2008-12-30, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fel, det är DU som inte förstår var gränsen går. Eller så tolkar alla 70+ moderatorer reglerna fel och du är ensam om att tolka dem rätt...

Fel! det är du som inte kan uttrycka dej i ord därför tar du istället till med tillsägelser, tråslåsningar, och raderingar vid minsta lilla påtryckning.
70?! pröva 2. det är 2 som förföljer mej och det är du och SLOB!
Citera
2008-12-30, 11:22
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Vad är bra? Absolut ingenting!!
Vad kan bli bättre? Att alla moderatorer försvann för gott!
Hur kan det isf. bli bättre? Vi slipper deras censur och regelvidriga & felaktiga tillsägelser & varningar.
Och varför skulle det bli bättre? Censuren försvinner, deras attityd försvinner, deras regelvidriga åtgärder försvinner, mm mm mm.
Majoriteten av oss andra användare är aktiva här just för att vi tycker att moderatorerna gör ett bra jobb och att FB är ett bra forum.

Om du vill ha ett forum utan moderatorer föreslår jag att du startar ett eget.
Jag kan uppriktigt sagt inte förstå varför du ens loggar in här.
Citera
2008-12-30, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Majoriteten av oss andra användare är aktiva här just för att vi tycker att moderatorerna gör ett bra jobb och att FB är ett bra forum.

Om du vill ha ett forum utan moderatorer föreslår jag att du startar ett eget.
Jag kan uppriktigt sagt inte förstå varför du ens loggar in här.

Kan du backa upp det där påståendet med en undersökning eller för du allas talan?
Citera
2008-12-30, 11:32
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Kan du backa upp det där påståendet med en undersökning eller för du allas talan?
Jag skriver under på att de gör ett bra jobb.
OT: hur fan har du kunnat skriva så många inlägg sedan November, fast du varit avstängd?
Citat:
Totalt antal inlägg: 1 021 (18,59 inlägg per dag)
Är det om den där hundjäveln eller?
Citera
2008-12-30, 12:04
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Fel! det är du som inte kan uttrycka dej i ord därför tar du istället till med tillsägelser, tråslåsningar, och raderingar vid minsta lilla påtryckning.

Om du anser dig "förföljd" av mig och SLOB så bör du ta upp det med admin.

Förstår faktiskt inte vad du menar med att jag inte kan uttrycka mig i ord, de som läser i den här tråden (och andra) jag skriver i ser väl att jag är hyfsat verbal?

Hela ditt problem grundar sig på att du inte är förmögen att ta till dig FB:s regelverk, därför får du tillsägelser och varningar. Inte heller lär du dig av misstagen utan fortsätter att upprepa dem gång på gång...
Citera
2008-12-30, 12:24
Medlem
Hispers avatar
Citat:
För att svara på admins frågor:

Vad är bra? Absolut ingenting!!
Vad kan bli bättre? Att alla moderatorer försvann för gott!
Hur kan det isf. bli bättre? Vi slipper deras censur och regelvidriga & felaktiga tillsägelser & varningar.
Och varför skulle det bli bättre? Censuren försvinner, deras attityd försvinner, deras regelvidriga åtgärder försvinner, mm mm mm.

Dom gör ändå precis som dom vill idag och stänger trådar och deletar inlägg precis hur dom vill, och man är olika inför reglerna. Ta bort alla moderatorer så försvinner åxå alla problem!

Ditt gnäll börjar bli tröttsamt
Citera
2008-12-30, 12:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Problemet är att vi inte behandlas lika efter reglerna...

Visst gör vi det. Vad du inte ser är nyansskillnaderna. Du likställer personangrepp med personangrepp, men det är skillnad på att kalla någon korkad och att kalla dem för pedofiler och missfoster.

I alla trådar jag sett dig posta och på något mystiskt sätt fastna i sandlådan varenda gång så är det alltid så att de epitet du ger dina meningsmotståndare alltid är sju resor värre än vad du får själv. Då är det inte så märkligt att det är du som blir tillsagd, varnad och avstängd.

Du skulle bara veta hur många gånger som moderatorerna valt att låta dig slippa undan tillsägelser och varningar trots att du gått över gränsen för vad reglerna dikterar.
Citera
2008-12-30, 12:45
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Det som talar för att jag och många andra trivs med forumet och hur det styrs är att vi valt att återkomma, dag efter dag, år efter år.

Undantagen är enstaka nyregistrerade tomtar som trillar in, dunkar in 1000 skitposter på någon månad, startar skräptrådar som blir låsta, beter sig på ett sätt så att de på den korta tiden hinner dra på sig både varningar och tillsägelser och sedan har mage att komma och klaga!

Ett tips i all välmening är att du radikalt ändrar ditt beteende och försöker höja kvaliteten på din poster och trådstarter. Om du vill vara kvar alltså.
För en inte alltför vild gissning är att du vid det här laget ligger i farozonen att bli permanent bannlyst enligt KFK-regeln (du kan läsa om den på regelsidan under "KVALITET FRAMFÖR KVANTITET").
Citera
2008-12-30, 13:56
Medlem
chribsson2s avatar
xismxist slåss mot väderkvarnar och gör sig jävligt löjlig. De flesta tycker att moderatorerna gör ett bra jobb, det betyder inte att det inte finns utrymme för förbättringar, vilket denna tråd skulle handla om. Det är ju ingen som orkar bidra här snart eftersom det kommer ett onyanserat bulldog-hugg från xismxist vad man än skriver.
Citera
2008-12-30, 15:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du får nog lägga till mig också. Jag brukar roa mig med att kolla din profil för att se om du gjort några nya festliga inlägg.

Som så många andra skrivit. Det är faktiskt du som har problem med att förstå reglerna och nyansskillnaderna mellan att kalla någon pedofil eller att kalla någon ett lågutbildat pucko som verkar okapabel att lära sig och argumentera. Det hör kommer du nog inte ihåg. Men jag fick en tillsägelse när jag för något år sedan vräkte ur mig en förolämpning som gick ut på att du är/kommer att bli en myt bland de lärare som tvingats undervisa dig och de kommer att jubla den dagen de slipper ha dig i klassrummet. Vet du vad jag gjorde då? Jag minskade min ton lite granna och tar inte i lika mycket när jag känner att jag behöver skälla på någon. Skall vi nu jämföra hur många gånger du blivit avstängd jämfört med mig? Du leder kan jag avslöja.
Så, varför är det bara du som har problem med det här? Vi andra klarar oss rätt bra i vårt förhållande till modsen.

(Själv tycker jag du skall få finnas kvar på forumet men det är enbart för att jag är så fascinerad över att du verkar ha ett maniskt behov av att jämföra saker. Och jag tror nog att många moderatorer är lite smått fascinerade över din fullständigt unika debattstil och därför låter dig hållas.)
Citera
2008-12-30, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nå, man får hoppas att alla användare behandlas lika inför reglerna.

Det där är ganska intressant ändå. Jag hävdar att en del användare ser man mellan fingrarna än andra användare. Men det är vad jag hävdar och inget annat.

Skulle jag t ex anmäla en flitig och trogen medlem för ett brott så tror jag knappast att personen skulle bli avstängd för brottet. Att moderatorer på olika forum säger "Vi favoriserar ingen". Innerst inne så gör man faktiskt det, vare sig man vill eller inte. Ser man på WhoopWhoop som blev bannlyst, det kändes nog en del i hjärtat hos både moderatorer och användare när bannlysningen gick i kraft fast att ingen vill säga det öppet förutom några få som redan ha gjort det inklusive jag.
Senast redigerad av Diskmaskinen 2008-12-30 kl. 16:44.
Citera
2008-12-30, 16:44
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Det där är ganska intressant ändå. Jag hävdar att en del användare ser man mellan fingrarna än andra användare. Men det är vad jag hävdar och inget annat.
Det håller jag med om, vilket återspeglas i meningen som kommer efter din kapade citation.
Rent regelmässigt antar jag att alla är lika inför skranket, men att mods på ett personligt plan väljer att se mellan fingrarna. Vilket är precis hur hela världen fungerar, så det är nog något man får räkna med vart man än är.
Subjektivitet är ett faktum när människor är inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in