2011-03-22, 08:58
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Här, däremot, finns inget tråkigt. Gillar låtar som blandar genrer. Trummorna är riktigt grymma!
Tack för Scuba, inte lyssnat mycket på honom

WTF, har DU missat Scuba?
Du som gillar Mount Kimbie så mycket borde väl ha hört hans remix på Vertical, dock under aliaset SCB. Dock inte dubstep, han kör mer techno under SCB.

Hade förmånen att träffa Scuba på Berghain under Sub:stance 2-årskalas förra sommaren (blev för övrigt ditbjuden och uppsatt på gästlistan av Mala, hehe). En väldigt trevlig lirare. En kvart efter vi snackat en stund körde han ett riktigt fett set med gammal jungle och så gjorde han en så sjukt fet mix med Ramadanmans Work Them och Addison Grooves Footcrab. Galen natt/morgon.
Citera
2011-03-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
WTF, har DU missat Scuba?
Du som gillar Mount Kimbie så mycket borde väl ha hört hans remix på Vertical, dock under aliaset SCB. Dock inte dubstep, han kör mer techno under SCB.

Hade förmånen att träffa Scuba på Berghain under Sub:stance 2-årskalas förra sommaren (blev för övrigt ditbjuden och uppsatt på gästlistan av Mala, hehe). En väldigt trevlig lirare. En kvart efter vi snackat en stund körde han ett riktigt fett set med gammal jungle och så gjorde han en så sjukt fet mix med Ramadanmans Work Them och Addison Grooves Footcrab. Galen natt/morgon.

Oj oj oj, lite avundsjuk! Producerar du eller driver skivbolag? Många artister jag inte har lyssnat så mycket på faktiskt. Inte ägnat tid åt Kode9, Martyn eller Coki heller men det kommer en tid för dem också!
Nu har jag dock fått lite jukefeber från just låtar som Footcrab/Dumbshit och Work Them så nu lyssnar jag på sådana dubstep/juke hybrider mycket. Undrar just om juke kommer bli den nya stora underground scenen. Jag vet att juke har funnits i 5-10 år i Chicago men för oss i Sverige är det ju helt okänt territorium.
Citera
2011-03-22, 12:26
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Här, däremot, finns inget tråkigt. Gillar låtar som blandar genrer. Trummorna är riktigt grymma!
Tack för Scuba, inte lyssnat mycket på honom

Lugnt! Blev faktiskt också förvånad att du inte har hört honom tidigare. Ska kolla upp det där skivbolaget Hot Flush närmare, verkar finnas en hel del gott där.
Citera
2011-03-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Lugnt! Blev faktiskt också förvånad att du inte har hört honom tidigare. Ska kolla upp det där skivbolaget Hot Flush närmare, verkar finnas en hel del gott där.

Hehe man kan inte vara ofelbar, är ju bara människa trots allt :P. Hot Flush är ju en av de stora dubstepbolagen. De började ju ge ut i början av 2000-talet. Älskar Toasty - The Knowledge EP på Hot Flush från 2004.
Citera
2011-03-22, 17:24
Medlem
Hkarns avatar
Calibre - Step Toe
http://www.youtube.com/watch?v=g7H_Znqp7Zw
Citera
2011-03-22, 19:06
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Oj oj oj, lite avundsjuk! Producerar du eller driver skivbolag? Många artister jag inte har lyssnat så mycket på faktiskt. Inte ägnat tid åt Kode9, Martyn eller Coki heller men det kommer en tid för dem också!
Nu har jag dock fått lite jukefeber från just låtar som Footcrab/Dumbshit och Work Them så nu lyssnar jag på sådana dubstep/juke hybrider mycket. Undrar just om juke kommer bli den nya stora underground scenen. Jag vet att juke har funnits i 5-10 år i Chicago men för oss i Sverige är det ju helt okänt territorium.

Nä då, stötte på Mala under en festival i Göteborg och på den vägen var det.

Fick hem nya Addison Groove 12"an igår och han verkar ha övergett juken lite. Fortfarande riktigt nice dock.

För övrigt kan nämnas att jag är lite besviken på Ramadanmans Fabriclive-mix.

http://halcyonline.com/2010/qa-scuba-exclusive-free-download-scuba-live-at-panorama-bar-berlin/

Där har ni en länk till Scubas (SCB) set från Panorama Bar den kvällen. Riktigt synd att det inte var hans set på Berghain som spelades in istället. Det var snäppet vassare.
Senast redigerad av ufomammut 2011-03-22 kl. 19:18.
Citera
2011-03-22, 19:26
Medlem
Kul att folk börjat prata om Scuba och dylik musik som t.e.x. juke. Trodde inte det fanns många svenskar som lyssnade på sånt. Hotflush recordings har ju så många bra släpp att det blir svårt att hålla koll på, vilka är era favoriter?
Citera
2011-03-22, 20:50
Medlem
Joshua-Matthews avatar
Någon som kan tipsa om låtar liknande denna?

Afro Blue
http://open.spotify.com/track/6pID83KHlWlAXuBoVeAMly
Citera
2011-03-22, 22:18
Medlem
missWs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=c1hLduV1p88&feature=player_embedded#at=34

"Are you not disgusted by what you did?"
Citera
2011-03-22, 22:43
Bannlyst
Im in love

http://www.youtube.com/watch?v=dm1OZGASefA&feature=channel_video_title
Citera
2011-03-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
Kul att folk börjat prata om Scuba och dylik musik som t.e.x. juke. Trodde inte det fanns många svenskar som lyssnade på sånt. Hotflush recordings har ju så många bra släpp att det blir svårt att hålla koll på, vilka är era favoriter?

Har ju Toasty - The Knowledge som lite favorit hos Hotflush. Annars gillar jag Sepalcure - Love Pressure och Fleur. Hotflush har så många bra släpp att det vore dumt att rada upp dem här, men dessa tycker jag mycket om i varje fall.

Finns alltid folk som lyssnar på rolig musik, de är bara svåra att hitta. Men tänk bara för ett år sedan så var det nästan ingen som ens visste om att dubstep fanns i Sverige. Nu vet i varje fall folk om att det finns men många, speciellt tjejer, tycker det låter som robotoljud. Folk blir utsatta för youtube dubstepen och antingen gillar de det eller så tackar de nej direkt. Sen när man visar vad jag anser är bra dubstep så väntar folk bara på det "massiva" droppet och den knäppa mellanregisterbasen.

Juke för mig är som en fräsch fläkt i basmusiken. De smattrande 808 trummorna trollbinder en verkligen! Dubstep måste ju föras fram och vidareutvecklas annars så blir scenen stel och man tröttnar på det. Tror att juke/house influenser kan bidra med mycket bra saker till dubstep.
Citera
2011-03-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Nä då, stötte på Mala under en festival i Göteborg och på den vägen var det.

Fick hem nya Addison Groove 12"an igår och han verkar ha övergett juken lite. Fortfarande riktigt nice dock.

För övrigt kan nämnas att jag är lite besviken på Ramadanmans Fabriclive-mix.

http://halcyonline.com/2010/qa-scuba-exclusive-free-download-scuba-live-at-panorama-bar-berlin/

Där har ni en länk till Scubas (SCB) set från Panorama Bar den kvällen. Riktigt synd att det inte var hans set på Berghain som spelades in istället. Det var snäppet vassare.

Tog precis hem en vinyl rip av work it/sexual och visst har han övergett det lite men man kan fortfarande höra tydliga influenser. Gillade nästan b-sidan mer än a-sidan, kanske är en platta som man måste lyssna på flera gånger innan man verkligen kan uppskatta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in