2026-09-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredoAlfredo
Portugisisk polis är ju ett skämt, flickan har rövats bort av tysken.

Tror du att någon glömt låsa dörren?
Citera
2026-09-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det mesta tyder på att MM dog i lägenheten.

GM var väl inte direkt kvinnan som vistades i sunkiga semesterorter i Portugal off season? Hon hade väl lite bättre resmål att spendera sin tid på?

Vad exakt tyder på det?
Citera
2026-09-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Jag tror att det var en olyckshändelse. De lämnade barnen ensamma och det var misstankar om att de givit barnen sömnmedel. Madeleine gick upp från sin säng. Letade efter föräldrarna. Tog sig upp i soffan och upp på soffryggen för att se ut genom fönstret. Trillade ner bakom soffan, slog i huvudet och dog.

Eller så gick Maddie ut för att leta efter föräldrarna men stötte istället på rovdjuret/mördaren/barnarövaren CB..
Citera
2026-09-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag är övertygad att det är peddot som ligger bakom.

Kommer bevisen de har mot honom bli offentliga om de inte hittar tillräckligt för åtal mot honom innan han släpps tro?
Om inte annat så för Maddies föräldrars skull då många spekulerar fortf om deras inblandning?

Om åklagarna säger sig ha så starka bevis mot honom, varför inte chansa med ett åtal på de bevis de har? Borde väl vara bättre än att han släpps och "försvinner"?

2020: https://www.thesun.co.uk/news/11975041/madeleine-mccann-evidence-dead-christian-b-buried-videos/

Allt sjukt material de hittade nedgrävt, borde inte de offren kunna leda till något åtal i alla fall?

2025: https://www.thesun.co.uk/news/34824801/christian-b-images-kids-swimsuits-guns-evidence/

Han är helt klart en seriemördare med inriktning på små barn, och frågan är hur många fler barn kommer få lida om han får gå fri.

Edit: såg The suns dokumentär nu:
https://www.youtube.com/watch?v=PKlTecHDlrs

Visas lite foton på saker de hittat, tex baddräkter för barn, USB minnena och de berättade lite ur 2 st historier som peddot skrivit.

Fick även svar på en av min undran, att han faktiskt nu 2024 åtalades för en våldtäkt mot en kvinna (som intervjuas i dokumentären) samt några av barnen men han friades i brist på tillräckliga bevis.

Fick även svar på min undran om varför de inte åtalar honom med de bevis de har, men att de vill ha fler bevis då tyska lagar bara ger dem en chans.

Tänk att få honom som granne när han garanterat flyr Tyskland nu i September..

CB är med alla största sannolikhet skyldig till bortfötandet, våldtänkten och mordet på arma Madeleine. Vidrig typ.

LIVSFARLIG hur många fler barn och vuxna kommer han hinna mörda och våldföra sig på innan hans liv är slut?

Han sitter alltså inte i fängelse nu. Var befinner han sig? Åk inte dit med era barn!!!!!!
Citera
2026-09-23, 20:20
Medlem
[quote=evaveva|85027795]
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

För mig känns det som att Maddie hade någon slags diagnos som föräldrarna tyckte var olidligt att ha att göra med .
Att de sen skaffade tvillingar gjorde ju inte saken bättre för då försvann ju nästan all möjlighet för henne att komma ifatt ; mogna till ...

Att de sen la ansvaret på att hon skulle finnas där för sina småsyskon ett känsligt barn som henne ( hon grät ju hejdlöst natten innan hon försvann ; när hon vaknade på natten och föräldrarna inte var där . )

Hur kunde de låta en liten tjej på så få år ,behöva typ ta ansvaret där i huset för två småsyskon . Känslan utav ensamhet i det läget är ju inget som ett så litet barn skall behöva vara med om /genomlida.
Först separationsångest (var är mina föräldrar ?) Sen rädslan (hjälp jag är övergiven med mina syskon !) Oron över att de sov djupt ( hon förstod inte varför de inte vaknade ,så det blev ännu större kaos inombords ,typ PTS/ posttraumatisk stress .

Ger inte mycket för föräldrarna ,de är värda ingenting .
Varför kände de inte att de gjort fel kvällen innan och brydde sig kvällen efter om barnen ?
Nää de bara fortsatte att söva ner dem ...

Varför kunde inte varje förälder sitta barnvakt en natt ,istället för att rusa emellan uterestaurangen och boendet som skytteltrafik ?

Antar att de pumpade i henne mera sömnmedel kvällen efter, just för att slippa att hon vaknade och grät ....
Kan mycket väl tänkas att hon fick för mycket sömnmedel och somnade in för evigt .

Bättre de hade åkt utan barnen på sin " sitta-och-parta-varje -kväll-semester" .
Fanns det ingen farmor / mormor som kunde ha haft dem hemma i England medans de åt/drack och hade kul nattetid ?
Bara en fundering ?

" Spekulationer"

Har svårt och tro att de skulle gett henne sömnmedel? Vidrigt isåfall.....

Ja visst är det sorgligt. Som du skriver skulle de turats om att vara på hotellrummet 100%........

Jag är övertygad om att Madeleine var livrädd, saknade sina föräldrar, gick ut för att leta upp de, kanske gick hon ner till stranden och möttes där av det vidriga fanskapet CB...........
Citera
2026-09-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Planerar man att ta ett barn ser man nog till att inte lämna fingeravtryck. Det finns vittne som sett en man med ett barn i famnen. Ingen har gett sej tillkänna som den mannen.
Föräldrarnas kamp att inte släppa fallet. Om dom var skyldiga hade dom antagligen låtit det glömmas bort.

Det är rätt.

Sätt nu press på CB att erkänna.. Varför tror ni han erkänner att han varit nära Medeldine ifall han inte har något mer att berätta.....

Arrrrg vidriga barnamördare💔😢
Citera
2026-09-23, 20:40
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
CB är med alla största sannolikhet skyldig till bortfötandet, våldtänkten och mordet på arma Madeleine. Vidrig typ.

LIVSFARLIG hur många fler barn och vuxna kommer han hinna mörda och våldföra sig på innan hans liv är slut?

Han sitter alltså inte i fängelse nu. Var befinner han sig? Åk inte dit med era barn!!!!!!

Citat:
Det är rätt.

Sätt nu press på CB att erkänna.. Varför tror ni han erkänner att han varit nära Medeldine ifall han inte har något mer att berätta.....

Arrrrg vidriga barnamördare💔😢
Han ska ju faktiskt "erkänna" nu, i en bok..

Fast han ska erkänna sin "oskuld".

Han hoppas på att tjäna sjusiffrigt på den.

Han är så sjukt vidrig.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/misstankt-maddiemordare-avslojar-allt-stora-ilskan/
"Han har berättat för bekanta att han hoppas kunna tjäna ”en sjusiffrig summa” på boken."

"– Brückner är desperat att berätta sin version av historien. Han tror att det kommer att hjälpa honom att skriva om sin oskuld. Han vill att boken ska publiceras på både tyska och engelska. I slutändan ser han det också som ett sätt att hjälpa honom ekonomiskt eftersom han inte har kunnat hitta något arbete sedan han kom ut ur fängelset och lever på bidrag, säger en källa."

Han har även erkänt nu att han befunnit sig i närheten.
Och att polisen INTE!!! genomsökte hans skåpbil när de stoppade honom 3 ggr i sökandet efter Maddie.

Han säger att han hade bilen full med droger, my ass han hade.
Maddie hade kunnat hittats där och då, I LIV.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/huvudmisstankte-jag-var-140-meter-bort-nar-maddie-forsvann/
"I en intervju med The Mail on Sunday på söndagen hävdar Brückner att han befann sig på stranden, bara omkring 140 meter från semesteranläggningen där familjen McCann bodde.

– Jag var på stranden, inte långt från Maddies hotell, och sålde droger. Jag hade varit i Spanien och smugglat in gräset till Portugal, säger han till tidningen.

Brückner påstår att han stoppades av portugisisk polis vid tre tillfällen när sökandet efter Madeleine hade inletts, men att hans skåpbil aldrig genomsöktes.

– Lyckligtvis hittade de inte drogerna. Min skåpbil var full av dem."

Att han nu erkänner att han var i närheten och nämnder det där med skåpbilen visar på vilken sjuk jävel han är, han vill uppenbarligen skryta (indirekt) att han hade Maddie i bilen.
Citera
2026-09-23, 21:07
Medlem
Citat:
Han ska ju faktiskt "erkänna" nu, i en bok..

Fast han ska erkänna sin "oskuld".

Han hoppas på att tjäna sjusiffrigt på den.

Han är så sjukt vidrig.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/misstankt-maddiemordare-avslojar-allt-stora-ilskan/
"Han har berättat för bekanta att han hoppas kunna tjäna ”en sjusiffrig summa” på boken."

"– Brückner är desperat att berätta sin version av historien. Han tror att det kommer att hjälpa honom att skriva om sin oskuld. Han vill att boken ska publiceras på både tyska och engelska. I slutändan ser han det också som ett sätt att hjälpa honom ekonomiskt eftersom han inte har kunnat hitta något arbete sedan han kom ut ur fängelset och lever på bidrag, säger en källa."

Han har även erkänt nu att han befunnit sig i närheten.
Och att polisen INTE!!! genomsökte hans skåpbil när de stoppade honom 3 ggr i sökandet efter Maddie.

Han säger att han hade bilen full med droger, my ass han hade.
Maddie hade kunnat hittats där och då, I LIV.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/huvudmisstankte-jag-var-140-meter-bort-nar-maddie-forsvann/
"I en intervju med The Mail on Sunday på söndagen hävdar Brückner att han befann sig på stranden, bara omkring 140 meter från semesteranläggningen där familjen McCann bodde.

– Jag var på stranden, inte långt från Maddies hotell, och sålde droger. Jag hade varit i Spanien och smugglat in gräset till Portugal, säger han till tidningen.

Brückner påstår att han stoppades av portugisisk polis vid tre tillfällen när sökandet efter Madeleine hade inletts, men att hans skåpbil aldrig genomsöktes.

– Lyckligtvis hittade de inte drogerna. Min skåpbil var full av dem."

Att han nu erkänner att han var i närheten och nämnder det där med skåpbilen visar på vilken sjuk jävel han är, han vill uppenbarligen skryta (indirekt) att han hade Maddie i bilen.

Precis du har helt rätt, han skryter över att han tagit henne det vidriga monstret fan!!!

Hur kommer det sig att polisen inte ens genomsökte bilen?
Citera
2026-09-23, 21:24
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Precis du har helt rätt, han skryter över att han tagit henne det vidriga monstret fan!!!

Hur kommer det sig att polisen inte ens genomsökte bilen?
Ja du, bra fråga.

Stämmer hans påståenden så är det skandal.

Han verkar ju vilja "tala ut" en hel del, jag tror och hoppas att i alla fall tyska poliserna kollar upp alla hans kommande uttalanden, kommer nog gå att finna fler "gömda ledtrådar", kanske någon kommer leda till att han försäger sig tillräckligt mycket för att ett åtal ska kunna inledas.
Citera
2026-09-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ja du, bra fråga.

Stämmer hans påståenden så är det skandal.

Han verkar ju vilja "tala ut" en hel del, jag tror och hoppas att i alla fall tyska poliserna kollar upp alla hans kommande uttalanden, kommer nog gå att finna fler "gömda ledtrådar", kanske någon kommer leda till att han försäger sig tillräckligt mycket för att ett åtal ska kunna inledas.

Ja nu måste någon samtala med honom så att han erkänner.

Ett erkännande räcker väl inte till att ha blir dömnd?

Är helt övertygad om att Maddie gick ut för att leta efter Mom & Dad.... Men stötte på monstret istället 💔💔💔💔💔💔💔💔
Citera
2026-09-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad är det för en jävla dåre som sett till att han släpps?!? Helt sjukt.

Sinnessjukt. Så nu kan man inte resa med barn till Tyskland... Tragiskt....

Hur många fler kommer han ha ihjäl och våldföra sig på?

Avrätta monstret!
Citera
2026-09-23, 22:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja nu måste någon samtala med honom så att han erkänner.

Ett erkännande räcker väl inte till att ha blir dömnd?

Är helt övertygad om att Maddie gick ut för att leta efter Mom & Dad.... Men stötte på monstret istället 💔💔💔💔💔💔💔💔
Tänk att Madde fick leta efter sina föräldrar utanför lägenheten.

Föräldrarna verkar inte deltagit i letandet efter Madde enligt många vittnen.

Helt klart föräldrarnas fel att Madde är död nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in