Citat:
Ursprungligen postat av welt
till er som gillar de djupare grejerna (deep medi, hotflush, DMZ etc.): vad tycker ni om hela house:ifieringen av dubstep som pågår? Halfstep i 140 bpm verkar ha fått stryka på foten för UK Funky-aktiga 4/4 i 130 bpm. Personligen tycker jag att det är rätt skönt och hypnotiskt att stå och gunga till på dansgolvet, men ibland saknar jag den underliggande energin från den förstnämnda.
Är detta en trendig nisch eller framtiden?
ramadanman - work them
pinch - croydon house
scuba - lights out
Tror att det är bara att dubstep producenter leker lite med house beats osv för att de inte bara vill hålla på med dubstep. Vidga vyerna så att säga. Jag är extremt glad för ramadanman och andra som honom så som
Pariah (hela R&S Records faktiskt, tips tips!). Kolla hans senaste liveset på readplatform.com/boilerroom. Är inte helt hundra på adressen annars bara gå in på readplatform.com och sök vidare där.
Blawan är också nice. Han är med i samma set som Pariah där på den hemsidan.
Hyetal är ganska känd i London och har jobbat med ramadanman och appleblim osv. Kolla hans samarbete med Julio Bashmore, Velour. Musik med bpm mellan 130 till 138. Gillar att musiken är så svår att kategorisera och inte lyder de vanliga normerna med kick på första och snare på tredje.