mina länkar så ser du att jag också har länkat till Aktuellt i Politiken som är socialdemokratiska partiets egna nyhetstidning.

Det finns många källor till ärendet med den för pedofilbrott dömde miljöpartisten Michael Leventis. Fallet är ju inte okänt men jag länkade till Sd-kuriren som inte smyger med namn och partitillhörighet.
Citera
2007-05-20, 11:03
Medlem
nymans avatar
Så du fittfitta menar alltså att det som står i Aftonbladet är ljug och har aldrig inträffat? nu får du förklara dig vad som är fel i dom senaste artiklarna för annars så har DU noll förtroende från och med nu.
Du kan ju tex, svara på detta om att var femte SD-politiker har lämnat sitt mandat är ljug eller sanning
Som vanligt när det gäller SD folk så har dom ju absolut ingen trovärdighet då dom ständigt kallar ALLA nyheter som inte skrivs i den egna tidningen för lögn mm och det förstår ju vem som helst att så inte är fallet.
Citera
2007-05-20, 14:05
Medlem
Fittfittas avatar
Jag litar inte på vad som skrivs i aftonbladet oavsett om det handlar om SD eller inte. Det är en skitblaska som skriver vad som helst och vinklar det hur som helst bara för att tjäna pengar.
Citera
2007-05-20, 14:15
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag litar inte på vad som skrivs i aftonbladet oavsett om det handlar om SD eller inte. Det är en skitblaska som skriver vad som helst och vinklar det hur som helst bara för att tjäna pengar.
Gör inte all tabloidpress det?
Citera
2007-05-20, 18:43
Medlem
nymans avatar
Bra svar fittfitta för du visar med ditt svar att allt du har att komma med är dina egna fantasier så hädanefter så har du noll trovärdighet liksom SD har.
Citera
2007-05-20, 18:45
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Bra svar fittfitta för du visar med ditt svar att allt du har att komma med är dina egna fantasier så hädanefter så har du noll trovärdighet liksom SD har.

...liksom aftonhoran...
Citera
2007-05-20, 21:00
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman

oj.
Citera
2007-05-22, 14:46
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Det ar inte alltid argument behover bokstaveras for att ga in i huvudet pa folk. Ska dock leta exempel at dig.
Tycker att de har lankarna fran deras hemsida sager tillrackligt:

» Krafttag mot brottsligheten
» Trygg och meningsfull ålderdom
» Ansvarsfull invandringspolitik
» Slå vakt om familjen
» Trygghet genom tillväxt
» Värdig vård för alla
» Trygg och kunskapsinriktad skola
» Ett fullgott djurskydd
» Låt Sverige förbli Sverige!
Citera
2010-08-20, 11:15
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Tycker att de har lankarna fran deras hemsida sager tillrackligt:

» Krafttag mot brottsligheten
» Trygg och meningsfull ålderdom
» Ansvarsfull invandringspolitik
» Slå vakt om familjen
» Trygghet genom tillväxt
» Värdig vård för alla
» Trygg och kunskapsinriktad skola
» Ett fullgott djurskydd
» Låt Sverige förbli Sverige!

Visst, det låter vackert, men hur ska man låta Sverige vara Sverige när man vi fortfarande har en hel hög invällare kvar i landet? Dessutom, kommer assimilerade invandrare få stanna, oavsett var de kommer ifrån? Är det ett Sverige ifall det bor "svenska" negrer här exempelvis?

Det mest intressanta med SD är dess historia, från rebelliska unga som fått nog, till ett populistiskt, kappvändande dussinparti. Ett klockrent exempel på hur makt korrumperar.

Deras bild av Sverige samt deras politiska mål är på tok för skevt för att de ska ha någon större trovärdighet i mina ögon. Sen är deras ekonomiska politik en kopia av Moderaternas och familjepolitiken en kopia av Kristdemokraterna, två partier jag inte har mycket överens med.

Ett annat identitärt fel dessa gör är att sätta dit ett stort kristet kors när det är tal om svensk kultur. På så vis faller dessa stackare platt när en blatte påstår faktumet att Jesus inte var svenskt (Som i avsnittet av det fåniga programmet Debatt). De stod helt svarslösa när det var tal om jul och midsommar och blattebruden blåste upp sig och kände sig jätteduktig, i all sin naiva prakt. Frågan är hur både SD och etablissemanget skulle reagera ifall någon upplyste samtliga om var julen och våra svenska högtider egentligen kommer ifrån? Antar att det hade varit rasism och hets mot folkgrupp...

Sen är deras allt mildare ton i invandringsfrågan, småflörtande med riksdagspartierna, flörtande med kristna irakier och en rad andra ting som sänker deras trovärdighet och formar den slutgiltiga bilden av SD: ett parti som en gång i tiden menade allvar men nu har korrumperats av makt och hybris, ta en titt på Åkessons och Söders löner... Deras mål är uppenbarligen inte att rädda Sverige, utan att vinna mer makt. Dock är en sak säker, de är på tok bättre än de andra riksdagspartierna, hittills i alla fall.

Därför tänker jag ge Nationaldemokraterna en chans, de menar i alla fall vad de säger och är på tok för sårbara efter Tor Paulssons illdåd samt de oförtjänta domarna efter motdemonstrationen till pride där de blev överfallna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in