Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Nej men väl "humörsmoderering". I somliga trådar och avdelningar spelar dagsformen stor roll för hur pass engagerat och ickegodtyckligt vissa moderatorer modererar...

... har jag märkt.
Eftersom vi moderatorer inte är mer än människor, så blir det som det blir.
Vi gör inte detta som ett jobb, med fasta arbetstider där vi måste dyka upp nyktra och utvilade, utan vi modererar på vår fritid, när vi har tid.
Och man påverkas ju av hur ens humör är, vissa dagar orkar man inte mer än att bara radera skiten, medans man andra dagar känner sig lagom retlig och då tar ut det på något som annars bara hade blivit raderat.
Värt att peka ut är dock att tillsägelser endast är tillsägelser, de är inte något straff eller någon åtgärd i sig, straff och åtgärder utdelas endast av admins efter omröstningar i outlaws. Varningar för tillsägelser röstas det alltså om, och då granskas också tillsägelserna (långt ifrån alla omröstningar om varning för ohörsamhet går igenom), så att bara för att en moderator har en dålig dag så kommer du inte att bli bannlyst för det.
Däremot kan saker och ting bli raderade med lite olika nivå baserat på moderatorns dagsform. Men å andra sidan så varierar det minst lika mycket i nivå mellan olika moderatorer, vad de ser som OT och inte.
Vi gör så gott vi kan, men i slutändan är vi allihop bara människor.
Citat:
Ursprungligen postat av sajberdekkarn
På Flashback råder samma missbruk av moderatorerna som på andra platser. Bli kompis med en mod och du kan göra vad du vill.
Uppenbart störda individer som pedofilerna Girlsinmydreams, flippflopp och karlwikman tillåts provocera och kränka andra användare utan åtgärd medans de som blir offer för deras påhopp stängs av direkt.
Nej, du kan inte göra vad du vill bara för att du är kompis med en mod. Överklaga till admin eller påpeka det för en annan mod. Åtgärder som varningar och bannlysningar görs endast av admins och tas efter omröstningar där alla moderatorer är delaktiga.
Vanliga moderatorer KAN inte stänga av användare överhuvudtaget.
Du kan alltid ta kontakt med admin eller en annan mod, det finns ett "papperspår" som vi kan följa och se vad som har gjorts och har en moderator agerat felaktigt så kommer det att tas itu med.
Hela vägen upp till admin. Däremot är ju admin allsmäktig, så det är ju där det hela till slut stannar, och som jag påpekat ovan så tror jag att mycket av Flashback (och andra forum för den delen) handlar just om var den absoluta makten finns i slutändan, och om personen som sitter på den.
Citat:
Ursprungligen postat av sajberdekkarn
Flashback vill tydligen vara kända över att ha ett forum där barnporr delas, där man skriver barnsexnoveller och där aktiva pedofiler får prata av sig.
Så länge pedofilerna tillåts provocera så kommer troll och hela skogsfamiljen komma tillbaka och visa sig, pedofili är en störning som ej borde matas såsom de matas i flashback, det har absolut inget med yttrandefrihet att göra! Det enda det handlar om är att moderatorerna själva vill delta i övergreppen av barnen, det går inte att tolka nåt annat i och med att de stöder Girlsinmydreams aktiva övergrepp på små flickor.
Flashback är den ny 4chan med samma klientel.
Nej, Flashback vill vara kända för att vara forumet där alla diskussioner ska tillåtas.
Barnporr är inte tillåtet, inte heller delning av barnporr.
Barnsexnoveller är däremot tillåtna enligt de nya reglerna (tror jag iaf, har inte så god koll, rör mig inte i de forumen) eftersom det faktiskt inte är några barn inblandade då det endast handlar om fiktion när man skriver.
Och ja, aktiva pedofiler får prata av sig, anonymiteten sätts högt och alla diskussioner ska vara tillåtna (vissa undantag finns dessvärre, men det finns skäl till dem, och slutmålet ska väl vara att även de ska försvinna på sikt, därav att förbudet mot barnsexnoveller och även djurporr har försvunnit).