2023-07-07, 23:20
Medlem
[quote=why123|84896130]Jag tittade på Netflix program om Maddie och det var en sak som förbryllade mig. Journalisterna
frågade om föräldrarna kände Robert Murat och Garry sa bara " det vill jag inte svara på".

Varför kunde han inte svara på en så enkel fråga?[/QUOTE]

Ja du, det är alla dessa enkla frågor som föräldrarna vägrar svara på som gör allt väldigt misstänkt på något sätt.
Citera
2023-07-10, 16:00
Medlem
[quote=Zebrima|85003253]
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag tittade på Netflix program om Maddie och det var en sak som förbryllade mig. Journalisterna
frågade om föräldrarna kände Robert Murat och Garry sa bara " det vill jag inte svara på".

Varför kunde han inte svara på en så enkel fråga?[/QUOTE]

Ja du, det är alla dessa enkla frågor som föräldrarna vägrar svara på som gör allt väldigt misstänkt på något sätt.

För mig känns det som att Maddie hade någon slags diagnos som föräldrarna tyckte var olidligt att ha att göra med .
Att de sen skaffade tvillingar gjorde ju inte saken bättre för då försvann ju nästan all möjlighet för henne att komma ifatt ; mogna till ...

Att de sen la ansvaret på att hon skulle finnas där för sina småsyskon ett känsligt barn som henne ( hon grät ju hejdlöst natten innan hon försvann ; när hon vaknade på natten och föräldrarna inte var där . )

Hur kunde de låta en liten tjej på så få år ,behöva typ ta ansvaret där i huset för två småsyskon . Känslan utav ensamhet i det läget är ju inget som ett så litet barn skall behöva vara med om /genomlida.
Först separationsångest (var är mina föräldrar ?) Sen rädslan (hjälp jag är övergiven med mina syskon !) Oron över att de sov djupt ( hon förstod inte varför de inte vaknade ,så det blev ännu större kaos inombords ,typ PTS/ posttraumatisk stress .

Ger inte mycket för föräldrarna ,de är värda ingenting .
Varför kände de inte att de gjort fel kvällen innan och brydde sig kvällen efter om barnen ?
Nää de bara fortsatte att söva ner dem ...

Varför kunde inte varje förälder sitta barnvakt en natt ,istället för att rusa emellan uterestaurangen och boendet som skytteltrafik ?

Antar att de pumpade i henne mera sömnmedel kvällen efter, just för att slippa att hon vaknade och grät ....
Kan mycket väl tänkas att hon fick för mycket sömnmedel och somnade in för evigt .

Bättre de hade åkt utan barnen på sin " sitta-och-parta-varje -kväll-semester" .
Fanns det ingen farmor / mormor som kunde ha haft dem hemma i England medans de åt/drack och hade kul nattetid ?
Bara en fundering ?

" Spekulationer"
Senast redigerad av evaveva 2023-07-10 kl. 16:17.
Citera
2023-07-10, 16:11
Medlem
[quote=evaveva|85027795]
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

För mig känns det som att Maddie hade någon slags diagnos som föräldrarna tyckte var olidligt att ha att göra med .
Att de sen skaffade tvillingar gjorde ju inte saken bättre för då försvann ju nästan all möjlighet för henne att komma ifatt ; mogna till ...
Att de sen la på ett känsligt barn som henne ( hon grät ju hejdlöst natten innan hon försvann ; när hon vaknade på natten och föräldrarna inte var där . )
Hur kunde de låta en liten tjej på så få år ,behöva typ ta ansvaret där i huset för två småsyskon . Känslan utav ensamhet i det läget är ju inget som ett så litet barn skall behöva vara med om .
Ger inte mycket för föräldrarna ,de är värda ingenting .

Antar att de pumpade i henne mera sömnmedel kvällen efter, just för att slippa att hon vaknade och grät ....
Kan mycket väl tänkas att hon fick för mycket och somnade in för evigt .

Det är just det där med att lämna sina barn så. Helt utan tillsyn och så små barn också! Helt sjukt. Jag kan inte fatta hur de tänkte. Varför bytte de inte av varandra istället? Alltså att en var hos barnen och den andre med vännerna och så kunde de bytt varje timme. Jag har själv små barn och vågar inte lämna dem utom synhåll en sekund ens.

Jag hade inte hört det om att hon vaknat upp natten innan och blivit förtvivlad. Vad står detta? Stackars, stackars barn.

Var det aldrig tal om föräldrarnas lämplighet som vårdnadshavare till de andra barnen efter detta? Deras omdömde måste ju vara åt helvete. Även om de inte är inblandade i Madeleines försvinnande så är ju deras sätt att ta hand om barn mycket märkligt.
Citera
2023-07-10, 16:19
Medlem
[quote=Grantoppen2|85027886]
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Det är just det där med att lämna sina barn så. Helt utan tillsyn och så små barn också! Helt sjukt. Jag kan inte fatta hur de tänkte. Varför bytte de inte av varandra istället? Alltså att en var hos barnen och den andre med vännerna och så kunde de bytt varje timme. Jag har själv små barn och vågar inte lämna dem utom synhåll en sekund ens.

Jag hade inte hört det om att hon vaknat upp natten innan och blivit förtvivlad. Vad står detta? Stackars, stackars barn.

Var det aldrig tal om föräldrarnas lämplighet som vårdnadshavare till de andra barnen efter detta? Deras omdömde måste ju vara åt helvete. Även om de inte är inblandade i Madeleines försvinnande så är ju deras sätt att ta hand om barn mycket märkligt.

Filmen om Maddies försvinnande finns på Netflix .
Citera
2023-07-10, 16:22
Medlem
[quote=Grantoppen2|85027886]
Citat:

Hej Grantoppen2.
Ja jag gjorde likadant med mina barn ,kunde inte vara någonstans utan att vara säker på att de fick tillsyn utav någon vuxen när och kär till mig . Och det var inte ofta för när man var iväg så längtade man bara hem till barnen ,minns jag ...

Verkar nästan som att föräldrarna var trötta på att vara föräldrar när de sysslar med att ge sina barn sömnmedel .
Även ifall frun är doktor så är det inget som man skall hålla på med . Tycker de har brustit i sin föräldraroll när de gjorde som de gjorde .
Att söva ner människor för att få paus är helt galet .
Barnvakt är okej men det här med nedsövning är inte ok.
Senast redigerad av evaveva 2023-07-10 kl. 16:33.
Citera
2023-07-10, 18:04
Medlem
OM hon skulle hittas skulle föräldrarna vilja ha tillbaka henne? Hon kan ju blivit någon de inte tål/står ut med...

Hur gick det för den "unga kvinnan"(tidigare i år?) som påstod sig vara Madeleine? Fick hon genomgå något dna-test eller var föräldrarna inte intresserade av någon som "inte verkade helt psykiskt frisk"?
Citera
2023-07-10, 22:16
Medlem
[quote=evaveva|85027993]
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Hej Grantoppen2.
Ja jag gjorde likadant med mina barn ,kunde inte vara någonstans utan att vara säker på att de fick tillsyn utav någon vuxen när och kär till mig . Och det var inte ofta för när man var iväg så längtade man bara hem till barnen ,minns jag ...

Verkar nästan som att föräldrarna var trötta på att vara föräldrar när de sysslar med att ge sina barn sömnmedel .
Även ifall frun är doktor så är det inget som man skall hålla på med . Tycker de har brustit i sin föräldraroll när de gjorde som de gjorde .
Att söva ner människor för att få paus är helt galet .
Barnvakt är okej men det här med nedsövning är inte ok.

Men man vet väl inte om de gett henne sömnmedel? Det är väl bara en teori. Inget föräldrarna sagt att de gjort i varje fall.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-07-10 kl. 22:19.
Citera
2023-07-10, 22:34
Medlem
[quote=Grantoppen2|85032075]
Citat:

Men man vet väl inte om de gett henne sömnmedel? Det är väl bara en teori. Inget föräldrarna sagt att de gjort i varje fall.

Åh ,då har jag fått det om bakfoten helt.
Trodde det hade bevisats att barnen fått sömnmedel och att föräldrarna erkänt att de gjorde det för att hålla barnen lugna när de åt kvällsmiddag ?
Citera
2023-07-12, 00:03
Bannlyst
Jag vet inget om detta fall.

Men det sker dagligen att barn kidnappas, hamnar på pedofil nästen.
Hemska saker.

Även unga kvinnor 14-20år

De drogas och säljs på hemliga bordeller tyvärr.
Riktigt sjuka grejjer.

De brukar hamna i andra länder.

Såg en real story där en liga kidnappade 30tal kvinnor 16-20års åldern, de drogades hårt och kördes med lastbil till annat land, där de blev sexfångar åt torskar. De görs drogberoende med heroin och liknande.
Sen får dom tyvärr leva ovärdigt liv

Sker mycket sådant, specielt mot personer som är på resande fot. Hemskt tyvärr.
Citera
2023-07-14, 08:20
Medlem
MrsEjPKs avatar
Vad förvånad jag blir dessa nya så kallade fynd ger noll och intet.
Föräldrarna dödade henne genom genom en olyckshändelse.

Och förutom det,inte EN enda gång har dom sagt att vi ångrar att vi lämnade våra små barn ensamma i en lägenhet medans vi åt middag i några timmar. (så de kunde pimpla vin och käka middag ostörda)
Sedan hur ofta dom och vänner titta till ungarna litar jag inte på för dom ändrade ju tiderna iaf två gånger.

Oavsett om man tror föräldrarna genom olyckshändelse mörda henne el ej så är brottet oavsett att dom lämnade så små barn ensamma i en lägenhet i utlandet.Det ÄR grundproblemet.

Sedan Garrys försvar att äta på tapas restaurangen och att dom kunde se lägenheten inte var något annorlunda än att äta hemma i sin trädgård.....jo tjena !
Så bra såg man inte lägenheten(speciellt i mörkret)det ser man i netflix dokumentären.Plus det fanns en annan ingång till lägenheten än den rakt framför framsidan och den såg dom inte alls.
Senast redigerad av MrsEjPK 2023-07-14 kl. 09:09.
Citera
2023-07-14, 08:25
Medlem
MrsEjPKs avatar
[quote=evaveva|85032303]
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Åh ,då har jag fått det om bakfoten helt.
Trodde det hade bevisats att barnen fått sömnmedel och att föräldrarna erkänt att de gjorde det för att hålla barnen lugna när de åt kvällsmiddag ?

Dom erkände att dom gett Madeleine Calpol tror
jag det hette,typ alvedon,som oxå enligt netflix dokumentären gör att dom sommnar lättare.

Personligen tror jag att något kan ha gått snett med det för i netflix dokumentären sa polisen att dom var förvånade att tvillingarna kunde sova så hårt med allt liv och uppståndelse i sovrummet och folk och poliser som gick ut och in sovrummet första kvällen när allt hände och dom små tvillingarna vaknade inte.
Hur ofta dom gjorde detta vet jag inte men den kvällen gav dom som sagt Madeleine det enligt netflix dokumentären.

Dom hade troligtvis givit tvillimgarna detta oxå.
Något stämmer ej enligt mig.....
Senast redigerad av MrsEjPK 2023-07-14 kl. 08:51.
Citera
2023-07-15, 01:42
Medlem
MollyMaes avatar
När detta just hade hänt så trodde jag absolut att föräldrarna var skyldiga, mycket pga deras konstiga beteende. Mest troligt oavsiktligt för hög dos av sömnmedel vilket de inte kunde låta komma ut om de ville behålla vårdnaden av de yngre tvillingarna. Men oavsett om de var direkt skyldiga så var de i vilket fall indirekt skyldiga till det som hände. Var de inte direkt skyldiga så möjliggjorde de ändå kidnappningen av Maddie genom försummelse av sina plikter som föräldrar. Man lämnar inte en treåring och två tvååringar ensamma på ett hotellrum medan man själv svirar runt med sina vänner, man gör bara inte det! Jag skulle aldrig ha lämnat mina tre små på det viset, det finns inte på världskartan. Att de kunnat undgå att bli åtalade och dömda för försummelse av tillsyn av sina små barn är helt obegripligt, har det överhuvudtaget varit något polis och åklagare övervägt? Blir så förbannat upprörd även nu efter så många år, att McCanns kan fortsätta sina liv med den yngre flickan och pojken utan att någonsin fått ställas till svars för det brott de åtminstone möjliggjorde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in